Muisti-lehti

Kuvituskuva: Nainen halaa vanhempaa naista ulkona.

Muisti-lehti

Muisti-lehdellä on laaja lukijakunta: lehteä lukevat aktiivisesti niin muistisairaat ihmiset, heidän läheisensä, muistialan ammattilaiset kuin päättäjätkin. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

Tilaa Muisti-lehti

Muisti-lehti on jäsenetu. Jokainen Muistiliiton jäsenyhdistykseen kuuluva saa sen kotiinsa maksutta. Liity jäseneksi täällä.

Voit myös tilata Muistin tästä linkistä.

Osoitteenmuutokset

Ilmoita osoitteenmuutoksista omaan muistiyhdistykseesi tai Muistiliittoon: toimisto@muistiliitto.fi.

Uusin Muisti-lehti

Tässä maistiaisia numerosta 4/22. Voit myös kuunnella artikkelit!

Pääkirjoitus: On aika nostaa esiin muistisairaiden ihmisten ja heidän perheidensä ääni

Muistiystävällistä asumista

Vaikka tehostettu palveluasuminen on joskus tarpeen, monen muistisairaan ihmisen kohdalla se on liian raskas asumismuoto, joka ei tue jäljellä olevaa toimintakykyä.  Aalto-yliopiston vetämässä projektissa tutkittiin, miten asuinympäristön suunnittelussa pienilläkin keinoilla saadaan aikaan muistiystävällisiä ratkaisuja.

Asumiseen on saatavilla monenlaista tukea

Jos asuminen kotona on hankaloitunut esimerkiksi muistisairauden takia, niin ainoa ratkaisu ei suinkaan ole pois muuttaminen.

Isän ja äidin muistina

Isänsä ja äitinsä Alzheimerin taudista kirjat kirjoittanut Hanna Jensen toivoo, että pitkälle edennyttä muistisairautta sairastaville löytyisi hoitopaikka nykyistä helpommin.

Aiempiin numeroihin voi tutustua täällä.

Toimitussihteeri:

Anne Leinonen
viestintäkoordinaattori
puh. 09 6226 2015, 044 727 8715
anne.leinonen@muistiliitto.fi
Sisäinen ja ulkoinen viestintä.