Kotkan Seudun muistiyhdistys ry

• Kahvila
  • Luennot
  • Tapahtumat

Tervetuloa Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:n kotisivuille!

Kotkan Seudun muistiyhdistys ry on vuonna 1992 perustettu yleishyödyllinen yhdistys, jonka tarkoituksena on toimia Kotkan ja sen lähiympäristön alueella muistisairaiden, heidän omaistensa ja ystäviensä tukena, neuvojana ja ohjaajana.

Neuvontaa

Yhdistys neuvoo ja ohjaa muistisairauden aiheuttamissa kysymyksissä. Autamme mielellämme, kun: haluat tietoa muistioireista, -sairauksista tai – palveluista, tarvitset tietoa muistitutkimuksista ja yhteystiedoista, tarvitset tietoa muistipotilaiden tai heidän omaistensa kuntakohtaisista tai yksityisistä palveluista, kaipaat tietoa sosiaaliturvaa koskevissa asioissa, haluat tietoa omista tai läheisesi oikeuksista tutkimuksen, hoidon tai kuntoutuksen suhteen, haluat jakaa tilanteesi luotettavan, salassapitovelvollisen ja kiireettömän kuuntelijan kanssa.

Virkistystä

Jäsenistön virkistystoiminta, esimerkiksi retket ja tilaisuudet tarjoavat tilaisuuden hengähdykseen vertaisessa seurassa. Jäsentoimintaa ovat mm. kuukausittaiset jäsenillat, retket ja kevät- ja joulujuhlat, sekä viikoittain kokoontuvat keilakerho ja petankkiryhmä. Jäsentoiminnan periaatteena on vertaisuuden vahvistaminen, tuoda muistisairaat ja heidän omaisensa yhteen ja luoda näin mahdollisuus voimaannuttavaan yhdessä olemiseen. Lisää tietoa alueen vertaistukiryhmistä löydät kohdasta Kymenlaakson Muistiluotsi.