Kouvolan seudun Muisti ry

Linkki luentotallenteisiin löytyy Materiaaleja ja linkkejä -alasivulta.

Joogatunnit muistisairaan läheisille

Perjantaisin 31.1.2020 klo 15.15–16, viiden viikon ajan. Jooga rauhoittaa mieltä sekä kehittää tasapainoa, kehonhallintaa ja liikkuvuutta. Tunti sisältää pienen alku- ja loppurentoutuksen. Et tarvitse aikaisempaa joogakokemusta. Viiden joogakerran hinta 30 € (jäsenhinta), 35 € (ei jäsenhinta). Ryhmää ohjaa joogaohjaaja Niina Laitinen. Ilmoittautumiset ja lisätietoja p. 040 523 9697.

Kymenlaakson Muistiluotsin Muistiaktiivit

Muistiaktiivit on muistisairaiden ja heidän läheistensä maakunnallinen asiantuntijaryhmä. Ryhmä perustettiin Kymenlaakson Muistiluotsin toiminta-alueelle syksyllä 2017. Kymenlaakson Muistiluotsin Muistiaktiiveissa on kahdeksan jäsentä, heistä viisi sairastaa muistisairautta ja kolme on sairastuneen läheisiä. Asiantuntijaryhmän jäsenet edustavat Kymenlaakson 3 kuntaa ja kahta muistiyhdistystä.

Muistiaktiivit toimivat maakunnassa Kymenlaakson Muistiluotsin tukena kommentoimalla ja ottamalla kantaa niin Muistiluotsin toimintaan kuin muistisairaiden ihmisten ja läheisten tärkeisiin ajankohtaisiin kysymyksiin Kymenlaaksossa.

Muistiaktiivien puheenjohtajana on Toivo Mielonen. Sihteerinä toimii Tarja Levonen. Muistiaktiivit käsittelevät kokouksissaan ajankohtaisia asioita. Muistiaktiivien ajatuksia Muistiystävällisestä Kymenlaaksosta:

• kukaan ei selviä yksin
  • muistiyhdistyksestä sain elämääni uuden sykkeen
  • kertominen oli paras päätökseni
  • hyvää mieltä luonnosta, liikunnasta ja ystävistä
  • vertaistukiryhmät
  • rakkaus kuuluu kaikille

Yhteydenotot: Tarja Levonen p. 040 523 9697 tai tarja.levonen@kouvolanseudunmuisti.fi

Tulevia tapahtumia