Kouvolan seudun Muisti ry

Linkki luentotallenteisiin löytyy Materiaaleja ja linkkejä -alasivulta.

Suunnittelupiknik to 1.8.2019 klo 14-16 Urheilupuistossa Kouvolassa

Tervetuloa suunnittelemaan vuoden 2020 toimintaa yhdessä Kymenlaakson Muistiluotsin työntekijöiden kanssa. Tapaamme urheilupuiston / kenkäkukkulan nurmialueella. Ota omat eväät mukaan, kahvia on tarjolla.

Sadepäivän sattuessa pidämme piknikin Kouvolan seudun Muisti ry:n kokoustilassa, Hallituskatu 7 B, 4. krs, Kouvola. Lisätietoja Tarja Levoselta p. 040 523 9697.

Muistiseminaari 2019 Muistiystävällisiä tekoja

Perjantaina 20.9. klo 9.30–15.45 Kotkan Höyrypanimolla, Metsontie 41, Kotka

Seminaari on suunnattu muistiperheille, muistisairaiden parissa työskenteleville ja vapaaehtoisille.

• Seminaarin avausanat, Kymenlaakson Muistiaktiivi ja Kotkan Seudun muistiyhdistys ry
  • Muistiystävälliset palvelut, asiantuntija Outi Ronkainen, Muistiliitto ry
  • Kuinka avataan ovi merkitykselliseen päivään? Eletyn elämän näköinen arki, hoivatyön esimies Marja-Terttu Riihelä, Kymijoen Hoiva ry
  • Erkki Liikanen esiintyy Mika Huusarin säestyksellä
  • Muistisairaus ja parisuhde, psykoterapeutti, sairaanhoitaja Merja Sillanpää
  • Olen jossain (yle.fi/olen jossain) – arkea muistisairauden kanssa, Tuula (ja Aili) Rajavaara
  • Muistiystävällinen teko 2019 palkitseminen
  • Kymenlaakson Muistiaktiivi Leila Blomerus

Seminaarimaksu 65 € sisältää lounaan ja päiväkahvin. Tarkemman ohjelman ja aikataulun näet tästä.

Ilmoittautuminen tästä linkistä 14.9. mennessä. Tervetuloa!

Kymenlaakson Muistiaktiivi-toiminta

Kymenlaakson Muistiaktiivit ovat muistisairauksiin sairastuneiden ihmisten ja heidän omaisten asiantuntijaryhmä. Maakunnallisen ryhmämme tehtävä on kommentoida ja tuoda esiin näkemyksiä alueen Muistiluotsin ja yhdistysten toiminnasta ja ottaa kantaa muistisairaiden ihmisten ja läheisten kannalta tärkeisiin ajankohtaisiin kysymyksiin.

Kymenlaakson Muistiaktiivien puheenjohtajana toimii Pentti Miettinen Kouvolasta ja sihteerinä toimii toiminnasta vastaava Tarja Levonen Kymenlaakson Muistiluotsista. Jäseniä ryhmässä on tällä hetkellä yhteensä 6 - mukaan mahtuu eri puolilta maakuntaa olevia sairastuneita ja läheisiä.

Kymenlaakson Muistiaktiivien ryhmän ei ole tarkoitus olla vertaistukiryhmä. Kokouksissa on aina jokin ajankohtainen aihe käsiteltävänä. Aiheeseen liittyen maakunnan aktiivit tekevät esimerkiksi kannanoton tai mielipidekirjoituksen,  joka toimitetaan eteenpäin. Tehdyistä kannanotoista saat tietoa esim. sihteeriltä.

Oletko kiinnostunut toimimaan ryhmässä? Ota rohkeasti yhteyttä, kerromme lisää!

Tarja Levonen p. 040 523 9697 tai tarja.levonen@kouvolanseudunmuisti.fi

Tulevia tapahtumia