Kouvolan seudun Muisti ry

Linkki luentotallenteisiin löytyy Materiaaleja ja linkkejä -alasivulta.

Yhdistyksen kesäretki 1.8.2018 – ohjelmallinen Suomen Kultareitti -risteily

Lähdemme yhteiskuljetuksella Orilammen majalle Kouvolan Matkakeskuksesta klo 10.45. Siellä meille on katettu Sahapatruunan pitopöytä. Louvnaan jälkeen lähdemme risteilylle Repoveden jylhiin maisemiin Tuuletar II - aluksella. Matkalla lauletaan merimieslauluja haitarin säestyksellä ja mahdollisuus omakustanteiseen päiväkahviin Löppösen luolalla. Hinta 40 € jäsenille ja 50 € ei jäsenille. Hinta sis. kuljetukset, pitopöydän antimet ja risteilyn. Palaamme linja-autolla Kouvolan matkakeskukseen, jonne saavumme arviolta klo 18. Lisätietoja ja ilmoittautumiset 22.7.2018 mennessä Pirjo Kärkkäinen p. 050 430 2643 tai Emma Kujala p. 050 348 2961.

Omaishoitajalle tueksi oma geronomiopiskelija

Geronomiopiskelijoiden omaishoidon tukemisen harjoittelujaksolle kaivataan yhteistyökumppaneita omaishoitajista. Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun geronomiopiskelijat, tulevat vanhustyön asiantuntijat, tarjoavat omaishoitajille mahdollisuuksia

• toimintakyvyn arviointiin ja liikuntaneuvontaan
  • apuväline- ja ergonomiaohjaukseen (siirtotekniikat yms.)
  • ohjausta sosiaali- ja terveyspalveluissa

Toiminta on maksutonta ja tapaamisten ja yhteydenpitojen aikataulut ja -tapa on sovittavissa yhdessä opiskelijan kanssa. Oman geronomiopiskelijan saamiseksi ilmoittaudu p. 040 523 9697 / Kouvolan seudun Muisti ry tai sähköpostitse tarja.levonen@kouvolanseudunmuisti.fi. Lisätietoja saa myös yliopettaja Sari Rannalta, sari.ranta@xamk.fi.

Kymenlaakson Muistiaktiivi-toiminta

Maakunnallisia muistisairaiden ja läheisten työryhmiä, Muistiaktiiveja, on perustettu ja perustetaan ympäri Suomen. Tavoitteena on lisätä arvokasta kokemusasiantuntijuutta jokaiseen maakuntaan.

Kymenlaakson Muistiaktiivien toiminta alkoi perustamiskokouksella elokuun lopulla 2017. Ryhmä perustettiin seitsemän jäsenen voimin, ja mukaan saa tulla syksyn edetessä. Muistiaktiivit ovat mukana kehittämässä Kymenlaakson Muistiluotsin toimintaa sekä edistämässä muistisairaiden ihmisten ja heidän läheistensä asemaa Kymenlaaksossa.

Lisätietoja Kymenlaakson Muistiluotsi-toiminnasta vastaava: Tarja Levonen p. 040 523 9697 tai tarja.levonen@kouvolanseudunmuisti.fi

Tulevia tapahtumia