Kouvolan seudun Muisti ry

HUOMIO!

Syksyn 2020 Toimintakalenterit ovat valmiit. Voit hakea itsellesi oman toimistolta tai saat sen mukaasi Muistiluotsin tilaisuudesta. Muistiluotsin avoimiin tilaisuuksiin voit tutustua tämän sivun alareunan kalenterista.

Koronavirustilanteen ja turvavälien vuoksi osallistujamääriä on rajoitettu. Tämän vuoksi ryhmiin ja muihin tilaisuuksiin tulee ilmoittautua etukäteen. Seuraamme STM:n, THL:n ja Kymsoten viimeisiä turvallisuusohjeita ja tarvittaessa teemme toimintaan muutoksia tai peruutuksia.

Voit itse vähentää tartuntariskiä:

• Huolehdi käsihygieniasta.

• Yski nenäliinaan tai hihan yläosaan.
  • Pysy kotona, jos sinulla on lieviäkin hengitystieoireita.
  • Pidä yhteyttä läheisiisi, mutta vältä lähikontakteja muiden ihmisten kanssa.
  • Vältä tarpeetonta liikkumista ja oleskelua suurissa väkijoukoissa, asiointia ruuhka-aikaan ja pitempiaikaista oleskelua kaupoissa. Pidä 1–2 metrin turvaväli muihin ihmisiin.
  • Muista ulkoilla. Liiku luonnossa ja paikoissa, joissa on väljempää. Pidä silloinkin muihin ihmisiin parin metrin etäisyys.

Kymenlaakson Muistiluotsi tarjoaa tukea ja keskusteluapua muistiin, muistisairauksiin ja aivoterveyteen liittyvissä asioissa puhelimitse, sähköpostitse tai etäyhteydellä maanantaista torstaihin klo 9–15.

Tarja Levonen 040 523 9697

Jenni Pussinen 045 858 2333

Tiina Orava 050 518 7630

Sanna Hellsten 045 270 4003

Työikäisten vertaistapaaminen

Maanantaina 2.11.2020 klo 17-18.30 Hallituskatu 7 B, 4. krs

Tule tapaamaan toisia samankaltaisessa elämäntilanteessa olevia. Myös läheisesi ovat tervetulleita. Ilmoittautuminen p. 050 518 7630

Digiopastusta ajanvarauksella yhteistyössä Verkosta virtaa -toiminnan vapaaehtoisten vertaisopastajien kanssa

Tarvitsetko opastusta tietokoneiden, tietoverkon ja sähköisten palvelujen käytössä? Haluatko opetella miten Microsoft Teams yhteyksiä käytetään? Kaipaatko tietoa miten WhatsApp -puheluita soitetaan? Varaa itsellesi opastusaika toimistolta p. 040 523 9697 / Tarja

Opastus yhdistyksen kokoustilassa Hallituskatu 7, 4. kerros, Kouvola

Maanantaisin:

28.9.2020 klo 14-16

26.10.2020 klo 15-17

30.11.2020 klo 16-18

Jäsenillat syksyllä 2020 yhdistyksen kokoustilassa. Tervetuloa!

Keskiviikkoisin klo 18 kaikille avoimet jäsenillat. Ilmoittaudu mukaan p. 040 523 9697. Rajattu osallistujamäärä.

21.10. Vieraana Muistiliiton toiminnanjohtaja Katariina Suomu. Yhdistyksen strategian ennakkoesittely vuosille 2021-2024 sekä jäsenkyselyn tulokset.

25.11. Kevät- ja syyskokous

9.12. Pikkujoulut. Paikka avoin, ilmoitetaan myöhemmin

Lisätietoja: ohjelma- ja retkivastaava Tuija Ahola p. 044 2961 194 tai toimisto p. 040 523 9697.

Toimintaa etäyhteydellä

Osallistumislinkki aukeaa puoli tuntia ennen muistikahvilan alkua. Voit pyytää myös etäyhteyden harjoittelumahdollisuutta etukäteen. Etämuistikahvilaan ja lauluihin voit liittyä alla olevasta kokouslinkistä:

Liity Microsoft Teams -kokoukseen

Etämuistikahvilat

Ke 9.9. klo 14–15 Muisti ja uni

Ti 13.10. klo 14–15 Muisti muuttuu - entäs sitten?

To 12.11. klo 10–11 Muistiystävällinen koti

To 3.12. klo 14–15 Muistin laulut

Avoimet yhteislaulut

Tule mukaan laulamaan vapaaehtoisten johdolla tuttuja lauluja. Voit osallistua omassa kodissasi mukana laulamalla tai vain kuuntelemalla. Sinun laulusi ei kuulu muille. Mukaan yhteislauluihin pääset Youtube kanavallamme, tästä linkistä Yhteislaulut muistiperheille . Laulut esitetään vain alla olevina aikoina, niistä ei tule tallennetta.

Torstaisin 5.11. ja 3.12. klo 14–15

Ohjattua kotijumppaa silloin kun sinulle sopii

Oletko kaivannut keskiviikon avointa jumpparyhmää? Ryhmä on ollut tauolla jo kaksi kuukautta. Nyt sinulla on mahdollisuus jumpata tutun fysioterapeutti Marita Mannosen ohjaamana. Voit jumpata omassa kodissasi, juuri silloin kun haluat ja vaikka monta kertaa päivässä. Marita on tehnyt meille kaksi erilaista jumppavideota. Pyydä itsellesi maksutta Jenniltä oma video, jota voit katsoa tietokoneestasi, puhelimesta tai tabletilta, jenni.pussinen@kouvolanseudunmuisti.fi