Julkaistu 23.4.2015

Muistiliitto ja Suomen muistiasiantuntijat hyvän ja omannäköisen elämän puolesta

Liian usein muistisairas ihminen nähdään vain sairautensa kautta, jolloin ihminen ja hänen ainutkertaisuutensa hukkuu muistisairauden taakse. Liian usein palvelut eivät vastaa ihmisen tarpeeseen ja koituvat lopulta myös yhteiskunnalle kalliiksi.

Muistiliitto ry ja Suomen muistiasiantuntijat ry painottavat, että yhteiskunnan on luotava ihmisläheisiä palveluja ja asumisratkaisuja, joiden avulla 130 000 muistisairasta ihmistä voivat pysyä kiinni lähiyhteisön elämässä.

Yhteiskuntapoliittinen kannanotto luovutettiin pastori, toimittaja Hilkka Olkinuoralle Valtakunnallisena muistikävelypäivänä 23.4.2015 Ostrobotnialla.