Julkaistu 1.10.2021

Vuoden muistivapaaehtoisteko on valittu

Lapin Muistiyhdistyksen aivoterveyslähettiläs Kirsti Mäensivun aivoterveys-vloggaus on valittu Vuoden 2021 muistivapaaehtoisteoksi.

Kirsti aloitti toimintansa aivoterveyslähettiläänä Rovaniemellä vuonna 2019 ohjaamalla Yhdessä kohti aivoterveyttä -ryhmiä. Melko pian vapaaehtoistoiminnan aloittamisen jälkeen koronarajoitukset tekivät kasvokkain järjestettävästä toiminnasta mahdotonta, ja Kirsti ehdotti Lapin  Muisitiyhdistykselle täysin uudenlaista vapaaehtoistoiminnan tapaa,  vloggausta.

Aivoterveys-vlogi on uusi, luova ja innovatiivinen tapa toimia aivoterveyslähettiläänä, joka jakaa tietoa, ohjeita ja vinkkejä aivoterveydestä sekä tarjoaa oivalluksia aivojen terveydeksi ja muistin hyvinvointiin.  Aivoterveys-vlogin avulla Kirsti on tukenut ihmisiä aivoterveyden edistämisessä aikana, jolloin kontaktit muihin ovat olleet vähissä, ja tuki aivoterveydelle erittäin tärkeää.

Kirstin aivoterveys-vlogit ovat helposti lähestyttäviä, ja niissä tulee hyvin esiin hänen tietämyksensä aivoterveyteen liittyvistä teemoista. Vlogit ovat pohtivia, ja faktatiedon lisäksi Kirsti hyödyntää vlogeissa myös omaa kokemustaan ja verkostojensa kanssa käymiään keskusteluja pohdinnan taustana.

Kirstin aivoterveys-vlogit ovat katsottavissa Lapin Muistiyhdistyksen YouTube-kanavalla

Kirsti on Muistiliiton ehdokkaana Kansalaisareenan järjestämässä Vuoden  vapaaehtoinen -äänestyksessä, jossa on mukana 89 ehdokasta ympäri Suomen. Vuoden vapaaehtoista voi äänestää 1.–29.10. osoitteessa  www.kansalaisareena.fi/vapaaehtoinen.