Kotkan Seudun muistiyhdistys ry

Muistisairauksien asiantuntija- ja tukikeskus Kymenlaakson Muistiluotsi

Kymenlaakson Muistiluotsi on Veikkauksen tukemaa toimintaa Kymenlaaksossa Kouvolan, Iitin, Haminan, Kotkan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden alueella. Kymenlaakson Muistiluotsin toiminta on suunnattu muistisairaille ihmisille ja heidän läheisilleen sekä kaikille muististaan ja muistin huoltamisesta kiinnostuneille! Koulutamme myös vapaaehtoisia ja meidän kauttamme alueen ammattilaisten on mahdollisuus verkostoitua ja jakaa osaamistaan.

Kymenlaakson Muistiluotsi on osa Muistiliiton koordinoimaa valtakunnallista Muistiluotsi-verkostoa. Verkostoon kuuluu 18 maakunnallista Muistiluotsia. Kymenlaakson Muistiluotsissa on hallinnoivana yhdistyksenä Kouvolan seudun Muisti ry ja yhdistyskumppanina Kotkan Seudun muistiyhdistys ry. Muistiluotsi toimii alueellaan yhteistyössä kuntien sekä yksityisen ja kolmannen sektorin kanssa.

Kymenlaakson Muistiluotsi  tukee muistisairaan sekä omaisten ja läheisten arjessa selviytymistä. Tätä tukea tarjotaan antamalla ohjausta ja neuvontaa, jakamalla tietoa sekä järjestämällä vertaistukiryhmiä.

Lisätietoja toiminnasta toimistoiltamme (ks. yhteystiedot ohessa) ja paikkakuntakohtaisesti Kouvolan seudun Muisti ry:n Kymenlaakson Muistiluotsi-sivulta. Tervetuloa mukaan!