Muistiluotsi-asiantuntija- ja tukikeskukset

Muistiluotsit ovat Muistiliiton jäsenyhdistysten ylläpitämiä maakunnallisia asiantuntija- ja tukikeskuksia, jotka tarjoavat apua ja tukea muistisairaille ja heidän läheisilleen. Muistiluotsit muodostavat koko maan kattavan verkoston toimien 17 maakunnassa. Etsi lähin Muistiluotsisi täältä.

Muistiluotsit tekevät vaikuttamistyötä muistisairaiden yhdenvertaisuuden ja hyvän elämän puolesta sekä toimivat aktiivisesti maakuntiensa verkostoissa. Muistiluotseissa vahvistetaan erityisesti muistisairauksiin liittyvää vapaaehtois- ja vertaistoimintaa sekä varmistetaan muistisairaiden äänen kuuluminen.

Valtakunnallista verkostoa ja alueellisia keskuksia rahoittaa sosiaali- ja terveysministeriö Veikkauksen tuotoilla.

Lisätietoja:

Krista Pajala
muistiluotsikoordinaattori
puh. 09 6226 2013, 050 331 8915
krista.pajala@muistiliitto.fi
Muistiluotsi-asiantuntija- ja tukikeskusverkoston valtakunnallinen koordinointi ja verkoston tuki ja neuvonta.

Markus Marttunen
asiantuntija, järjestötyö (Väli-Suomi)
puh. 09 6226 2022, 045 657 8879
markus.marttunen@muistiliitto.fi
Järjestötyön ohjaus, neuvonta ja kehittäminen sekä muistiluotsikoordinaatio ja verkoston tuki. Järjestö- ja hanketyön arviointi ja menetelmät.

Taina Laakso
asiantuntija, järjestötyö (Pohjois-Suomi)