Julkaistu 14.4.2021

Muistiliitto onnittelee Merja Mäkisalo-Ropposta SOSTE-palkinnosta

Vuoden 2021 SOSTE-palkinto on myönnetty kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropposelle. Hän toimii myös Muistiliiton hallituksen puheenjohtajana.

Palkinnon perusteluissa todetaan, että Merja Mäkisalo-Ropponen on viime vuosina edistänyt hyvinvointitaloutta monella tasolla ja monesta eri näkökulmasta. Hän on kansanedustajana pitänyt esillä hyvinvointitalouden teemoja ja edistänyt hyvinvointitalouden rakentumista. Hän on myös puhunut terveyden- ja hyvinvoinnin edistämisen mahdollisuuksista kuntatalouden näkökulmasta ja tuonut hyvinvointitalouden teemoja laaja-alaisesti esille julkisuudessa.

– Merja Mäkisalo-Ropponen on edistänyt muistisairautta sairastavien, heidän läheistensä ja monien muiden ihmisryhmien hyvinvointia ja oikeuksia johdonmukaisesti eri tehtävissään, Muistiliiton toiminnanjohtaja Katariina Suomu toteaa.

– Muistiystävällinen yhteiskunta on kaikille hyvä paikka elää. Esimerkiksi muistisairautta sairastavan ihmisen toimintakyvyn ja osallisuuden vahvistaminen tai kaikkien kuntalaisten aivoterveyden edistäminen ovat investointeja, jotka kannattavat paitsi inhimillisesti, myös taloudellisesti, Suomu jatkaa.

– Muistiliitto onnittelee Merja Mäkisalo-Ropposta lämpimästi palkinnon johdosta. Samalla kiitämme häntä pitkäjänteisestä työstä muistiystävällisen yhteiskunnan rakentamiseksi, Katariina Suomu toteaa.

SOSTE myöntää vuosittain SOSTE-palkinnon tunnustuksena hyvinvointitalouden edistämisestä. Palkinnolla halutaan kiinnittää huomiota hyvinvoinnin ja talouden tasavertaisen suhteen rakentumiseen sekä hyvinvointi-investointien merkitykseen. Lue lisää SOSTEn sivuilta.