Kouvolan seudun Muisti ry

Linkki luentotallenteisiin löytyy Materiaaleja ja linkkejä alasivulta

Omaishoitajalle tueksi oma geronomiopiskelija

Geronomiopiskelijoiden omaishoidon tukemisen harjoittelujaksolle kaivataan yhteistyökumppaneita omaishoitajista. Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun geronomiopiskelijat, tulevat vanhustyön asiantuntijat, tarjoavat omaishoitajille mahdollisuuksia

• toimintakyvyn arviointiin ja liikuntaneuvontaan
  • apuväline- ja ergonomiaohjaukseen (siirtotekniikat yms.)
  • ohjausta sosiaali- ja terveyspalveluissa

Toiminta on maksutonta ja tapaamisten ja yhteydenpitojen aikataulut ja -tapa on sovittavissa yhdessä opiskelijan kanssa. Oman geronomiopiskelijan saamiseksi ilmoittaudu p. 040 523 9697 / Kouvolan seudun Muisti ry tai sähköpostitse tarja.levonen@kouvolanseudunmuisti.fi  Lisätietoja saa myös yliopettaja Sari Rannalta, sari.ranta@xamk.fi

Kymenlaakson Muistiaktiivi-toiminta

Maakunnallisia muistisairaiden ja läheisten työryhmiä, Muistiaktiiveja, on perustettu ja perustetaan ympäri Suomen. Tavoitteena on lisätä arvokasta kokemusasiantuntijuutta jokaiseen maakuntaan.

Kymenlaakson Muistiaktiivien toiminta alkoi perustamiskokouksella elokuun lopulla 2017. Ryhmä perustettiin seitsemän jäsenen voimin, ja mukaan saa tulla syksyn edetessä. Muistiaktiivit ovat mukana kehittämässä Kymenlaakson Muistiluotsin toimintaa sekä edistämässä muistisairaiden ihmisten ja heidän läheistensä asemaa Kymenlaaksossa.

Lisätietoja Kymenlaakson Muistiluotsi-toiminnasta vastaava: Tarja Levonen p. 040 523 9697 tai tarja.levonen@kouvolanseudunmuisti.fi

Kiinnostaako vapaaehtoistoiminta?

Kymenlaakson Muistiluotsi hakee toimintaansa mukaan vapaaehtoistyöstä kiinnostuneita henkilöitä. Voit toimia esimerkiksi Muisti-KaVeRina.

Seuraavat Muisti-KaVeRi-koulutukset Kouvolassa ja Kotkassa loka-marraskuussa 2017. Kysy lisää Sanna p. 045 270 4003.

Ota yhteyttä, saat lisätietoa tulevista koulutuksista ja voit kertoa omia ideoitasi vapaaehtoistoiminnan kehittämiseen. Yhteydenotot ja lisätietoja: Sanna Hellsten p. 045 270 4003 tai Tarja Levonen p. 040 523 9697.

Tulevia tapahtumia