Kotkan Seudun Muistiyhdistys ry

Toiminta ja tapahtumat

KORONAVIRUVIRUSEPIDEMIAN vaikutus toimintoihimme

Koronavirustilanteen vuoksi yhdistys on peruuttanut kaikki tapahtumat toistaiseksi. Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:n hallitus on päättänyt, että Suomen hallituksen suosituksen mukaisesti tarpeettomia kokoontumisia tulee välttää.

Olemme valmiita tarjoamaan tukea, ohjausta ja neuvontaa puhelimitse ja sähköpostin välityksellä.

Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:n hallitus

Yhdistyksemme järjestää säännöllisiä kaikille avoimia tapaamisia joka kuukauden viimeinen tiistai ilta (lukuun ottamatta kesäkuukausia) klo 18 alkaen Karhulan seurakuntakeskuksessa, Karhulantie 33, (käynti sisäpihalta). Tilaisuuksissa kuullaan useimmiten tiettyyn aiheeseen tai teemaan liittyvä asiantuntijaluento. Tapaamisista tiedotamme aina edeltävän viikonlopun Kaupunkilehti Ankkurin järjestöpalstalla.

Jäsenillat keväällä 2020

• 28.1.2020  Liikunta on lääkettä, fysioterapeutti Kirsi-Marja Janger, Kymsote
  • 25.2.2020 Vitamiineista ja lääkkeiden yhteisvaikutuksesta, farmaseutti Päivi Viitarinne, Oiva-apteekki
  • 31.3.2020  KEVÄTKOKOUS ja Lauluilta, laulattajana Markku Seppälä
  • 28.4.2020 Luontoilta, asiasta ketomassa Urpo Koponen

Ryhmätoimintaa:

• Ohjattua liikuntaa. Fit liikuntakeskus, Karjalantie 10-12. Ke 8.1 - 29.4.2020 klo 9-9.45 yhdistyksen jäsenille 30€/kevät. Sitovat ilmoittautumiset Ritva Alila p. 040 125 1830.
  • Keilakerho. Kotkan keilahalli, Aittapolku 1. To 9.1. -30.4.2020 klo 10-11 yhdistyksen jäsenille 30 €/syksy. Sitovat ilmoittautumiset Pekka Anttila p. 040 717 4129.

• Petankkiryhmä kokoontuu talvikuukausina perjantaisin klo 10 Kotkansaarella, Satamakatu 5. Kesäkuukausina perjantaisin klo 10 Karhulan keskuskentällä. Tiedustelut p. 040 717 4129.
  • Virtaa Vellamosta avoin keskustelu- ja muisteluryhmä. Merikeskus Vellamo, opetustila Kaija. Tornatorintie 99, Kotka. Tiistaisin  10.3., 17.3., 24.3. ja 30.3.2020 klo 10-11.30. Teemat: Terveisiä Kotkasta -lainalaukku, Toivelauluni!, Kohtalona Ruotsinsalmi -kurkistus kulisseihin ja Juhlatapahtumia valokuvin. Tiedustelut  p. 040 834 9896.

Tulevia tapahtumia:

• Talvitapahtuma. Perjantai 14.2.2020 klo 12-15, Aittokorven seurakuntatalo, Luhtipolku 3, 48400 Kotka. Yhdistys mukana tapahtumassa.
  • Kevätrieha. Ristiniemen kurssikeskus, Papinniementie 118, Kotka. Linja-autokuljetus lähtö Kotkansaari 9.15, Länsi-Kotka 9.30 ja Karhula 9.45. Lisätietoja jäsenilloissa ja puh. 040 125 1830.

Matkat:

• Kylpylämatka Tarttoon, ma-to 8-11.6.2020 . Hinta 429€, sisältää puolihoidon, ateriat laivalla ja kuljetukset. Lisätietoja jäsenilloissa ja puh. 040 125 1830.

Memoera Trainer – Iloa muistisairaan elämään

Solentium Oy on toimittanut Memoera-laitteen Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:lle. Sovi aika ja tule tutustumaan Memoera on laiteeseen Kymenlaakson Muistiuotsin toimistolle. Vesivallinaukio 5 A 8, Karhula p. 045 270 4003.

Memora-laite on Suomessa kehitetty, suomenkielinen ja heti käyttövalmis. Laite sisältää useita viihteellisiä kognitiivisia harjoitteita ja tehtäviä. Laite on todella helppokäyttöinen ja säätää vaikeusastettaan automaattisesti käyttäjän kulloisenkin vireystilan mukaan eikä vaadi teknistä osaamista. Sopivan haastava ja mielekäs ajanviete tuottaa onnistumisen kokemuksia ja hyvää oloa, mikä on hyväksi aivojen hyvinvoinnille ja toimintakyvylle. Memoeraa on testattu satojen muistisairaiden käytössä ja he ovat käyttäneet laitetta mielellään. Memoeran tarkoitus on tarjota mukavaa ja aktiivista tekemistä, joka lisää oman elämänhallinnan tuntua ja kykyä itsenäiseen toimintaan.

Tulevia tapahtumia