Tietoa ja tukea koronaviruksen aiheuttamaan tilanteeseen

Tälle sivulle kerätään tietoa koronaviruksen aiheuttamasta tilanteesta muistisairaille ja heidän läheisilleen.

Tilanne voi hämmentää sekä muistisairaita ihmisiä että läheisiä. Lue täältä, miten voit kertoa tilanteesta muistisairaalle.

Suomessa on noin 7 000 työikäisenä muistisairauteen sairastunutta. Koronavirus vaikuttaa myös heidän perheidensä elämään. Lue blogistamme neuvoja tilanteeseen

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen sivuilta löytyy ohjeet koronaviruksen kotihoitoon ja tietoa siitä, milloin sairastuneen tulee hakeutua hoitoon.

Mieli ry on koonnut sivuilleen käytännönläheisiä vinkkejä, joiden avulla voi lievittää omaa tai läheisten huolta ja pelkoa. Lue lisää täältä.

Uudellamaalla toimiva senioreiden yhdistys Enter on koonnut sivuilleen tietopaketin, jossa linkkejä viranomaisten ja muiden luotettavien tahojen koronatiedotuksiin. Lisäksi sivustolla on neuvoja asioiden hoitamiseen netissä, kuten lääkkeiden uusimiseen, ruoan tilaamiseen kotiin ja kulttuuritilaisuuksien katsomiseen virtuaalisesti. Sivua päivitetään jatkuvasti.

Valtakunnallinen neuvontapalvelu koronavirukseen liittyen on avoinna arkipäivisin kello 8–21 ja lauantaisin kello 9–15 numerossa 0295 535 535.