Kouvolan seudun Muisti ry

Jäsenillat keväällä 2020 yhdistyksen kokoustilassa. Tervetuloa!

Keskiviikkoisin klo 18 kaikille avoimet jäsenillat:

• 22.1. Terveydenhoitaja Tanja Laitinen, Kymsote "Omaishoitajien hyvvinvoinnin ja jaksamisen tukeminen"
  • 19.2. Geriatri, ylilääkäri Sari Mäkelä, Kymsote "Muistisairaan hoitopolku Kouvolassa"
  • 18.3. Fysioterapeutti Päivi Inkilä, Kymsote "Luustoinfo ja ohjeita tasapainon kehittämiseen ja kaatumisen ehkäisyyn"
  • 22.4. Aihe varmistuu myöhemmin

Lisätietoja: ohjelma- ja retkivastaava Tuija Ahola p. 044 2961 194 tai toimisto p. 040 523 9697.

Joogatunnit muistisairaan läheisille

Perjantaisin 31.1.2020 klo 15.15–16, viiden viikon ajan. Jooga rauhoittaa mieltä sekä kehittää tasapainoa, kehonhallintaa ja liikkuvuutta. Tunti sisältää pienen alku- ja loppurentoutuksen. Et tarvitse aikaisempaa joogakokemusta. Viiden joogakerran hinta 30 € (jäsenhinta), 35 € (ei jäsenhinta). Ryhmää ohjaa joogaohjaaja Niina Laitinen. Ilmoittautumiset ja lisätietoja p. 040 523 9697.

Muistitietoillat läheisille

Kaipaatko lisätietoa muistiasioista? Millaisia oireita muistisairaus voi aiheuttaa? Miten muistisairas ihminen kohdataan?

Tule mukaan muistitietoiltoihin. Maksuton valmennus on tarkoitettu muistisairaan läheisille. Tule kuuntelemaan ja keskustelemaan. Tilaisuus järjestetään, jos osallistujia on vähintään 5. Valmennus on kahden kerran kokonaisuus.

Aika: Maanantaisin 10.2. ja 17.2.

Paikka: Yhdistyksen kokoustila, Hallituskatu 7 B, 4. kerros, Kouvola

Ilmoittautuminen ja lisätietoja 5.2. mennessä Jenni p. 045 858 2333

Omahoitovalmennus-toiminta

Tukea iäkkäille pariskunnille, joiden elämää muistisairaus koskettaa.

Vanhustyön keskusliiton Omahoitovalmennus-ryhmien tavoitteena on käsitellä muistisairauden tuomaan uuteen elämäntilanteeseen liittyviä tunteita sekä oppia tunnistamaan ja löytää voimavaroja arkeen ja tulevaisuuteen. Ryhmä on tarkoitettu pariskunnille, joista toisen muistisairaus on varhaisessa vaiheessa. Osallistujat valitaan haastattelun perusteella. Ryhmään osallistuu 6-8 pariskuntaa ja se kokoontuu perjantai-iltapäivisin 8 kertaa, 20.3. alkaen, osoitteessa Kouvolan seudun Muisti ry:n kokoustilassa, Hallituskatu 7 B, 4. kerros, Kouvola.

Ilmoittautumiset ja lisätietoja Tarja Levonen p. 040 523 9697

Kymenlaakson Muistiluotsin Muistiaktiivit

Muistiaktiivit on muistisairaiden ja heidän läheistensä maakunnallinen asiantuntijaryhmä. Muistiaktiivien tehtävänä on kommentoida ja tuoda esiin näkemyksiä Muistiluotsin toiminnasta ja kiinnittää huomiota ja ottaa kantaa muistisairaiden ihmisten ja läheisten kannalta tärkeisiin ajankohtaisiin kysymyksiin. Muistiaktiivien toiminta Kymenlaaksossa on alkanut vuonna 2017. Työryhmässä on mukana 8 jäsentä, kolmesta eri kunnasta ja molemmista muistiyhdistyksistä. Muistiaktiivien puheenjohtajana toimii Toivo Mielonen ja sihteerinä Tarja Levonen.

Yhteydenotot: Tarja Levonen p. 040 523 9697 tai tarja.levonen@kouvolanseudunmuisti.fi

Muistiaktiivien ajatuksia Muistiystävällisestä Kymenlaaksosta:

• kukaan ei selviä yksin
  • muistiyhdistyksestä sain elämääni uuden sykkeen
  • kertominen oli paras päätökseni
  • hyvää mieltä luonnosta, liikunnasta ja ystävistä
  • vertaistukiryhmät
  • rakkaus kuuluu kaikille