Kotkan Seudun Muistiyhdistys ry

Toiminta ja tapahtumat

Yhdistyksemme järjestää säännöllisiä kaikille avoimia tapaamisia joka kuukauden viimeinen/toiseksi viimeinen tiistai ilta (lukuun ottamatta kesäkuukausia) klo 18 alkaen Karhulan seurakuntakeskuksessa, Karhulantie 33, (käynti sisäpihalta). Tilaisuuksissa kuullaan useimmiten tiettyyn aiheeseen tai teemaan liittyvä asiantuntijaluento. Tapaamisista tiedotamme aina edeltävän viikonlopun Kaupunkilehti Ankkurin järjestöpalstalla.

Jäsenillat keväällä 2019

29.1.2019 Käännekohtia kaupungin historiasta -kertomassa Antero Kekkonen. Lisäksi Anna Salmi asiantuntija, järjestötyö (Etelä-Suomi) tuo terveiset Muistiliitosta.

26.2.2019 Itsemääräämisoikeudesta ja edunvalvontavaltuutuksesta. Erja Mäkeläinen ja Paula Tommola.

26.3.2019  KEVÄTKOKOUS ja Apuvälineistä kertomassa Suomen Apuvälinetalosta Ella Korjus, apuvälineteknikko

23.4.2019 Äimän käet ja Ellun kanat, Ulla-Maija Haikka

Ryhmätoimintaa:

• Ohjattua ryhmäliikuntaa yhdistyksen jäsenille 30€/kevät.  9.1.–24.4.2019 keskiviikkoisin klo 9–9.45. Fit liikuntakeskus, Karjalantie 10-12, 48600 Kotka. Sitovat ilmoittautumiset p. 040 125 1830.
  • Keilakerho yhdistyksen jäsenille 30€/kevät 10.1.–25.4.2019 torstaisin klo 10-11 Kotkan keilahalli, Aittapolku 1, Kotka. Tiedustelut Pekka Anttila p. 040 717 4129.
  • Petankkiryhmä kokoontuu talvikuukausina perjantaisin klo 10 Kotkansaarella, Satamakatu 5. Kesäkuukausina perjantaisin klo 10 Karhulan keskuskentällä. Tiedustelut Pekka Anttila p. 040 717 4129.
  • Virtaa Vellamosta avoin keskustelu- ja muisteluryhmä. Merikeskus Vellamo, opetustila Kaija. Tornatorintie 99, Kotka. Tiistaisin 19.3., 26.3., 2.4. ja 9.4.2019 klo 10-11.30. Teemat: Kosketus taiteessa- tunnustele, katsele, kuuntele, haistele., Arabiat kaapeista, Lauluja luonnosta -retkeillään muistoissa musiikin mukaan ja pääsiäisperinteitä. Tiedustelut Paula Tommola p. 040 834 9896.

Tulevia tapahtumia:

• Kevätrieha.  25.5.2019 klo aika tarkentuu. Paikkana Petäjäpirtti, Petäjäsuontie 34, 48410 Kotka. Linja-autokuljetus aikataulu tarkentuu. Tiedustelut ja ilmoittautumiset jäsenilloissa ja p. 040 125 1830.

Matkat: ja

• Kevään matka. 19. - 23.5.2019 Noorus Spa, Narva. Hinta 419 €. Linja-autokuljetus. Aikataulut varmistuvat myöhemmin. Lisätietoja p 040 125 1830.
  • Kesäretki. 20.7.2019. Saimaan kanava -risteily klo 12-14 ja risteilyn jälkeen tutustuminen Hiekkalinna Lappeenrannassa. Hinta 25€ jäsen ja 49€ ei jäsen, sisältää buffet lounaan laivalla ja linja-autokuljetuksen. Kuljetus aikataulu tarkentuu myöhemmin. Tiedustelut ja ilmoittautumiset jäsenilloissa ja p. 040 125 1830.

Memoera Trainer – Iloa muistisairaan elämään

Solentium Oy on toimittanut Memoera-laitteen Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:lle. Sovi aika ja tule tutustumaan Memoera on laiteeseen Kymenlaakson Muistiuotsin toimistolle. Vesivallinaukio 5 A 8, Karhula p. 045 270 4003.

Memora-laite on Suomessa kehitetty, suomenkielinen ja heti käyttövalmis. Laite sisältää useita viihteellisiä kognitiivisia harjoitteita ja tehtäviä. Laite on todella helppokäyttöinen ja säätää vaikeusastettaan automaattisesti käyttäjän kulloisenkin vireystilan mukaan eikä vaadi teknistä osaamista. Sopivan haastava ja mielekäs ajanviete tuottaa onnistumisen kokemuksia ja hyvää oloa, mikä on hyväksi aivojen hyvinvoinnille ja toimintakyvylle. Memoeraa on testattu satojen muistisairaiden käytössä ja he ovat käyttäneet laitetta mielellään. Memoeran tarkoitus on tarjota mukavaa ja aktiivista tekemistä, joka lisää oman elämänhallinnan tuntua ja kykyä itsenäiseen toimintaan.

Tulevia tapahtumia