Julkaistu 7.2.2019

Muistiliitto haastaa eduskuntavaalien ehdokkaat muistinpuolustajiksi

Koska muistiasia on kaikkien asia, Muistiliitto ja sen 44 jäsenyhdistystä haastavat kaikki eduskuntavaalien ehdokkaat mukaan muistinpuolustajiksi. Voisitko sinä ottaa muistiasiat puheeksi ehdokkaasi kanssa?

Eduskunnassa tehdään tärkeitä päätöksiä muistisairaiden ja läheisten tulevaisuuteen liittyen.

Haluamme vaikuttaa siihen, että lisääntyvä muistisairaiden määrä huomioidaan tulevaisuuden päätöksenteossa.

Muistinpuolustaja on poliitikko tai muu vaikutusvaltainen henkilö, joka omassa toimessaan parantaa muistisairaiden ihmisten ja heidän läheistensä asemaa.

Vaalitavoitteemme ovat:

1. Muistisairaalla on oikeus elää muistiystävällisessä Suomessa.
  2. Muistisairaalla on oikeus itsemääräämiseen ja yhdenvertaisiin käytäntöihin.
  3. Muistisairaalla on oikeus saada hoitoa ja tukea oikeassa paikassa.

Keskustelua vaaliteemoista käydään Twitterissä tunnisteella #muistinpuolustaja.  Lisäksi voit lukea lisää täältä.