Minneslinjen-stödtelefon :: Muistiliitto

Minneslinjen-stödtelefon

Kuvituskuva: Kaksi naista jumppamattojen kanssa hymyilee.
Minneslinjen, stödtelefon för minnessjuka och närstående smat personer som är oroliga för sitt minne. 09 8766 550. Pofessionella inom minnesarbete svarar. Tisdagar kl. 15-17 (smatalets avgift enligt prislistan för abonnemanget).

Minneslinjen-stödtelefon

Stödtelefonen Minneslinjen ger handledning och råd om minnessjukdomar tisdagar kl. 15–17 på numret 09 8766 550 (0,08€/min+lna). Yrkesutbildade inom minnesarbetet tar emot samtalen.

Betjäning på finska måndagar, tisdagar och torsdagar mellan klockan 12–17  på samma nummer.

Minnesförbundet är medlem i Delegationen för telefon- och webbhjälparnas etiska principer. Delegationen verkar för att främja kvaliteten på telefon- och webbhjälpen.

Mer information:

Mailis Heiskanen