Kouvolan seudun Muisti ry

Jäsenillat keväällä 2020 yhdistyksen kokoustilassa. Tervetuloa!

Keskiviikkoisin klo 18 kaikille avoimet jäsenillat:

• 22.1. Terveydenhoitaja Tanja Laitinen, Kymsote "Omaishoitajien hyvvinvoinnin ja jaksamisen tukeminen"
  • 19.2. Geriatri, ylilääkäri Sari Mäkelä, Kymsote "Muistisairaan hoitopolku Kouvolassa"
  • 18.3. Fysioterapeutti Päivi Inkilä, Kymsote "Luustoinfo ja ohjeita tasapainon kehittämiseen ja kaatumisen ehkäisyyn"
  • 22.4. kahvi + ohjelmaa klo 17 ja
  • 22.4. klo 18 kevätkokous

Lisätietoja: ohjelma- ja retkivastaava Tuija Ahola p. 044 2961 194 tai toimisto p. 040 523 9697.

Olisitko Sinä etsimämme yhdistysavustaja?

Yhdistys etsii yhdistysavustajaa määräaikaiseen (1 vuosi) tehtävään STEA:n Paikka auki -avustusohjelman rahoituksella. Yhdistysavustajan tehtäviä ovat avustavat toimistotyöt, Kymenlaakson Muistiluotsin toiminnassa avustaminen esim. palautteiden sähköinen kirjaaminen, kokoustilan järjestelyt, luentojen ja ryhmien esivalmistelut ja muut avustavat tehtävät.

Paikka auki -avustusohjelman tarkoituksena on edistää vaikeasti työllistyvien henkilöiden jatkotyöllistymistä tarjoamalla työpaikkoja sosiaali- ja terveysalan järjestöissä. Lisätietoja avustuohjelmasta www.paikka-auki.fi

Olet esimämme yhdistysavustaja, jos et ole aikaisemmin työllistynyt Paikka auki - avustusohjelman kautta, olet osatyökykyinen (ilman ikärajausta) tai työelämän ulkopuolella oleva alle 30-vuotias nuori. Arvostamme positiivista asennetta sekä kiinnostusta järjestötyötä kohtaan.

Työaika voidaan sopia toimintakyvyn ja suunniteltujen työtehtävien mukaan esimerkiksi 65% työaikaa noudattaen. Työ alkaa 2.3.2020. Työntekijän palkka määräytyy Sosiaalialan järjestöjä koskevan työehtosopimuksen mukaisesti.

Hakuaika päättynyt. Määräaikaan mennessä saapui 29 hakekmusta. Kiitos kaikille yhdistysavustajan tehtävästä kiinnostuneille. Haastatteluihin kutsutaan viikon 8 aikana.

Lisätietoja: toiminnasta vastaava Tarja Levonen p. 040 523 9697

Joogatunnit muistisairaan läheisille - mukaan pääse myös kesken jakson

Perjantaisin 31.1.2020 klo 15.15–16, viiden viikon ajan. Jooga rauhoittaa mieltä sekä kehittää tasapainoa, kehonhallintaa ja liikkuvuutta. Tunti sisältää pienen alku- ja loppurentoutuksen. Et tarvitse aikaisempaa joogakokemusta. Viiden joogakerran hinta 30 € (jäsenhinta 6€/kerta), 35 € (ei jäsenhinta 6€/kerta). Ryhmää ohjaa joogaohjaaja Niina Laitinen. Ilmoittautumiset ja lisätietoja p. 040 523 9697.

Omahoitovalmennus-toiminta

Tukea iäkkäille pariskunnille, joiden elämää muistisairaus koskettaa.

Vanhustyön keskusliiton Omahoitovalmennus-ryhmien tavoitteena on käsitellä muistisairauden tuomaan uuteen elämäntilanteeseen liittyviä tunteita sekä oppia tunnistamaan ja löytää voimavaroja arkeen ja tulevaisuuteen. Ryhmä on tarkoitettu pariskunnille, joista toisen muistisairaus on varhaisessa vaiheessa. Osallistujat valitaan haastattelun perusteella. Ryhmään osallistuu 6-8 pariskuntaa ja se kokoontuu perjantai-iltapäivisin 8 kertaa, 20.3. alkaen, osoitteessa Kouvolan seudun Muisti ry:n kokoustilassa, Hallituskatu 7 B, 4. kerros, Kouvola.

Ilmoittautumiset ja lisätietoja Tarja Levonen p. 040 523 9697

Kymenlaakson Muistiluotsin Muistiaktiivit

Muistiaktiivit on muistisairaiden ja heidän läheistensä maakunnallinen asiantuntijaryhmä. Muistiaktiivien tehtävänä on kommentoida ja tuoda esiin näkemyksiä Muistiluotsin toiminnasta ja kiinnittää huomiota ja ottaa kantaa muistisairaiden ihmisten ja läheisten kannalta tärkeisiin ajankohtaisiin kysymyksiin. Muistiaktiivien toiminta Kymenlaaksossa on alkanut vuonna 2017. Työryhmässä on mukana 8 jäsentä, kolmesta eri kunnasta ja molemmista muistiyhdistyksistä. Muistiaktiivien puheenjohtajana toimii Toivo Mielonen ja sihteerinä Tarja Levonen.

Yhteydenotot: Tarja Levonen p. 040 523 9697 tai tarja.levonen@kouvolanseudunmuisti.fi

Muistiaktiivien ajatuksia Muistiystävällisestä Kymenlaaksosta:

• kukaan ei selviä yksin
  • muistiyhdistyksestä sain elämääni uuden sykkeen
  • kertominen oli paras päätökseni
  • hyvää mieltä luonnosta, liikunnasta ja ystävistä
  • vertaistukiryhmät
  • rakkaus kuuluu kaikille