Vapaaehtoistehtävät

Kuvituskuva: Nainen halaa vanhempaa naista ulkona.

Meillä voit toimia vapaaehtoisena monenlaisissa tehtävissä. Voit valita tehtävän omien vahvuuksiesi ja mielenkiintosi mukaan. Saat itse määritellä paljonko annat aikaasi ja haluatko toimia kertaluonteisissa tehtävissä vai pidempi aikaisesti. Tehtäviin saat halutessasi koulutuksen ja tukea muistiluotsilta. Alla on esimerkkejä vapaaehtoistehtävistä, voit myös ehdottaa sinua kiinnostavaa uutta tehtävää.

• Muisti-KaVeRi on kotona asuvan muistisairaan kaveri. Kaverit voivat esimerkiksi harrastaa, ulkoilla tai kahvitella yhdessä.
  • Vertaisryhmän ohjaajana voit toimia erilaisissa ryhmissä.
  • Muistikummi-lähettiläänä voit käydä kertomassa muille muistisairauksista ja muistisairaan ihmisen kohtaamisesta.
  • Aivoterveyslähettiläänä voit käydä kertomassa muille aivoterveysasioista tai ohjata Yhdessä kohti aivoterveyttä -ryhmää.
  • Yhdistystoiminnan vapaaehtoisena voit osallistua hallitustyöskentelyyn, varainhankintaan tai yhdistystoiminnan esittelyyn.
  • Tapahtumissa voit toimia esimerkiksi kahvinkeittäjänä, tarjoilujen järjestäjänä, ovien avaajana, roudarina, retkiavustajana.