Julkaistu 4.2.2021

Tutustu Muistiliiton kuntavaalitavoitteisiin

Kevään kuntavaaleissa Muistiliiton tavoite on muistiystävällinen kunta, jossa muistisairautta sairastava ja hänen läheisensä elävät hyvää arkea.

Kolme tavoitettamme ovat:

1. Yhdistykset ovat kunnan voimavara hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä, muistisairaiden ihmisten ja heidän läheistensä tukemisessa sekä palveluiden tuottamisessa
  2. Muistisairauksien ennaltaehkäisy ja sairauden tunnistaminen ajoissa kannattaa
  3. Pidetään hyvää huolta muistisairaista ihmisistä ja heidän läheisistään

Käy kuntavaalisivullamme lukemassa tavoitteista tarkemmin. Sivulta löytyy myös kuntavaaliehdokkaille tarkistuslista, jonka avulla voi testata, miten tehdä päätöksiä hyvän elämän edistämiseksi muistiystävällisessä kunnassa. Lisäksi sivulla on hyvät käytännöt -lista, jonka avulla voi hyödyntää hyviä malleja ja materiaaleja materiaaleja omassa kunnassa.

Seuraa myös sosiaalista mediaamme tulevien kuukausien aikana!