Julkaistu 1.11.2016

Pietikäinen jatkaa edelleen Alzheimer Europen hallituksessa

Maanantaisessa (31.10.2016) Alzheimer Europen (AE) yleiskokouksessa Kööpenhaminassa valittiin Sirpa Pietikäinen jatkamaan seuraavan kauden AE:n hallituksessa.

– Pietikäinen on aktiivisella tavalla osallistunut muistisairaiden asioiden ja oikeuksien edistämiseen myös eurooppalaisella tasolla jo useiden vuosien ajan. Hän on osaltaan tehnyt tunnetuksi Suomessa käytettyä käsitteistöä: kun meillä puhutaan muistisairauksista, puhutaan muualla Euroopassa dementiasta. Muut voivat oppia meiltä ja me muista Euroopan maista, kertoo Muistiliiton toiminnanjohtaja Eila Okkonen eilen alkaneesta AE:n konferenssista.

Alzheimer Europe on Muistiliiton eurooppalainen kattojärjestö. Sirpa Pietikäinen on toiminut jo vuosia myös Muistiliiton liittovaltuuston varapuheenjohtajana.