Julkaistu 15.11.2019

Vuoden vapaaehtoinen palkittiin Muistikonferenssissa

Muistiliiton vuoden vapaaehtoiseksi on valittu Seija Helminen Pirkanmaan Muistiyhdistyksestä. Hän on tuonut vapaaehtoisena esiin erityisesti muistisairaan läheisen näkökulmaa.

Seija Helminen on kulkenut muistisairaan läheisenä ja rinnalla pitkän matkan. Hän haki tietoa ja tukea Pirkanmaan Muistiyhdistykseltä ja lähti mukaan vertaisryhmään. Vuonna 2012 hän aloitti vertaisryhmän ohjaajana ja vuotta myöhemmin muistikahvilan ohjaajana.

– Kun näen ihmisten iloisuuden ja silmien loistavan, se on parasta antia minulle. Saan itsekin ryhmäläisiltä hyvää mieltä, Seija sanoo.

Seija kuuluu myös Pirkanmaan Muistiaktiiveihin ja valtakunnallisiin Muistiaktiiveihin.

Hän vastaanotti palkinnon Muistikonferenssissa torstaina 14. marraskuuta.

Muistiliitto palkitsee vuosittain vapaaehtoisia muistiyhdistyksistä. Palkinnon saajan valittiin valintaryhmän päätöksellä.

Muistikonferenssi järjestettiin tänä vuonna 13.–14. marraskuuta Tennispalatsissa, Helsingissä. Kahteen päivään sisältyi paljon mielenkiintoisia luentoja ja kokemuspuheenvuoroja. Kiitos kaikille puhujille, osallistujille ja näytteilleasettajille!

Tunnelmia ja nostoja tapahtumasta voit käydä katsomassa Muistiliiton Twitter- ja Instagram-tileiltä.