Pieksämäen Muistiyhdistys ry

AJANKOHTAISTA

JÄSENHANKINTAKAMPANJA 1.9. - 31.12.2020

Valtakunnallinen jäsenhankintakampanja on alkanut 1. syyskuuta ja kestää vuoden loppuun. Tavoitteena on saada muistiyhdistyksiin lisää kannattajajäseniä, jotka tukevat jäsenyydellään muistisairaiden ja läheisten hyvää elämää. Muistiasia on kaikkien asia! Tavoitteena on myös lisätä suuren yleisön tietoisuutta muistisairauksista sekä muistiyhdistysten toiminnasta muistisairaiden ja läheisten hyvän elämän puolesta.

Jäsenenä saat:

• Muistiyhdistys lähelläsi – toimintaa lähes jokaisella paikkakunnalla
  • Yhdistys juuri sinulle – muistisairaiden ihmisten ja läheistensä ikioma yhdistys
  • Tuki muistityölle – jäsenmaksulla tuetaan muistisairaiden ja läheisten hyvää elämää
  • Mahdollisuus osallistua – tekemistä ja vaikuttamisen paikkoja kaikille
  • Asiantuntijoiden tuki – tietoa, ohjausta ja neuvontaa muistista ja muistisairauksista
  • Vertaisuudesta voimaa – yhdessäoloa ja yhteisiä kokemuksia
  • Aktiivista tekemistä – retkiä ja virkistystoimintaa edulliseen jäsenetuhintaan
  • Tarinoita ja tietoa muistisairauksista – Muistiliiton Muisti-lehti 4x/v
  • Rahanarvoiset jäsenedut – alennusta tuotteista ja palveluista valtakunnallisesti
  • Yhdessä enemmän – suurempi jäsenmäärä antaa painoa edunvalvonta- ja vaikuttamistyölle

Pieksämäen Muistiyhdistyksen jäsenmaksu on 15 euroa vuodessa. Jäseneksi liittymisestä sekä henkilötietojen käsittelystä löydät lisätietoa tämän sivun vasemmasta reunasta (punaisella reunustettu laatikko).

Säännölliset tapahtumat:

• Tarinatuokio aina kuukauden ensimmäinen maanantai Järjestötalolla (Tasakatu 4-6, 2.krs) klo 13 PERUTTU TOISTAISEKSI KORONATILANTEEN VUOKSI!
  • Porinaryhmä joka kuukauden viimeisenä torstaina Naarajärven Ystäväntuvalla (Seunalantie 6) klo 13  PERUTTU TOISTAISEKSI KORONATILANTEEN VUOKSI!

Haluatko sinäkin muistikummiksi? Suomessa on jo lähes 6 200 muistikummia. Nyt sinullakin on mahdollisuus päästä osaksi tuota yhä kasvavaa joukkoa! Katso tarkemmat tiedot alta.

Muistikummit ovat hyväntekijöitä arjessa tehden itselleen sopivia - pieniä tai isoja - muistiystävällisiä tekoja. Voit siis itse valita, miten toimit muistikummina. Teet juuri sen verran kuin sinun elämäntilanteeseesi sopii!

Muistikummiksi pääset osallistumalla tunnin mittaiseen maksuttomaan muistikummituokioon, jossa opit ja oivallat muistisairauksista viisi keskeistä asiaa. Muistikummituokion pitää vapaaehtoinen muistikummilähettiläs, joka on saanut koulutuksen tuokion pitämiseen Muistiliitolta.

Muistikummien tavoitteena on luoda muistiystävällinen yhteiskunta, jota me kaikki yhdessä olemme rakentamassa. Uskomme, että muistisairaan ihmisen kohtaaminen lämpimästi, arvostavasti ja ymmärtävästi on tämän päivän kansalaistaito. Kummius kutsuu asettumaan muistisairaan rinnalle ja tekemään omassa lähipiirissä ja arjessa muistiystävällisiä tekoja.

Tule sinäkin mukaan! Pienistä muistiystävällisien tekojen puroista kasvaa iso virta!

Muistikummituokio järjestetään, kun vähintään 5 kiinnostunutta on ilmoittautunut. Tuokion järjestämispaikka katsotaan osallistujien toiveen mukaan.

Kiinnostuneisuutesi voit ilmoittaa sihteerille numeroon 050 594 7868.