/fi/tuki-ja-palvelut/tukea-arkeen/viikko-ohjelma/

Viikko-ohjelma muistisairaan arjen tueksi

Suunnitelmallinen viikko-ohjelma toimii mukautuvana kalenterina rytmittämässä muistisairaan ihmisen viikkoa. Parhaimmillaan se toimii kuntoutuksen suunnittelun ja toteutumisen apuvälineenä.

Monen muistisairaan ihmisen oikeus kuntoutukseen ja omannäköisen elämän jatkumiseen ei toteudu diagnoosin jälkeen. Toimintakyvyn tukeminen on tärkeää, ja tässä viikko-ohjelma voi auttaa. Ammattihenkilöstö ja omaishoitajat ovat tärkeässä roolissa muistisairaan rinnalla tukemassa kuntoutuksen toteutumista.

Viikko-ohjelma on helppo räätälöidä yksilölliseksi.Viikko-ohjelmaan voi lisätä päivämäärät viikonpäivien alapuolelle, joka saattaa auttaa hahmottamisessa.

Opastamme mielellämme viikko-ohjelmaan ja kuntoutukseen liittyvissä kysymyksissä. Ota rohkeasti yhteyttä lähimpään muistiyhdistykseen.

Viikko-ohjelman alkuperäinen idea on Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistyksen Eeva-hankkeesta (Yksilöllinen turvaverkko dementoituneille -hanke 2004-06).

Lisätietoja:

Mailis Heiskanen
projektikoordinaattori, Muistineuvo-hanke
puh. 09 6226 2018, 050 571 3551
mailis.heiskanen(at)muistiliitto.fi Muistineuvo- ja Vertaislinja-puhelinpalvelut, Vertaislinja-keskustelupalsta, Muisti-KaVeRi-toiminta.

Sivu päivitetty 28.9.2016