Kotkan Seudun Muistiyhdistys ry

Toiminta ja tapahtumat

Yhdistyksemme järjestää säännöllisiä kaikille avoimia tapaamisia joka kuukauden viimeinen tiistai ilta (lukuun ottamatta kesäkuukausia) klo 18 alkaen Karhulan seurakuntakeskuksessa, Karhulantie 33, (käynti sisäpihalta). Tilaisuuksissa kuullaan useimmiten tiettyyn aiheeseen tai teemaan liittyvä asiantuntijaluento. Tapaamisista tiedotamme aina edeltävän viikonlopun Kaupunkilehti Ankkurin järjestöpalstalla.

Jäsenillat syksyllä 2019

• 27.8.2019 KaatumisSeula, fysioterapeutti Anu Takala ja Suvanto Mukana -turvajärjestely, Olli Göös,Suvanto Care.
  • 24.9.2019 Puolesta asiointi, muistineuvoja Milena Vanhala.
  • 29.10.2019  Hammashoito, suuhygienisti Minna Kurki.
  • 26.11.2019 SYYSKOKOUS. Muu ohjelma varmentuu myöhemmin.

Ryhmätoimintaa:

• Ohjattua liikuntaa. Fit liikuntakeskus, Karjalantie 10-12. Ke 4.9 - 27.11.2019 klo 9-9.45 yhdistyksen jäsenille 25€/syksy. Sitovat ilmoittautumiset p. 040 125 1830.
  • Keilakerho. Kotkan keilahalli, Aittapolku 1. To 12.9-12.12.2019 klo 10-11 yhdistyksen jäsenille 25 €/syksy. Tiedustelut p. 040 717 4129.

• Petankkiryhmä kokoontuu talvikuukausina perjantaisin klo 10 Kotkansaarella, Satamakatu 5. Kesäkuukausina perjantaisin klo 10 Karhulan keskuskentällä. Tiedustelut p. 040 717 4129.
  • Virtaa Vellamosta avoin keskustelu- ja muisteluryhmä. Merikeskus Vellamo, opetustila Kaija. Tornatorintie 99, Kotka. Tiistaisin 17.9., 24.9., 1.10. ja 8.10.2019 klo 10-11.30. Teemat: Kotkaa kuvina ja esineinä I., Tahdon!, Kohti tuntematonta, merihirviöitä näkyvissä ja Kotkaa kuvina ja esineinä II . Tiedustelut  p. 040 834 9896.

Tulevia tapahtumia:

Yhdistys on mukana:

Yhdistystreffit, Kauppakeskus Pasaati, Keskuskatu 10, Kotka.

• 5.9.2019 klo 10-13 Teemana: Vapaaehtoistoiminta.
  • 3.10.2019 klo 10-13 Teemana: Potilasjärjestöt/Tukea sairauteen.

Muistiseminaari 2019 Muistiystävällisiä tekoja

• Perjantaina 20.9. klo 9.30–15.45 Kotkan Höyrypanimolla, Metsontie 41, Kotka

Seminaari on suunnattu muistiperheille, muistisairaiden parissa työskenteleville ja vapaaehtoisille.

• Seminaarin avausanat, Kymenlaakson Muistiaktiivi ja Kotkan Seudun muistiyhdistys ry
    • Muistiystävälliset palvelut, asiantuntija Outi Ronkainen, Muistiliitto ry
    • Kuinka avataan ovi merkitykselliseen päivään? Eletyn elämän näköinen arki, hoivatyön esimies Marja-Terttu Riihelä, Kymijoen Hoiva ry
    • Erkki Liikanen esiintyy Mika Huusarin säestyksellä
    • Muistisairaus ja parisuhde, psykoterapeutti, sairaanhoitaja Merja Sillanpää
    • Olen jossain (yle.fi/olen jossain) – arkea muistisairauden kanssa, Tuula (ja Aili) Rajavaara
    • Muistiystävällinen teko 2019 palkitseminen
    • Kymenlaakson Muistiaktiivi Leila Blomerus
  • Seminaarimaksu 65 € sisältää lounaan ja päiväkahvin. Tarkemman ohjelman ja aikataulun näet tästä. Ilmoittautuminen tästä linkistä 14.9. mennessä. Tervetuloa!

Matkat:

• Kesäretki. Lauantaina 20.7.2019. Saimaan kanava -risteily klo 12-14 ja risteilyn jälkeen tutustuminen Hiekkalinna Lappeenrannassa. Hinta 25€ jäsen ja 49€ ei jäsen, sisältää buffet lounaan laivalla ja linja-autokuljetuksen. Kuljetus aikataulu Kotkansaari klo 9.30, Karhuvuori 9.40 ja Karhula 9.45. Tiedustelut ja ilmoittautumiset jäsenilloissa ja p. 040 125 1830.

Memoera Trainer – Iloa muistisairaan elämään

Solentium Oy on toimittanut Memoera-laitteen Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:lle. Sovi aika ja tule tutustumaan Memoera on laiteeseen Kymenlaakson Muistiuotsin toimistolle. Vesivallinaukio 5 A 8, Karhula p. 045 270 4003.

Memora-laite on Suomessa kehitetty, suomenkielinen ja heti käyttövalmis. Laite sisältää useita viihteellisiä kognitiivisia harjoitteita ja tehtäviä. Laite on todella helppokäyttöinen ja säätää vaikeusastettaan automaattisesti käyttäjän kulloisenkin vireystilan mukaan eikä vaadi teknistä osaamista. Sopivan haastava ja mielekäs ajanviete tuottaa onnistumisen kokemuksia ja hyvää oloa, mikä on hyväksi aivojen hyvinvoinnille ja toimintakyvylle. Memoeraa on testattu satojen muistisairaiden käytössä ja he ovat käyttäneet laitetta mielellään. Memoeran tarkoitus on tarjota mukavaa ja aktiivista tekemistä, joka lisää oman elämänhallinnan tuntua ja kykyä itsenäiseen toimintaan.

Tulevia tapahtumia