Toiminta ja tapahtumat

Kuvituskuva: Kaksi naista jumppamattojen kanssa hymyilee.

Kotkan Seudun Muistiyhdistys ry

Toiminta ja tapahtumat

KORONAVIRUVIRUSEPIDEMIAN vaikutus toimintoihimme

Seuraamme Koronatilannetta ja ohjeistuksia (Suomen hallituksen ja Kymsoten) sekä teemme tarvittaessa muutoksia tai peruutuksia suunniteltuihin tapahtumiin

Olemme valmiita tarjoamaan tukea, ohjausta ja neuvontaa puhelimitse ja sähköpostin välityksellä.

Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:n hallitus

syksyn 2021 suunitelmia

Yhdistyksemme järjestää säännöllisiä kaikille avoimia tapaamisia kuukausittain. Paikkana Toivonsali, Langinkoskentie 1, 48220 Kotka. Tilaisuuksissa kuullaan useimmiten tiettyyn aiheeseen tai teemaan liittyvä asiantuntijaluento. Tapaamisista tiedotamme aina edeltävän viikonlopun Kaupunkilehti Ankkurin järjestöpalstalla.

Jäsenillat syksyllä 2021

• To 30.9.2021 klo 18.  Jalkateraputti (varmentuu myöhemmin) Hallitus esittäytyy.
  • To 28.10.2021 klo 18. Ohjelma varmentuu myöhemmin.
  • To 16.12.2021 klo 18.

Ryhmätoimintaa:  Koronatilanteen takia tauolla

• Petankkiryhmä kokoontuu Kesäkuukausina perjantaisin klo 10 Karhulan keskuskentällä ja talvikuukausina perjantaisin klo 10 Kotkansaarella, Satamakatu 5.  Tiedustelut p. 040 717 4129.
  • Muistiliikuntaryhmä syksyn aikataulu varmentuu myöhemmin. Kotkansaaren sairaalan liikuntasalissa, Keskuskatu 10. Järjestää Kotkan kaupungin sovellettu liikunta yhteistyössä Kotkan Seudun muistiyhdistys ry. Tiedustelut p. 040 778 6375 ja 040 834 9896.
  • Keilakerho yhdistyksen jäsenille (hinta varmentuu myöhemmin) torstaisin 19.8.- 2.12.2021, Kotkan keilahalli, Aittapolku 1. Sitovat ilmoittautumiset p. 040 717 4129.
  • Ohjattu ryhmäliikunta yhdistyksen jäsenille Keskiviikkoisin klo 10-10.45 alkaen 1.9-1.12.2021. (hinta varmentuu myöhemmin). Fit liikuntakeskus, Karjalantie 10-12. Sitovat ilmoittautumiset p. 040 834 9896.
  • Virtaa Vellamosta avoin keskustelu- ja muisteluryhmä. Merikeskus Vellamo, opetustila Kaija. Tornatorintie 99, Kotka. Tiistaisin  21.9., 28.9., 5.10. ja 12.10.2020 klo 10-11.30. Teemat: Varmentuvat myöhemmin. Tiedustelut  p. 040 834 9896.

Tulevia tapahtumia:

• Pikkujoulut varmentuu myöhemmin

Matkat:

• Teatterimatka, 29.8.2021 Pyhtään harrastajateatterin Myrskyluodon Maija esitykseen (16-18.30). Hinta 10€/jäsen ja ei jäsen 25/€ sisältää Liput ja väliaika kahvit sekä kuljetuksen. Linja-auto: Aikataulu varmentuu myöhemmin. Tiedustelut ja ilmoittautumiset p. 040 834 9896.

• Matka Lemin Säräpirtti Kippurasarvi. 11.9.2021. Hinta 20€/ jäsen ja 40€/ei jäsen. Linja-auto kuljetus: Aikataulu varmentuu myöhemmin. Tiedustelut ja ilmoittautumiset p. 040 834 9896.

Memoera Trainer – Iloa muistisairaan elämään

Solentium Oy on toimittanut Memoera-laitteen Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:lle. Sovi aika ja tule tutustumaan Memoera on laiteeseen Kymenlaakson Muistiuotsin toimistolle. Vesivallinaukio 5 A 8, Karhula p. 045 270 4003.

Memora-laite on Suomessa kehitetty, suomenkielinen ja heti käyttövalmis. Laite sisältää useita viihteellisiä kognitiivisia harjoitteita ja tehtäviä. Laite on todella helppokäyttöinen ja säätää vaikeusastettaan automaattisesti käyttäjän kulloisenkin vireystilan mukaan eikä vaadi teknistä osaamista. Sopivan haastava ja mielekäs ajanviete tuottaa onnistumisen kokemuksia ja hyvää oloa, mikä on hyväksi aivojen hyvinvoinnille ja toimintakyvylle. Memoeraa on testattu satojen muistisairaiden käytössä ja he ovat käyttäneet laitetta mielellään. Memoeran tarkoitus on tarjota mukavaa ja aktiivista tekemistä, joka lisää oman elämänhallinnan tuntua ja kykyä itsenäiseen toimintaan.