Muistiviikko 2016 oli aktiivinen ja näkyvä :: Muistiliitto

Julkaistu 26.9.2016

Muistiviikko 2016 oli aktiivinen ja näkyvä

Perinteistä Muistiviikkoa sekä Maailman Alzheimer-päivää vietettiin jälleen viime viikolla ympäri Suomen. Muistiviikolla järjestettiin tapahtumia ja tempauksia, kuten ryhmätoimintaa, avoimia ovia, luentotilaisuuksia ja seminaareja. Tässä muutamia maistiaisia:

Raahen seudun muistiyhdistyksen Hoitotahto on iloinen asia -luentotilaisuus

Savonlinnan Seudun Muistiyhdistys ja Etelä-Savon Muistiluotsi Savonlinnan Hyvinvointimessuilla sekä Muista Liikkua! -tapahtumassa

Pohjois-Savon Muistin Iisalmen Muistimessu Pyhän Ristin kirkossa ja vapaaehtoisen, Elsa Uusi-Kerttulan, tarjoilemat kirkkokahvit ja entisajan pannupullaa

Oulun Seudun Muistiyhdistyksen muistiämpärit sekä yhdistys Seniorimessuilla ja avoimin ovin

Päijät-Hämeen Muistiyhdistyksen Muistilangat laulaa -konsertti

Maailman Alzheimer-päivänä julkaistiin myös Hyvän hoidon kriteeristö eduskunnan Kansalaisinfossa.

Hyvän hoidon kriteeristön julkistamistilaisuus 21.9., oikealla Muistiaktiivi Silja Siijärvi

Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistys ry sytytti jo perinteeksi muodostuneen Muistin tulen kehottaen myös muita tekemään samoin. Tapahtuman Facebook-sivuille kerääntyikin suuri määrä kuvia kynttilöistä.

Muistijärjestö kiitti Muistiviikon lauantaina vapaaehtoisia kaikkien aikojen ensimmäisessä Iloa ja voimaa -kiitosjuhlassa. Juhlassa palkittiin jälleen Vuoden Muisti-KaVeRi, Toivo Takalo-Eskola Kainuun Muistiyhdistyksestä, sekä ensimmäistä kertaa Vuoden aivoterveyslähettiläs, Taimi Piippo Suomen Dementiayhdistyksestä.

Kiitosjuhlan yleisöä, kuoro sekä Vuoden aivoterveyslähettiläs ja Vuoden Muisti-KaVeRi

Lisätietoja:

Heidi Härmä
viestintäkoordinaattori, Muisti-lehden toimitussihteeri
puh. 09 6226 2015, 044 727 8715
heidi.harma@muistiliitto.fi
Muistiliiton yleisviestintä, verkkoviestintä ja sosiaalinen media, järjestön sisäinen viestintä.