Julkaistu 30.10.2018

Petri Lampinen ja Sirpa Pietikäinen jatkavat vaikuttamistyötä Euroopassa

Muistiaktiivien puheenjohtaja Petri Lampinen jatkaa eurooppalaisessa muistisairaiden työryhmässä EPGPWD:ssä. Muistiliiton valtuuston varapuheenjohtaja Sirpa Pietikäinen valittiin uudelleen Alzheimer Europen hallitukseen. Onnea Petri ja Sirpa!

Muistiliiton eurooppalainen kattojärjestö Alzheimer Europe valitsi uuden hallituksen Espanjan Barcelonassa AE:n vuosittaisessa konferenssissa. Europarlamentaarikko ja Muistiliiton valtuuston varapuheenjohtaja Sirpa Pietikäinen jatkaa hallituksessa myös kaudella 2018–2020.

Hallitukseen valittiin myös Karin Westerlund Ruotsin edustajana, samoin Iva Holmerová (puheenjohtaja, Tsekki), Charles Scerri (varapuheenjohtaja, Malta), Maria do Rosário Zincke dos Reis (Portugali), Jim Pearson (Englanti), Stefanie Becker (Sveitsi), Marco Blom (Hollanti), Sabine Jansen (Saksa), Pat McLoughlin (Irlanti), Helen Rochford Brennan (European Working Group of People with Dementia -työryhmän puheenjohtaja, Irlanti) ja Jesús Rodrigo (Espanja).

Myös kaksi uutta kansallista muistijärjestöä toivotettiin tervetulleiksi AE:n jäseniksi: Makedonian ja Viron. Nyt AE:n jäsenjärjestöjä on 42, yhteensä 37 maasta.

Muistiaktiivien puheenjohtaja Petri Lampinen jatkaa vuosina 2018–2020 eurooppalaisten muistisairauteen sairastuneiden ihmisten työryhmässä EWGPWD:ssä. Sen puheenjohtajana jatkaa Helen Rochford Brennan. Työryhmässä on yhteensä 14 jäsentä.

Lisätietoja:

Minna Teiska
kehittämispäällikkö
minna.teiska@muistiliitto.fi
Kehittämishankkeet ja -projektit, kehittämis- ja koulutuskokonaisuudet (työharjoittelut ja opinnäytetyöt), Muistikonferenssi.