Tietoa yhdistyksestä

Kuvituskuva: Kaksi naista jumppamattojen kanssa hymyilee.

kymenlaakson muistiluotsi

Ajankohtaista

Koronarajoitusten jatkuessa lähikontaktissa tapahtuva ryhmätoimintamme on tauolla. Seuraamme STM:n, THL:n ja Kymsoten viimeisiä turvallisuusohjeita ja tarvittaessa teemme toimintaan muutoksia. Kymenlaakson Muistiluotsi tarjoaa tukea ja keskusteluapua muistiin, muistisairauksiin ja aivoterveyteen liittyvissä asioissa puhelimitse, sähköpostitse tai etäyhteydellä maanantaista torstaihin klo 9–15.

Lisätietoja p. 040 523 9697.

Hyvää elämää muistiystävällisessä kunnassa -radiokampanja

19.5 alkaa 6 viikon radiokampanja joka keskiviikko klo 14.15 Radio Kaakon taajuudella, puhetta muistista ja muistamisesta. Radio Kaakon taajuudet Kouvolassa 99,0 ja Kotkassa 97,7. Radio Kaakkoa voi kuunnella myös nettiradiosta.

• 19.5. Kymenlaakson Muistiluotsista Tarja Levonen ja Jenni Pussinen kertovat Kouvolan seudun Muisti ry:n ja Kymenlaakson Muistiluotsin toiminnasta sekä syksyllä Kotkassa alkavasta omahoitovalmennusryhmästä. Geriatrian ylilääkäri Sari Mäkelä tulee kertomaan miten muistitutkimuksiin voi Kymenlaaksossa hakeutua. Haastattelussa myös Laura Rautiainen Vanhustyönkeskusliitosta.
  • 26.5. Kotkan Seudun muistiyhdistys ry tulee kertomaan toiminnan ja vertaistuen sekä liikunnan merkityksestä.
  • 2.6. Irmeli Laine kertoo asenteista ja vertaistuen merkityksestä muistisairaan läheisen näkökulmasta.
  • 9.6. Kymenlaakson Muistiaktiivit kertovat muistisairaudesta sairastuneen näkökulmasta.
  • 16.6. Muistisairaan läheinen Irmeli Laine kertoo ennakoinnin ja tulevaisuuteen varautumisen merkityksestä.
  • 23.6. Milloin muistitutkimuksiin kannattaisi hakeutua? Haastattelussa sairaanhoitaja Milena Vanhala.

Toimintaa etäyhteydellä

Etäyhteyden käyttöön tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen ja nettiyhteyden. Etäyhteyden käyttöön on mahdollista saada etukäteen henkilökohtaista opastusta. Ole rohkeasti yhteydessä ja pyydä harjoitteluaika.

Etämuistikahvilat

Joka tiistai 13.4.–25.5. ja 8.–22.6. klo 14–15

Teams-etäyhteydellä, osallistu tästä klikkaamalla. Tai pyydä osallistumislinkki sähköpostiisi tiina.orava@kouvolanseudunmuisti.fi

Ti 22.6 klo 14-15 kesäistä virkistystä.

Digiopastusta ajanvarauksella

Tarvitsetko opastusta tietokoneiden, tietoverkon ja sähköisten palvelujen käytössä? Haluatko opetella miten Microsoft Teams yhteyksiä käytetään? Kaipaatko tietoa miten WhatsApp -puheluita soitetaan? Opastajina ovat Verkosta virtaa -toiminnan vapaaehtoiset vertaisopastajat. Varaa itsellesi puhelin opastusaika toimistolta p. 040 523 9697 / Tarja

Jäsenillat

Kaikille avoimet jäsenillat yhdistyksen kokoustilassa. Lisätietoja: ohjelma- ja retkivastaava Tuija Ahola p. 044 2961 194 tai toimisto p. 040 523 9697.

Muistipaneeli

Käy kertomassa mielipiteesi, osallistu ja vaikuta https://www.muistipaneeli.fi/