Julkaistu 2.2.2017

Kouvolan seudun Muisti ry Kymenlaakson Vuoden terveysliikuttaja

Kymenlaakson Liikunta ry (KymLi) palkitsi 27.1.2017 järjestetyssä Kymenlaakson Urheilugaalassa viime vuonna ansioituneita kymenlaaksolaisia urheilijoita, joukkueita, seuroja ja urheilu- ja liikuntaihmisiä. Vuoden terveysliikuttajana palkittiin Kouvolan seudun Muisti ry.

Perusteluissa mainittiin mm. seuraavaa: Yhdistyksen toiminta muistisairauksien ennaltaehkäisyssä sekä muistisairaiden ja heidän omaistensa tukemisessa on laaja-alaista. Yhdistys on huomioinut hienosti liikunnan merkityksen muistisairauksien ennaltaehkäisyssä ja hoitokeinona. Liikunta on vahvasti näkyvissä yhdistyksen toiminnassa. Viikoittain kokoontuu muun muassa avoin jumpparyhmä ja taiji.

Palkinnon vastaanottivat yhdistyksen puolesta Kouvolan seudun Muisti ry:n hallituksen puheenjohtaja Tiina Köninki ja Muistiluotsityöntekijä Tiina Orava. Kuvia tilaisuudesta ja iloisista palkinnon vastaanottajista Kouvolan seudun Muisti ry:n Facebook-sivulla.