Kouvolan seudun Muisti ry

Vapaaehtoistoiminta

Vapaaehtoistoiminnasta kiinnostuneet henkilöt ovat tervetulleita mukaan toimintaan. Voit toimia esimerkiksi vapaaehtoisena tukihenkilönä, vertaisohjaajana, ryhmänohjaajana tai kahvilaemäntänä. Olemme myös kiinnostuneita kuulemaan sinun omat ideat vapaaehtoistoiminnasta. Ota yhteyttä, saat lisätietoa ja voit kertoa omia ideoitasi sekä ehdottaa uutta. Yhteydenotot ja lisätietoja: Sanna Hellsten p. 045 270 4003.

Koulutus vapaaehtoisille: muistivapaaehtoinen

Saat tietoa muistisairauksista, muistisairaan ihmisen kohtaamisesta ja vapaaehtoistoiminnasta sekä valmiudet toimia muistivapaaehtoisena. Koulutus kokonaisuus on kaksi kertaa To 31.10. ja To 7.11.2019 klo 14-17.30. Osallistuminen ei vielä sido mukaan toimintaan. Koulutus on maksuton. Koulutukseen mahtuu 15 vapaaehtoista ja toteutetaan jos 8 vapaaehtoista ilmoittautuu mukaan. Kumppanuustalo Hilma, Kadettikoulunkatu 3, Hamina. Ilmoittautumiset 18.10.2019 mennessä p. 045 270 4003.

Muistikummilähettiläskoulutus to 21.11.2019 klo 14-18 Kouvolassa

Haluatko oppia lisää muistisairauksista tai auttaa arjessasi muistisairaita ihmisiä? Haluaisitko oikoa muistisairauksiin liittyviä väärinkäsityksiä ja madaltaa kynnystä pitää yhteyttä muistisairaisiin läheisiin? Tule Muistikummilähettiläskoulutukseen.

Muistikummituokiossa opitaan perustietoa muistisairauksista, pohditaan muistisairaan kohtaamista ja päätetään oma muistiystävällinen teko. Koulutetut vapaaehtoiset voivat pitää muistikummituokioita omissa verkostoissaan tai yhteistyössä Muistiluotsin kanssa.

Muistikummituokioita pidetään valmiin mallin mukaan ja tässä koulutuksessa vapaaehtoiset oppivat kaiken tarvittavan tuokioiden pitämiseen liittyen.

Koulutus on tarkoitettu vapaaehtoisille ja se järjestetään Kouvolan seudun Muisti ry:n kokoustilassa, Hallituskatu 7 B, 4.krs. Tilaisuuden järjestää Muistiliitto yhteistyössä Kymenlaakson Muistiluotsin kanssa. Koulutus on maksuton ja sisältää iltapäiväkahvin.

Ilmoittaudu ja kysy lisää p. 040 523 9697 tai tarja.levonen@kouvolanseudunmuisti.fi.

Vapaaehtoisten tapaamiset

Olet tervetullut kuulemaan vapaaehtoistoimintaan liittyvistä ajankohtaisista asioista ja tapaamaan toisia vapaaehtoisia. Myös kaikki vapaaehtoistoiminnasta kiinnotuneet ovat tervetulleita tapaamiseen.

Saman sisältöiset tapaamiset pidetään Kouvolassa ja Karhulassa

Ti 3.9.2019 klo 16.30-18.00 Hallituskatu 7 B, 4.krs, Kouvola

To 5.9.2019 klo 16.30-18.00 Vesivallinaukio 5 A 8, Kotka

Vuoden 2018 Muisti-KaVeRi palkinto jaettiin Kouvolaan

Vuoden Muisti-KaVeRi palkinnon sai Kouvolan seudun Muisti ry:n Muisti-KaVeRi Riitta Virtanen. Hopeinen ansiomerkki tunnustuksena ansiokkaasta vapaaehtoistoiminnasta ojennettiin Muistiliiton 30-vuotisjuhlavuoden Muistigaala tilaisuudessa Maailman Alzheimer-päivänä 21.9.2018. Muisti-KaVeRi on tehtäväänsä sitoutunut ja koulutettu vapaaehtoinen henkilö, joka tukee muistisairaan ihmisen yksilöllistä arkea ja osallisuutta.