Julkaistu 26.9.2018

Muistityön tekijöitä palkittiin

Muistiliiton 30-vuotisjuhlavuoden merkeissä muistityön tekijöitä palkittiin heidän tekemästään ansiokkaasta työstä muistiperheiden hyväksi.

Palkinnot jaettiin Muistigaalassa Maailman Alzheimer-päivänä 21.9. Helsingissä. Juhlat aloitti vapaaehtoisten Iloa ja voimaa -kiitosjuhla, joka jatkui Muistiliiton 30-vuotissyntymäpäivien kutsuvierastilaisuuden merkeissä. Lopuksi muistityön tekijät lähtivät musiikkimatkalle juhlakonsertissa.

Muistiliiton kultaisen ansiomerkin saivat geriatri Marja-Liisa Karjula Raahesta, muistisairaiden Omaryhmää Lahdessa vetävä Jouko Alho Päijät-Hämeen Muistiyhdistyksestä ja aktiivisesti Pohjanmaalla Pietarsaaressa toimiva Clara Lindeman, Jakobstadsnejdens Alzheimerförening. Jouko Alho viihdytti palkintojen lomassa taikatempulla Muistiliiton järjestöpäällikkö Anna Tammista (vas.) ja kehityspäällikkö Minna Teiskaa. Kultaisen ansiomerkin sai myös professori Miia Kivipelto uraauurtavasta muistisairauksien tutkimustyöstä. Muistiliiton hallituksen puheenjohtaja Merja Mäkisalo-Ropponen ja toiminnanjohtaja Eila Okkonen luovuttivat ansiomerkin hänelle  juhlakonsertissa.

palkitut1.jpg

palkitut2.jpg

Vuoden Muisti-KaVeRi Riitta Virtanen (oik.) sai Muistiliiton hopeisen ansiomerkin tunnustuksena ansiokkaasta vapaaehtoistyöstä. Muistiliiton projektikoordinaattori Mailis Heiskanen ojensi tunnustuksen Kouvolan Seudun Muistissa vapaaehtoisena toimivalle Riitalle. Muisti-KaVeRi on tehtäväänsä sitoutunut ja koulutettu vapaaehtoinen henkilö, joka tukee muistisairaan ihmisen yksilöllistä arkea ja osallisuutta. Vuoden vapaaehtoistekona palkittiin aivoterveyslähettilästoiminta Pohjois-Pohjanmaalla.

palkitut4.jpg

Pekka Anttila (oik.) Kotkan Seudun Muistiyhdistyksestä sai Pekka Laineen rahaston tunnustuksen pitkään jatkuneesta ja arvokkaasta vapaaehtoistyöstä muistisairaiden ihmisten ja heidän läheistensä hyväksi. Palkintoa juhlimassa Pekan kanssa Muistiliiton järjestöpäällikkö Anna Tamminen (vas.), toiminnanjohtaja Eila Okkonen ja kunniapuheenjohtaja Pekka Laine. Sama tunnustus annettiin myös Mirja Väyryselle Kainuun Muistiyhdistyksestä.

palkitut3.jpg