Julkaistu 5.6.2018

Uusi jäsen Muistiliiton hallitukseen

Muistiliiton liittovaltuusto valitsi kevätkokouksessaan hallituksen uudeksi jäseneksi Anneli Tuikkalan Raahen seudun muistiyhdistyksestä. Hän tuli hallitukseen Maarit Karjalaisen tilalle. Tuikkala on yhdistyksensä hallituksen aktiivinen jäsen ja osallistuu myös liiton vertaistukitoimintaan.

Liittovaltuuston kokous hyväksyi liiton sääntömuutosesityksen. Uudistetuissa säännöissä mm. liittovaltuustokausi pidennettiin kahteen vuoteen ja liitolle esitettiin uutta ruotsinkielistä nimeä. Sääntömuutosesitys odottaa Patentti- ja rekisterihallituksen käsittelyä.

Muutoin kokous käsitteli sääntömääräiset asiat, toimintakertomus ja tilinpäätös hyväksyttiin yksimielisesti. Tampereen Kylpylässä pidetyssä kokouksessa oli läsnä 20 liittovaltuustoedustajaa. Puhetta johti professori Hilkka Soininen Kuopiosta ja eurooppalaiset terveiset toi liittovaltuuston varapuheenjohtaja, MEP Sirpa Pietikäinen.