Kotkan Seudun Muistiyhdistys ry

Toiminta ja tapahtumat

Yhdistyksemme järjestää säännöllisiä kaikille avoimia tapaamisia joka kuukauden viimeinen keskiviikkoilta (lukuun ottamatta kesäkuukausia) klo 18 alkaen Karhulan seurakuntakeskuksessa, Karhulantie 33, (käynti sisäpihalta). Tilaisuuksissa kuullaan useimmiten tiettyyn aiheeseen tai teemaan liittyvä asiantuntijaluento. Tapaamisista tiedotamme aina edeltävän viikonlopun Kaupunkilehti Ankkurin järjestöpalstalla.

Jäsenillat keväällä 2018

31.1.2018

28.2.2018

28.3.2018

• KEVÄTKOKOUS

25.4.2018

30.5.2018

Tulevia tapahtumia:

• Virtaa Vellamosta avoin keskustelu- ja muisteluryhmä. Merikeskus Vellamo, opetustila Kaija. Tornatorintie 99, Kotka. Tiistaisin 3.4., 10.4., 17.4. ja 24.4.2018 klo 10-11.30. Teemoina: Unikudelmia, Matkailumainontaa menneiltä vuosikymmeniltä, Puistoissa ja Kulissien takana. Tiedustelut p. 045 858 2333

Muuta toimintaa:

• Ohjattua ryhmäliikuntaa yhdistyksen jäsenille 30€/kevät.  10.1.–25.4.2018 keskiviikkoisin klo 9–9.45. Fit liikuntakeskus, Karjalantie 2-4, 48600 Kotka. Sitovat ilmoittautumiset p. 040 834 9896.
  • Keilakerho yhdistyksen jäsenille 18.1.–26.4.2018 klo 10-11 Kotkan keilahalli, Aittapolku 1, Kotka. Tiedustelut Pekka Anttila p. 040 717 4129.
  • Petankkiryhmä kokoontuu talvikuukausina perjantaisin klo 10 Kotkansaarella, Satamakatu 5. Kesäkuukausina perjantaisin klo 10 Karhulan keskuskentällä. Tiedustelut Pekka Anttila p. 040 717 4129.

Memoera Trainer – Iloa muistisairaan elämään

Solentium Oy on toimittanut Memoera-laitteen Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:lle. Sovi aika ja tule tutustumaan Memoera on laiteeseen Kymenlaakson Muistiuotsin toimistolle. Vesivallinaukio 5 A 8, Karhula p. 045 858 2333.

Memora-laite on Suomessa kehitetty, suomenkielinen ja heti käyttövalmis. Laite sisältää useita viihteellisiä kognitiivisia harjoitteita ja tehtäviä. Laite on todella helppokäyttöinen ja säätää vaikeusastettaan automaattisesti käyttäjän kulloisenkin vireystilan mukaan eikä vaadi teknistä osaamista. Sopivan haastava ja mielekäs ajanviete tuottaa onnistumisen kokemuksia ja hyvää oloa, mikä on hyväksi aivojen hyvinvoinnille ja toimintakyvylle. Memoeraa on testattu satojen muistisairaiden käytössä ja he ovat käyttäneet laitetta mielellään. Memoeran tarkoitus on tarjota mukavaa ja aktiivista tekemistä, joka lisää oman elämänhallinnan tuntua ja kykyä itsenäiseen toimintaan.

Tulevia tapahtumia