Toiminta ja tapahtumat

Kuvituskuva: Kaksi naista jumppamattojen kanssa hymyilee.

Kotkan Seudun Muistiyhdistys ry

Toiminta ja tapahtumat

KORONAVIRUVIRUSEPIDEMIAN vaikutus toimintoihimme

Seuraamme Koronatilannetta ja ohjeistuksia (Suomen hallituksen ja Kymsoten) sekä teemme tarvittaessa muutoksia tai peruutuksia suunniteltuihin tapahtumiin

Olemme valmiita tarjoamaan tukea, ohjausta ja neuvontaa puhelimitse ja sähköpostin välityksellä.

Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:n hallitus

SYKSY 2022

Yhdistyksemme järjestää säännöllisiä kaikille avoimia tapaamisia kuukausittain. Tilaisuuksissa kuullaan useimmiten tiettyyn aiheeseen tai teemaan liittyvä asiantuntijaluento. Tapaamisista tiedotamme aina edeltävän keskiviikon Kaupunkilehti Ankkurin järjestöpalstalla.

Jäsentapaamiset 2022

Paikka: Karhulan Seurakuntakeskus, Karhulantie 33, 48600 Kotka

• To 25.8.2022 klo 15.  Aiheena: Varmentuu myöhemmin
  • To 29.9.2022 klo 15. Aiheena: Varmentuu myöhemmin
  • To 27.10.2022 klo 15. Aiheena: Varmentuu myöhemmin
  • To 24.11.2022 klo 15. Aiheena:  Varmentuu myöhemmin

Kahvila tapaaminen 3.5.2022 alkaen tiistaisin klo 14 viikottain kesäaikana

Paikka: KAT`S Café, Vesivallinaukio 10, Karhulan torin varrella.

Ryhmätoimintaa:

• Petankkiryhmä kokoontuu Kesäkuukausina perjantaisin klo 10 Karhulan keskuskentällä ja talvikuukausina perjantaisin klo 10 Kotkansaarella, Satamakatu 5.  Tiedustelut p. 040 717 4129.
  • Muistiliikuntaryhmä Maanantaisin 10.30-11.30 jatkuu syksyllä. Kotkansaaren sairaalan liikuntasalissa, Keskuskatu 10. Päivämäärä ja aika varmentuu myöhemmin. Järjestää Kotkan kaupungin sovellettu liikunta yhteistyössä Kotkan Seudun muistiyhdistys ry. Tiedustelut p. 040 778 6375 ja 040 834 9896.
  • Keilakerho yhdistyksen jäsenille Torstaisin 8.9.2022-8.12.2022 klo 12-13. Kotkan keilahalli, Aittapolku 1. Hinta varmentuu myöhemmin. Ilmoittautumiset p. 040 834 9896.
  • Ohjattu ryhmäliikunta yhdistyksen jäsenille Keskiviikkoisin klo 10-10.45 alkaen 7.9-7.12.2022. Fit liikuntakeskus, Karjalantie 10-12. Hinta varmentuu myöhemmin. Ilmoittautumiset p. 040 834 9896.
  • Virtaa Vellamosta avoin keskustelu- ja muisteluryhmä. Merikeskus Vellamo, opetustila Kaija. Tornatorintie 99, Kotka. Tiistaisin  20.9., 27.9., 4.10. ja 11.10.2022 klo 10-11.30. Teemat: Maisemat, Saaristo surffailua, Paperia ja sellun hajua sekä Ravintolat ja musiikkia. Tiedustelut  p. 040 834 9896.
  • Toiminnallinen keskusteluryhmä Muistiperheille ja sairastuneille suunnattu avoin ryhmä. Kumppanuustalo Viikari, 3 kerros Poukama, Mariankatu 24, Kotka. Keskiviikkoisin 31.8., 14.9., 28.9., 12.10., 26.10., 9.11., 16.11., 23.11., 30.11. ja 7.12. 2022 klo 13-14. Tavoitteena keskustella, virkistyä, aktivoida aivoja ja tukea tiedonkäsittelytaitoja monipuolisin menetelmin. Tule avoimeen ryhmään kohtaamaan muita samassa tilanteessa olevia. Ilmoittautumiset  28.8.2022 mennessä p. 0408349896.

Tulevia tapahtumia:

• 20.9.2022 klo 17-19.30 Kotkan pääkirjastolla Muistiseminaari. Ohjelma varmentuu myöhemmin.

Matkat:

• Kesäretki  Kyminlinnan kesäteatteriin, Sutelantie 84, Kotka. Riemurahat näytös 17.7.2022 klo 17. Hinta 20€/jäsen 25€/ei jäsen. Sisältää lipun ja pullakahvit. Varattu 50 paikkaa. Kysele kimppakyytejä tarvitessasi. Sitovat ilmoittautumiset ja tiedustelut puh. 040 834 9896.

Memoera Trainer – Iloa muistisairaan elämään

Solentium Oy on toimittanut Memoera-laitteen Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:lle. Sovi aika ja tule tutustumaan Memoera on laiteeseen Kymenlaakson Muistiuotsin toimistolle. Vesivallinaukio 5 A 8, Karhula p. 045 270 4003.

Memora-laite on Suomessa kehitetty, suomenkielinen ja heti käyttövalmis. Laite sisältää useita viihteellisiä kognitiivisia harjoitteita ja tehtäviä. Laite on todella helppokäyttöinen ja säätää vaikeusastettaan automaattisesti käyttäjän kulloisenkin vireystilan mukaan eikä vaadi teknistä osaamista. Sopivan haastava ja mielekäs ajanviete tuottaa onnistumisen kokemuksia ja hyvää oloa, mikä on hyväksi aivojen hyvinvoinnille ja toimintakyvylle. Memoeraa on testattu satojen muistisairaiden käytössä ja he ovat käyttäneet laitetta mielellään. Memoeran tarkoitus on tarjota mukavaa ja aktiivista tekemistä, joka lisää oman elämänhallinnan tuntua ja kykyä itsenäiseen toimintaan.