Työikäistoiminta :: Muistiliitto

Työikäistoiminta

Kuvituskuva: Nainen halaa vanhempaa naista ulkona.

Työikäisten muistisairaudet

Toiminnan tavoitteena on:

1. tukea työikäisten muistisairaiden ja heidän läheistensä parissa toimivia muistiyhdistyksiä heidän tarpeisiinsa vastaten erityisesti viestinnällisin keinoin sekä
  2. koota työikäisiin muistisairaisiin liittyvää tutkimus- ja muuta ajankohtaista tietoa ja viestiä kolmelle olennaiselle kohderyhmälle: muistiyhdistyksille, "suurelle yleisölle" ja sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille.

Muistiliitossa on ollut työikäisten muistisairauksiin liittyvää kehittämistoimintaa jo vuodesta 2002. Sosiaali- ja terveysministeriö tukee toimintaa Veikkauksen tuotoilla.

Ota yhteyttä:

Anita Pohjanvuori
asiantuntija
anita.pohjanvuori@muistiliitto.fi
Työikäisten muistisairaiden hoito- ja palvelujärjestelmä; muistisairauksiin liittyvät asenteet ja osaamisen kehittäminen