Julkaistu 30.6.2017

Muistiliitto SuomiAreenalla heinäkuussa

Muistiliitto on yhdessä Neuroliiton ja Biogenin kanssa SuomiAreena-tapahtumassa Porissa.

• Olemme Kansalaistorilla, telttapaikalla 43, koko viikon ajan 10.-14.7. (ma 9–17, ti–to 10–17 ja pe 10–15) yhdessä Neuroliiton kanssa.
  • Ti 11.7. klo 17–18.15 Säädöt kuntoon – aivojen ergonomia työelämässä -ohjelmanumero Kaupungintalon pihan ohjelmalavalla (ks. lisää alla) toteutetaan yhteistyössä Neuroliiton ja Biogenin kanssa.
  • Ke 12.7. klo 13–14 Hallitse keskeytyksiä työelämässä Kansalaistorilla (teltta 43)
  • To 13.7. klo 10.40–11 Torivartti: Täällä vartioi Aivoturvamies!MTV-lavalla
    • Aivoturvamies näkyy myös SuomiAreenaTV:ssä ja Katsomossa.
  • To 13.7. klo 11.30–12.30 tule tapaamaan Sirpa Pietikäistä Kansalaistorille, teltallemme nro 43

Kansalaistorilla voit tavata myös Porin Seudun Muistiyhdistyksen ja Varsinais-Suomen ja Satakunnan Muistiluotsin väkeä.

Säädöt kuntoon – aivojen ergonomia työelämässä

Paneelikeskustelu Kaupungintalon pihan ohjelmalavalla ti 11.7. klo 1718.15.

Työelämä kuormittaa aivojamme jatkuvasti entistä enemmän. Puhutaan muun muassa tietotulvasta ja informaatioähkystä.

Jos jo terveilläkin on välillä vaikea pysyä tietotyön kasvavien haasteiden matkassa, minkälainen tilanne on neurologista sairautta – esimerkiksi muistisairautta tai MS-tautia – sairastavalla?

Ennenaikainen eläköityminen kasvattaa yhteiskunnan kustannuksia. Millä tavoin tietotyöläisen työkykyä voitaisi tukea paremmin? Mikä on yksilön, työnantajan tai yhteiskunnan vastuulla?

Tule kuuntelemaan sekä keskustelemaan aiheesta Anna Perhon vetämään paneelikeskusteluun:

• Anna Perho, juontaja
  • Sirpa Pietikäinen, europarlamentaarikko, Muistiliiton liittovaltuuston varapuheenjohtaja, Alzheimer Europen hallituksen jäsen
  • Petri Lampinen, kokemustoimija, työikäinen muistisairas, Muistiliitto
  • Päivi Tuominen, mediasuunnittelija, MS-tauti vuodesta 2005, Mediatoimisto Voitto
  • Sari Haavisto, toimitusjohtaja, Mediatoimisto Voitto
  • Marju Teinikivi, erikoissuunnittelija, työllisyyspalvelut, Neuroliitto
  • Kiti Müller, neurologi, Nokian lääketieteen asiantuntija, Nokia Technologies

Nappaa samalla mukaan vinkit oman aivoergonomiasi turvaamiseksi!