Pääkuva Tuki ja palvelut

Pieksämäen Muistiyhdistys ry

AJANKOHTAISTA

Aivoviikko 15.3.-21.3.2021

Viikon aikana järjestetään verkossa useita webinaareja, jotka ovat kaikille avoimia ja maksuttomia. Puhumassa ovat muun muassa Jenni Kulmala, gerontologian tenure track –professori Tampereen yliopistosta ja aivotutkija Minna Huotilainen.

Tutustu webinaarien aiheisiin tarkemmin ja ilmoittaudu mukaan Muistiliiton sivuilta täältä.

Itsemyötätunnon voima - verkkoluento to 25.3.2021 klo 18

Kouluttajana Laura Liefveld, joka on hyvinvointialan yrittäjä, joogaopettaja ja itsemyötätunto-ohjaaja. Hänen intohimonaan on auttaa muita löytämään lempeyden kautta jälleen yhteys itseen ja merkitykselliseen ja ilontäyteiseen elämään. Mitä on itsemyötätunto, mindfulness itsemyötätunnon tukena? Miksi itsemyötätuntoa kannattaa harjoittaa? Mitä itsemyötätunto ei ole? Luennon ohella illan kuluessa tehdään lyhyitä harjoituksia.

Luento on katseltavissa suorana PoleeniLIVE youtube-kanavalla. Suora linkki luennolle on tässä: https://youtu.be/AJ9CX6-wezw

Luento on PAISTE ry:n (Pieksämäen alueen sosiaali- ja terveysalan järjestöjen tuki ry) 10-vuotisjuhlaluento. Luento on kaikille avoin ja maksuton! Mukana järjestämässä Pieksämäen Seutuopisto.

Säännölliset tapahtumat:

• Tarinatuokio aina kuukauden ensimmäinen maanantai Järjestötalolla (Tasakatu 4-6, 2.krs) klo 13 PERUTTU TOISTAISEKSI KORONATILANTEEN VUOKSI!
  • Porinaryhmä joka kuukauden viimeisenä torstaina Naarajärven Ystäväntuvalla (Seunalantie 6) klo 13  PERUTTU TOISTAISEKSI KORONATILANTEEN VUOKSI!

Haluatko sinäkin muistikummiksi? Suomessa on jo lähes 6 200 muistikummia. Nyt sinullakin on mahdollisuus päästä osaksi tuota yhä kasvavaa joukkoa! Katso tarkemmat tiedot alta.

Muistikummit ovat hyväntekijöitä arjessa tehden itselleen sopivia - pieniä tai isoja - muistiystävällisiä tekoja. Voit siis itse valita, miten toimit muistikummina. Teet juuri sen verran kuin sinun elämäntilanteeseesi sopii!

Muistikummiksi pääset osallistumalla tunnin mittaiseen maksuttomaan muistikummituokioon, jossa opit ja oivallat muistisairauksista viisi keskeistä asiaa. Muistikummituokion pitää vapaaehtoinen muistikummilähettiläs, joka on saanut koulutuksen tuokion pitämiseen Muistiliitolta.

Muistikummien tavoitteena on luoda muistiystävällinen yhteiskunta, jota me kaikki yhdessä olemme rakentamassa. Uskomme, että muistisairaan ihmisen kohtaaminen lämpimästi, arvostavasti ja ymmärtävästi on tämän päivän kansalaistaito. Kummius kutsuu asettumaan muistisairaan rinnalle ja tekemään omassa lähipiirissä ja arjessa muistiystävällisiä tekoja.

Tule sinäkin mukaan! Pienistä muistiystävällisien tekojen puroista kasvaa iso virta!

Muistikummituokio järjestetään, kun vähintään 5 kiinnostunutta on ilmoittautunut. Tuokion järjestämispaikka katsotaan osallistujien toiveen mukaan.

Kiinnostuneisuutesi voit ilmoittaa sihteerille numeroon 050 594 7868.