Kymenlaakson Muistiluotsi

Kuvituskuva: Nainen halaa vanhempaa naista ulkona.

asiantuntija- ja tukikeskus

Muistiluotsista saa ohjausta, neuvontaa, tietoa ja vertaistukea sekä mahdollisuuden osallistua ja vaikuttaa.  Voit ottaa yhteyttä puhelimitse, sähköpostitse tai sopia henkilökohtaisen tapaamisen toimistolle tai omalle paikkakunnallesi. Järjestämme erilaisia ryhmiä muistisairaille ja läheisille sekä kaikille avoimia tapahtumia. Lisätietoa löydät Toimintaa-sivulta. Osallistuminen on maksutonta eikä vaadi yhdistyksen jäsenyyttä.

Meillä voit toimia muistivapaaehtoisena, saat koulutusta ja tukea vapaaehtoisena toimiseen. Lisätietoa löydät Vapaaehtoistoiminta-sivulta.

Muistiluotsi tekee yhteistyötä julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin kanssa. Tavoitteena on muistiperheiden hyvän elämän edistäminen ja heidän tarpeidensa huomioiminen. Kymenlaakson Muistiluotsi on osa Muistiliiton koordinoimaa valtakunnallista Muistiluotsi-verkostoa. Muistiluotsin toiminta on Sosiaali- ja terveysministeriön rahoittamaa.