Työpaikat

Kuvituskuva: Nainen halaa vanhempaa naista ulkona.

Työpaikat

Etsimme hankekoordinaattoria ja asiantuntijaa Muistiliiton Muistiopas-hankkeeseen sekä hankekoordinaattoria ja asiantuntijaa Muistiliiton Omin sanoin -hankkeeseen

Hankekoordinaattori ja asiantuntija Muistiliiton Muistiopas-hankkeeseen

Tule kehittämään vieraskielisiä muistisairaita ja heidän läheisiään tukevaa Muistiopas-toimintaa innostavaan ja asiantuntevaan työyhteisöömme. Tarjoamme valtakunnallisen näköalapaikan, laajan toimijaverkoston ja ainutlaatuisen mahdollisuuden olla kehittämässä uusia keinoja muistisairaiden ja läheisten arjen tueksi.

Vapaaehtoinen muistiopas vieraskielisen muistisairaan ja läheisen tukena ja tiedon välittäjänä -hankkeessa (STEA 2023–2025) mahdollistetaan vieraskielisten tai eri kulttuuritaustoista tulevien muistisairaiden ja heidän läheistensä tukeminen ja elämänhallinnan vahvistaminen. Hankkeen pilotointivaiheen keskeisiä kieliryhmiä ovat yli 65-vuotiaiden suurimmat vieraskieliset ryhmät, kuten saksan-, venäjän- ja vironkieliset. Hanke on valtakunnallinen, ja uutta toimintamallia kehitetään yhteistyössä muistiyhdistysten ja hankekumppaneiden kanssa.

Hankekoordinaattorilta odotamme vahvaa projektiosaamista sekä hyvää asiantuntemusta muistisairauksista ja/tai vieraskielisten tai eri kulttuuriryhmien kanssa toimimisesta. Olet etsimämme henkilö, mikäli suunnittelu- ja organisointikykysi ovat rautaiset ja työotteesi itsenäinen. Sinulla on mainiot vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot. Edellytämme tehtävään soveltuvaa korkeakoulututkintoa.

Asiantuntijalta odotamme vahvaa asiantuntemusta joko muistisairauksista ja/tai vieraskielisten tai eri kulttuuriryhmien kanssa toimimisesta. Asiantuntijan tehtävä edellyttää kokemusta vapaaehtoisten kanssa toimimisesta sekä koulutuksesta ja ohjauksesta. Edellytämme tehtävään soveltuvaa korkeakoulututkintoa.

Hakijoilta odotamme hyvää englannin kielen suullista ja kirjallista osaamista, muu kielitaito katsotaan eduksi. Noudatamme sosiaalialan järjestöjen työehtosopimusta. Toimipaikka on Helsingissä.

Molemmat tehtävät ovat määräaikaisia 31.12.2025 saakka, ja niiden täyttämisen edellytyksenä on, että sosiaali- ja terveysministeriö hyväksyy STEA:n avustusehdotuksen vuodelle 2023.

Lisätietoja tehtävistä antaa kehittämispäällikkö Minna Teiska ti 10.1. klo 9–12, pe 13.1. klo 12–15 ja ke 18.1. klo 9–11, p. 044 727 7406.

Lähetä hakemuksesi ansioluetteloineen ja palkkatoivomuksineen 26.1.2023 mennessä oheisen linkin kautta:

Hankekoordinaattori: https://q.surveypal.com/Hankekoordinaattori-(Muistiopas--hanke)-hakemuslomake

Asiantuntija: https://q.surveypal.com/Asiantuntija-(Muistiopas-hanke)-hakemuslomake

Hankekoordinaattori ja asiantuntija Omin sanoin -hankkeeseen

Tule kehittämään muistisairaille soveltuvia kommunikoinnin tukikeinoja innostavaan ja asiantuntevaan työyhteisöömme. Tarjoamme valtakunnallisen näköalapaikan, laajan toimijaverkoston ja ainutlaatuisen mahdollisuuden olla kehittämässä uusia toimintamalleja muistisairaiden ja läheisten arjen tueksi.

Muistiliiton Omin sanoin -hankkeessa (STEA 2023–2025) tavoitteena on tunnistaa muistisairaille soveltuvat kommunikoinnin tuen keinot ja vahvistaa vuorovaikutusta muistisairaiden kanssa. Hankkeessa myös levitetään tietoa siitä, kuinka läheinen tai toinen ihminen voi mukauttaa omaa ilmaisuaan ja tapaa olla vuorovaikutuksessa muistisairaan kanssa kommunikoitaessa. Hanke on valtakunnallinen, ja uutta toimintamallia kehitetään yhteistyössä muistiyhdistysten ja hankekumppaneiden kanssa.

Etsimme maaliskuussa 2023 käynnistyvään hankkeeseemme hankekoordinaattoria ja asiantuntijaa.

Hankekoordinaattorilta odotamme vahvaa projektiosaamista sekä hyvää asiantuntemusta muistisairauksista ja/tai kommunikoinnin tuen keinoista. Olet etsimämme henkilö, mikäli suunnittelu- ja organisointikykysi ovat rautaiset ja sinulla on mainiot viestintä-, vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot. Edellytämme tehtävään soveltuvaa korkeakoulututkintoa.

Asiantuntijalta odotamme vahvaa asiantuntemusta joko muistisairauksista ja/tai kommunikoinnin tuen keinoista. Olet tiimityöskentelijä, sinulla on mainiot vuorovaikutustaidot ja omaat kouluttajakokemusta. Valittavalta odotamme tehtävään soveltuvaa korkeakoulututkintoa.

Lähetä hakemuksesi ansioluetteloineen ja palkkatoivomuksineen 22.1.2023 mennessä oheisen linkin kautta:

Hankekoordinaattori: https://q.surveypal.com/Hankekoordinaattori-(Omin-sanoin--hanke)-hakemuslomake

Asiantuntija: https://q.surveypal.com/Asiantuntija-(Omin-sanoin--hanke)-hakemuslomake