Julkaistu 26.4.2021

Katso Muistiliiton vaalipaneeli

Miten tulevaisuuden kunnissa huomioidaan aivoterveyden edistäminen osana ennaltaehkäisevää terveydenhuoltoa? Saavatko muistisairauteen sairastuneet ja heidän läheisensä riittävän ajoissa tukea sairauden tuomiin muutoksiin? Miten kuntien ja järjestöjen yhteistyötä voidaan tiivistää palveluiden parantamiseksi?

Näistä aiheista keskusteltiin Muistiliiton vaalipaneelissa keskiviikkona 5. toukokuuta. Mukana olivat kansanedustaja  Eva Biaudet (RKP), lähihoitaja Hanna Jokinen (Vasemmistoliitto), dosentti Kati Juva (Vihreät), kansanedustaja, varapuheenjohtaja Arja Juvonen (Perussuomalaiset), kansanedustaja Mia Laiho (Kokoomus), kaupunginvaltuutettu Terhi Peltokorpi (Keskusta), kansanedustaja Sari Tanus (Kristillisdemokraatit) ja kaupunginvaltuutettu Sinikka Vepsä (SDP). Paneelin voit katsoa ​​​​​täällä

Muistiystävällinen kunta on hyvä paikka elää. Talouden tiukoissa raameissakin muistiystävällistä kuntaa voidaan rakentaa viisailla valinnoilla ja päätöksillä sekä yhteistyöllä. Lue lisää Muistiliiton kuntavaalitavoitteista.

Lisätietoja:

Krista Pajala