Julkaistu 17.11.2017

Muistikonferenssi oli kohtaamisten juhlaa

Iloisten kohtaamisten ja hymyjen Muistikonferenssi on jälleen ohi. Muistiliitto kiittää lämpimästi osallistujia, luennoitsijoita ja näytteilleasettajia!

Tänäkin vuonna loppuunmyyty Muistikonferenssi kokosi yhteen muistisairaat ja läheiset, muistiyhdistysten työntekijät ja muut muistityön ammattilaiset sekä näytteilleasettajat. Ohjelmistossa korostui muistisairaiden ja läheisten oma ääni: kokemuspuheenvuorot sekä muistisairauden monet kasvot.

Muistiyhdistykset esittelivät työtään niin lavalla kuin postereinakin. Monet muistiyhdistyksistä ovat hioneet kehittämistyöstään timantteja, kun työtä muistisairaiden ja läheisten parissa ja heidän kanssaan yhdessä on tehty jopa kolme vuosikymmentä. Yhdistyksissä kehitetään jatkuvasti uusia toimintamuotoja samalla kuin vanhoista ytimistä, kuten vertaisryhmistä ja muistikahviloista pidetään tiukasti kiinni. Kehittämistyön helmiin voi tutustua alla olevien linkkien kautta sekä ottamalla suoraan yhteyttä yhdistyksiin:

Kaksipäiväinen konferenssi alkoi upean Laulusta voimaa -kuoron esityksellä ja huipentui taikuuteen, kun lavalle nousi Taikuri Luttinen. Kuvia Muistiliiton virtuaalisessa Galleriassa.

Muistikonferenssi verkossa

Ylläolevien linkkien lisäksi Muistikonferenssin sisältöihin voi tutustua myös sosiaalisessa mediassa:

• Tietoa, tunteita ja ajatuksia Twitterissä
  • Kuvia Instagramissa
  • #muistikonferenssi-aihetunniste sosiaalisessa mediassa
  • Muutamia luentoja ja konferenssimaistiaisia videoina Periscopessa

Konferenssin historiaa sekä save-the-date

Muistikonferenssi järjestettiin nyt kolmatta kertaa. Suuri ja mahtava Muistikonferenssi rakentui Muistiliiton perinteikkään Muistihoitajaseminaarin pohjalle sen viettäessä kymmenvuotispäiviään vuonna 2015. Muistiliitto on siis jakanut tietoa ja lisännyt ymmärrystä muistisairauksista valtakunnallisissa seminaareissa ja konferensseissa jo 12 vuotta. Tänä vuonna muistiasioiden äärelle kokoonnuttiin 14.–15.11.2017 Sokos Hotel Presidenttiin, Helsinkiin.

Nähdäänhän jälleen ensi vuonna! Muistikonferenssi 2018 Helsingissä 13.–14.11.2018.

Lisätietoja: