Vapaaehtoistoiminta

Kuvituskuva: Nainen halaa vanhempaa naista ulkona.

Kouvolan seudun Muisti ry

Vapaaehtoistoiminta

Etsitkö uutta harrastusta? Kaipaatko kivaa tekemistä?

Vapaaehtoistoiminnan tehtäviin ovat tervetulleita tavalliset ihmiset tavallisen ihmisen taidoin. Mikään tehtävä ei ole liian pieni, voit osallistua oman aikataulusi mukaan. Voit aloittaa vapaaehtoistehtävissä matalalla kynnyksellä ja koulutuksen käyminen ei ole edellytys vapaaehtoistoiminnan aloittamiselle. Voit saada henkilökohtaisen perehdytyksen vapaaehtoistehtävääsi.

Tällä hetkellä vapaaehtoisena voi toimia erilaisissa avustustehtävissä esimerkiksi tilaisuuksissa tai tapahtumissa. Kotona asuvan muistisairaan ystävänä (Muisti-KaVeRi) voi toimia esimerkiksi yhdessä ulkoillen tai juttukaverina. Jos sinulla on jokin erityistaito, esimerksi lausut runoja tai laulat, on mahdollista, että vierailet muistikahviloissa tai ryhmissä. Tai jos tykkäät ohjata ryhmiä, voit ohjata esimerkiksi muistikahvilaa ja saat toivoa paikkaa, jossa ohjaamasi muistikahvila kokoontuisi. Lisätietoja vapaaehtoistehtävistä löydät vapaaehtoistehtävät alasivulta.

Olemme myös kiinnostuneita kuulemaan sinun omat ideat vapaaehtoistoiminnasta. Ota yhteyttä puhelmitse 045 858 2333 tai sähköpostitse jenni.pussinen@kouvolanseudunmuisti.fi , saat lisätietoa ja voit kertoa omia ideoitasi sekä ehdottaa uutta.

Vapaaehtoisena toimiminen

Et ole tehtävässäsi yksin. Saat meiltä tukea tehtäviisi, sekä henkilökohtaista että ryhmän tukea. Järjestämme vapaaehtoisillemme säännöllisesti tapaamisia, virkistystä ja tarpeen mukaan koulutusta. Voit saada myös henkilökohtaista tukea puhelimitse ja kasvotusten.

Vapaaehtoistoiminnan kehittämistyöryhmä - Mauste-ryhmä

Vapaaehtoistoiminnan kehittämistyöryhmä. Tässä ryhmässä vapaaehtoiset pääsevät yhdessä kehittämään Kymenlaakson Muistiluotsin vapaaehtoistoimintaa ideoimalla muun muassa vapaaehtoisten tapaamisia ja virkistystä. Lisätietoja puhelimitse Jenniltä 045 858 2333.