Kotkan Seudun Muistiyhdistys ry

Toiminta ja tapahtumat

KORONAVIRUVIRUSEPIDEMIAN vaikutus toimintoihimme

Seuraamme Koronatilannetta ja ohjeistuksia (Suomen hallituksen ja Kymsoten) sekä teemme tarvittaessa muutoksia tai peruutuksia suunniteltuihin tapahtumiin

Olemme valmiita tarjoamaan tukea, ohjausta ja neuvontaa puhelimitse ja sähköpostin välityksellä.

Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:n hallitus

Syksyn 2020 suunitelmia

Yhdistyksemme järjestää säännöllisiä kaikille avoimia tapaamisia kuukausittain. Paikkana Toivonsali, Langinkoskentie 1, 48220 Kotka. Tilaisuuksissa kuullaan useimmiten tiettyyn aiheeseen tai teemaan liittyvä asiantuntijaluento. Tapaamisista tiedotamme aina edeltävän viikonlopun Kaupunkilehti Ankkurin järjestöpalstalla.

Jäsenillat syksyllä 2020

• TO 24.9.2020 klo 18.  Musiikkia vieraana Akat ja Ukot
  • TO 22.10.2020 klo 18. Luontoilta vieraana Urpo Koponen
  • PE 20.11.2020 klo 18. Kevätkokous ja Syyskokous

Ryhmätoimintaa:

• Petankkiryhmä kokoontuu Kesäkuukausina perjantaisin klo 10 Karhulan keskuskentällä ja talvikuukausina perjantaisin klo 10 Kotkansaarella, Satamakatu 5.  Tiedustelut p. 040 717 4129.
  • Ohjattu liikuntaryhmä kevään ryhmäläisille jatkuu. Ke 2.9. - 25.11. klo 9 - 9.45. Fit liikuntakeskus, Karjalantie 10-12. Tiedustelut Ritva Alila p. 040 125 1830.
  • Keilakerho kevään osallistujille jatkuu. To 3.9 - 26.11. klo 10 - 11. Kotkan keilahalli, Aittapolku 1. Tiedustelut Pekka Anttila  p. 040 717 4129.
  • Virtaa Vellamosta avoin keskustelu- ja muisteluryhmä. Merikeskus Vellamo, opetustila Kaija. Tornatorintie 99, Kotka. Tiistaisin  6.10., 13.10., 20.10. ja 27.10.2020 klo 10-11.30. Teemat: Terveisiä Kotkasta -lainalaukku, Toivelauluni!, Kohtalona Ruotsinsalmi -kurkistus kulisseihin ja Juhlatapahtumia valokuvin. Tiedustelut  p. 040 834 9896.
  • Muistiliikuntaryhmä. 14.9. alkaen Ma klo 14-15.  Kotkansaaren sairaalan liikuntasali, Keskuskatu 30Järjestää Kotkan kaupungin sovellettu liikunta yhteistyössä Kotkan Seudun
    muistiyhdistys ry:n kanssa. Lisätietoja p. 040 778 6375 ja 040 834 9896

Tulevia tapahtumia:

Matkat:

• Kesäretki Tammion kalastajakylään. Ma 3.8.2020. Lähtö Sapokasta klo 10. Paluu klo 16. Hinta 20€ jäsen, 56€ ei jäsen. Max 100 henk. Hinta sisältää laivamatkat, ruokailun, kahvit +pulla ja museokierroksen. Ilmoittautumiset 30.7.2020 mennessä puh. 0401251830. Tervetuloa!

Memoera Trainer – Iloa muistisairaan elämään

Solentium Oy on toimittanut Memoera-laitteen Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:lle. Sovi aika ja tule tutustumaan Memoera on laiteeseen Kymenlaakson Muistiuotsin toimistolle. Vesivallinaukio 5 A 8, Karhula p. 045 270 4003.

Memora-laite on Suomessa kehitetty, suomenkielinen ja heti käyttövalmis. Laite sisältää useita viihteellisiä kognitiivisia harjoitteita ja tehtäviä. Laite on todella helppokäyttöinen ja säätää vaikeusastettaan automaattisesti käyttäjän kulloisenkin vireystilan mukaan eikä vaadi teknistä osaamista. Sopivan haastava ja mielekäs ajanviete tuottaa onnistumisen kokemuksia ja hyvää oloa, mikä on hyväksi aivojen hyvinvoinnille ja toimintakyvylle. Memoeraa on testattu satojen muistisairaiden käytössä ja he ovat käyttäneet laitetta mielellään. Memoeran tarkoitus on tarjota mukavaa ja aktiivista tekemistä, joka lisää oman elämänhallinnan tuntua ja kykyä itsenäiseen toimintaan.

Tulevia tapahtumia