Tukinet-keskustelupalsta

Tukinet on internetissä toimiva keskustelupalsta. Se tarjoaa mahdollisuuden kokemusten jakamiseen muiden samankaltaisessa tilanteessa olevien kanssa. Tukinetin Muisti ja muistisairaudet -keskustelualueella voi jutella muistihäiriöistä ja muistisairauksista sekä turvallisesti jakaa kokemuksia elämästä muistisairauden kanssa.

Tukinetin taustalla on noin 50 suomalaista järjestöä. Tukinetin toiminta on aloitettu vuonna 2000, ja nykyisin siellä piipahtaa vuosittain jo yli puoli miljoonaa kävijää.

Tukinetin käyttäminen

Tukinettiä voi käyttää myös rekisteröitymättä palveluun. Ilman nimimerkkiä voi seurata avointen keskusteluryhmien kirjoittelua sekä käyttää muun muassa palveluhakemistoa.

Keskusteluun osallistuminen vaatii Tukinettiin rekisteröitymisen. Keskustella voi anonyyminä, nimimerkin suojassa. Rekisteröityessä tai käytön yhteydessä ei kerätä mitään henkilöllisyyden tunnistamisen mahdollistavia tietoja.

Tukinet on maksuton palvelu.

Luo Tukinet-tunnukset

Vanhat Vertaislinja-tunnukset ovat lakanneet toimimasta. Muistiliitto kannustaa lämpimästi kaikkia Vertaislinja-keskustelijoita rekisteröitymään Tukinetin käyttäjäksi. Tämä vaatii uusien tunnusten luomista Tukinet-palveluun. Tee näin:

• Mene osoitteeseen www.tukinet.net
  • Rekisteröitymislinkki löytyy sivun vas. ylälaidasta (mobiililla paina ensin "Kirjaudu sisään" ja sitten sivun alalaidasta "Rekisteröidy")
  • Rekisteröidy palstalle ohjeiden mukaan
  • Paina lopuksi sinistä ”Rekisteröidy” -nappia

Tukinettiin voi rekisteröityä jo nyt, vaikka Muisti ja muistisairaudet -keskustelu aukeaakin vasta kesäkuussa.

Tukinetissä keskustelu

Tukinetin keskustelualueet löytyvät osoitteesta www.tukinet.net, paina keltaista "Ryhmät"-painiketta. Muisti ja muistisairaudet -keskustelualue lisätään sinne kesäkuun alussa.

Huomaathan, että keskusteluketjujen viestit tarkistetaan ennen niiden julkaisemista. Tämä aiheuttaa pientä viivettä keskustelujen julkaisemiseen, mutta takaa sen, että Tukinetissä ei julkaista epäasiallisia viestejä.

Vanhat Vertaislinja-keskustelut säilyvät

Muistiliiton vanha Vertaislinja-keskustelupalsta on suljettu. Vanhoja keskusteluja voi edelleen lukea osoitteessa discussion.muistiliitto.fi. Vertaislinja-keskusteluja ei enää voi kommentoida eikä Vertaislinjalle enää voi rekisteröityä.

Muut palvelut

Muistathan myös muut Muistiliiton tukipalvelut verkossa:

Lisätietoja:

• Lisätietoja ja apua Tukinettiin rekisteröitymisestä: yllapito@tukinet.net
  • Vertaiskeskustelusta ja muistijärjestön tukipalveluista:

Mailis Heiskanen
projektikoordinaattori, Muistineuvo-hanke
puh. 09 6226 2018, 050 571 3551
mailis.heiskanen@muistiliitto.fi
Muistineuvo- ja Vertaislinja-puhelinpalvelut, Vertaislinja-keskustelupalsta, Muisti-KaVeRi-toiminta

Minna Hietakangas
viestinnän asiantuntija
puh. 09 6226 2023, 050 524 2190
minna.hietakangas@muistiliitto.fi
Ulkoinen viestintä ja mediayhteistyö. Muistisairauden monet kasvot -kampanja.