Julkaistu 19.9.2022

Tällä viikolla vietetään Muistiviikkoa

Muistiystävällisessä yhteiskunnassa muistisairas ihminen ja hänen läheisensä elävät hyvää elämää sekä saavat tarvitsemansa tuen ja palvelut. Sellaisen yhteiskunnan rakennamme yksi muistiystävällinen teko kerrallaan.

Tällä viikolla vietettävällä Muistiviikolla Muistiliitto ja paikalliset muistiyhdistykset haastavat kaikki tekemään muistiystävällisiä tekoja. Vinkkejä tekoihin löydät Muistiviikon sivulta.

Muistiliitto ja eduskunnan muistikerho järjestävät Muistiviikon webinaarin tiistaina 20.9. klo 14.30–16. Webinaarissa kansanedustajat Merja Mäkisalo-Ropponen, Sari Sarkomaa ja Pasi Kivisaari keskustelevat ajankohtaisista muistisairaiden ja heidän läheistensä elämään liittyvistä teemoista.

Webinaari on kaikille avoin ja ilmainen. Liity mukaan täällä. Webinaari tallennetaan ja se on katsottavissa kaksi viikkoa tilaisuuden jälkeen.