Toiminta ja tapahtumat

Kuvituskuva: Kaksi naista jumppamattojen kanssa hymyilee.

Kotkan Seudun Muistiyhdistys ry

Toiminta ja tapahtumat

KORONAVIRUVIRUSEPIDEMIAN vaikutus toimintoihimme

Seuraamme Koronatilannetta ja ohjeistuksia (Suomen hallituksen ja Kymsoten) sekä teemme tarvittaessa muutoksia tai peruutuksia suunniteltuihin tapahtumiin

Olemme valmiita tarjoamaan tukea, ohjausta ja neuvontaa puhelimitse ja sähköpostin välityksellä.

Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:n hallitus

kevään 2022 suunitelmia

Yhdistyksemme järjestää säännöllisiä kaikille avoimia tapaamisia kuukausittain. Tilaisuuksissa kuullaan useimmiten tiettyyn aiheeseen tai teemaan liittyvä asiantuntijaluento. Tapaamisista tiedotamme aina edeltävän viikonlopun Kaupunkilehti Ankkurin järjestöpalstalla.

Jäsentapaamiset 2022

Paikka: Karhulan Seurakuntakeskus, Karhulantie 33, 48600 Kotka

• Ke 26.1.2022 klo 15.  Aiheena: Aivojen aktivointia
  • Ke 30.3.2022 klo 15. Aiheena: Musiikki ja liikunta asiaa

Paikka: Toivonsali, Langinkoskentie 1, 48220 Kotka.

• Ti 22.2.2022 klo 18. Aiheena: Muistikummi-tuokio
  • Ti 26.4.2022 klo 18. Aiheena:  Sääntömääräinen Vuosikokous ja liikunta asiaa

Ryhmätoimintaa:

• Petankkiryhmä kokoontuu Kesäkuukausina perjantaisin klo 10 Karhulan keskuskentällä ja talvikuukausina perjantaisin klo 10 Kotkansaarella, Satamakatu 5.  Tiedustelut p. 040 717 4129.
  • Muistiliikuntaryhmä Maanantaisin 10.30-11.30 alkaa 17.1.2022. Kotkansaaren sairaalan liikuntasalissa, Keskuskatu 10. Järjestää Kotkan kaupungin sovellettu liikunta yhteistyössä Kotkan Seudun muistiyhdistys ry. Tiedustelut p. 040 778 6375 ja 040 834 9896.
  • Keilakerho yhdistyksen jäsenille Torstaisin 13.1.-28.4.2022, Kotkan keilahalli, Aittapolku 1. Hinta 30€/kevät. Ilmoittautumiset p. 040 834 9896.
  • Ohjattu ryhmäliikunta yhdistyksen jäsenille Keskiviikkoisin klo 10-10.45 alkaen 9.2-4.5.2022. Fit liikuntakeskus, Karjalantie 10-12. Hinta 30€/kevät.  Ilmoittautumiset p. 040 834 9896.
  • Virtaa Vellamosta avoin keskustelu- ja muisteluryhmä. Merikeskus Vellamo, opetustila Kaija. Tornatorintie 99, Kotka. Tiistaisin  15.3., 22.3., 29.3 ja 5.4.2022 klo 10-11.30. Teemat: 15.3  Joukkue liikuttaa, 22.3. Sota-ajan Kotka, 29.3. Esineen tarina ja 5.4. Saariretket. Tiedustelut  p. 040 834 9896.
  • Toiminnallinen keskusteluryhmä Muistiperheille suunnattu avoin ryhmä. Kumppanuustalo Viikari, 2 kerros Ulappa, Mariankatu 24, Kotka. Keskiviikkoisin 2.2-27.4.2022 klo 13-14. Tavoitteena keskustella, virkistyä, aktivoida aivoja ja tukea tiedonkäsittelytaitoja monipuolisin menetelmin. Tule avoimeen ryhmään kohtaamaan muita samassa tilanteessa olevia. Ilmoittautumiset  28.1.2022 mennessä p. 0408349896.

Tulevia tapahtumia:

• Toukokuu ulkoilutapahtuma paikkana Katariinaniemi. Tarkka ajankohta varmentuu myöhemmin.

•Muut tapahtumat varmentuvat myöhemmin.

Matkat:

• Varmentuvat myöhemmin

Memoera Trainer – Iloa muistisairaan elämään

Solentium Oy on toimittanut Memoera-laitteen Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:lle. Sovi aika ja tule tutustumaan Memoera on laiteeseen Kymenlaakson Muistiuotsin toimistolle. Vesivallinaukio 5 A 8, Karhula p. 045 270 4003.

Memora-laite on Suomessa kehitetty, suomenkielinen ja heti käyttövalmis. Laite sisältää useita viihteellisiä kognitiivisia harjoitteita ja tehtäviä. Laite on todella helppokäyttöinen ja säätää vaikeusastettaan automaattisesti käyttäjän kulloisenkin vireystilan mukaan eikä vaadi teknistä osaamista. Sopivan haastava ja mielekäs ajanviete tuottaa onnistumisen kokemuksia ja hyvää oloa, mikä on hyväksi aivojen hyvinvoinnille ja toimintakyvylle. Memoeraa on testattu satojen muistisairaiden käytössä ja he ovat käyttäneet laitetta mielellään. Memoeran tarkoitus on tarjota mukavaa ja aktiivista tekemistä, joka lisää oman elämänhallinnan tuntua ja kykyä itsenäiseen toimintaan.