Kotkan Seudun Muistiyhdistys ry

Toiminta ja tapahtumat

Yhdistyksemme järjestää säännöllisiä kaikille avoimia tapaamisia joka kuukauden viimeinen keskiviikkoilta (lukuun ottamatta kesäkuukausia) klo 18 alkaen Karhulan seurakuntakeskuksessa, Karhulantie 33, (käynti sisäpihalta). Tilaisuuksissa kuullaan useimmiten tiettyyn aiheeseen tai teemaan liittyvä asiantuntijaluento. Tapaamisista tiedotamme aina edeltävän viikonlopun Kaupunkilehti Ankkurin järjestöpalstalla.

Jäsenillat syksyllä 2018

29.8.2018 Syksyn toiminnan suunnittelua sekä Sauna, terva ja viina/Ulla-Maija Haikka.

26.9.2018 Muisti ja ravitsemus. Ravitsemusterapeutti Elisa Nevalainen Kotkan kaupunki.

1.11.2018 Huom. To. Lauluilta, Marru Seppälä.

28.11.2018 SYYSKOKOUS ja Kotka Liikkuu, liikuntaneuvoja Tapani Laakso.

Ryhmätoimintaa:

• Ohjattua ryhmäliikuntaa yhdistyksen jäsenille 25€/syksy.  5.9.–28.11.2018 keskiviikkoisin klo 9–9.45. Fit liikuntakeskus, Karjalantie 2-4, 48600 Kotka. Sitovat ilmoittautumiset p. 040 125 1830.
  • Keilakerho yhdistyksen jäsenille 25€/syksy 6.9.–29.11.2018 torstaisin klo 10-11 Kotkan keilahalli, Aittapolku 1, Kotka. Tiedustelut Pekka Anttila p. 040 717 4129.
  • Petankkiryhmä kokoontuu talvikuukausina perjantaisin klo 10 Kotkansaarella, Satamakatu 5. Kesäkuukausina perjantaisin klo 10 Karhulan keskuskentällä. Tiedustelut Pekka Anttila p. 040 717 4129.
  • Virtaa Vellamosta avoin keskustelu- ja muisteluryhmä. Merikeskus Vellamo, opetustila Kaija. Tornatorintie 99, Kotka. Tiistaisin 18.9., 25.9., 2.10. ja 9.10.2018 klo 10-11.30. Teemoina: HIIOHOI- merilaulumuistoja, Kuvataiteen Kotka -kotikaupunkimme taiteessa, Ruotsinsalmi -muistoja muureilta ja Muistat sää -luonnonilmiöitä. Tiedustelut Paula Tommola p. 040 834 9896.

Tulevia tapahtumia:

• Välitä! -kävely-ja ulkoilutapahtuma. Torstaina 20.9.2018 klo 13-15, Karhulan Jokipuistossa
  • MUISTI-MESSU, Sunnuntaina 23.9.2018 klo 10, Kotkan kirkossa, kirkonmenojen jälkeen kahvitarjoilu kirkossa.
  • Pikkujoulut, 12.12.2018 klo 17,  Hotelli-Ravintola Santalahti, Mastotie 1, Kotka. Hinta 20€/jäsen 30€/ei jäsen. Ilmoittautumiset ja lisätietoa jäsenilloissa ja p. 040 125 1830. Linja-autokuljetus. Lähtö Karhula 16.15, Karhuvuori 16.30 ja Kotkansaari 16.40. Ei joulupakettia. Arpajaisvoiton voi tuoda.

Matkat:

• Varmistuvat myöhemmin

Memoera Trainer – Iloa muistisairaan elämään

Solentium Oy on toimittanut Memoera-laitteen Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:lle. Sovi aika ja tule tutustumaan Memoera on laiteeseen Kymenlaakson Muistiuotsin toimistolle. Vesivallinaukio 5 A 8, Karhula p. 045 270 4003.

Memora-laite on Suomessa kehitetty, suomenkielinen ja heti käyttövalmis. Laite sisältää useita viihteellisiä kognitiivisia harjoitteita ja tehtäviä. Laite on todella helppokäyttöinen ja säätää vaikeusastettaan automaattisesti käyttäjän kulloisenkin vireystilan mukaan eikä vaadi teknistä osaamista. Sopivan haastava ja mielekäs ajanviete tuottaa onnistumisen kokemuksia ja hyvää oloa, mikä on hyväksi aivojen hyvinvoinnille ja toimintakyvylle. Memoeraa on testattu satojen muistisairaiden käytössä ja he ovat käyttäneet laitetta mielellään. Memoeran tarkoitus on tarjota mukavaa ja aktiivista tekemistä, joka lisää oman elämänhallinnan tuntua ja kykyä itsenäiseen toimintaan.

Tulevia tapahtumia