Julkaistu 9.2.2015

Muistijärjestöön roimasti uusia jäseniä

Yksinlaulu on kaunista, mutta kuorolaulu kantaa kauemmaksi. Samoin kansalaisjärjestön ääni on sitä vahvempi, mitä useampi jäsen sen takana seisoo. Jokainen jäsenyys on siten vahva kannanotto.

Jäsenyys tarjoaa paitsi voimaa vaikuttamistyöhön, myös mahdollisuuden osallistua, toimia ja saada tietoa sekä tukea. Muistiliiton sairastuneiden ja läheisten työryhmä, Muistiaktiivit, otti vuosi sitten kantaa siihen, että jokaisella muistisairaalla ihmisellä ja hänen läheisellään tulee olla oikeus tietoon lähimmästä muistiyhdistyksestä. Kukaan ei saisi jäädä sairautensa kanssa yksin.

Vahvempaa muuria ja yhä laajempaa tukiverkkoa rakentaakseen Muistiliiton jäsenyhdistykset kisailivat vuonna 2014 jäsenhankinnasta. Tavoitteena oli, että yhä useampi muistisairas ja läheinen löytää muistijärjestön tuen ja avun piiriin. Yhteensä Muistijärjestön jäsenmäärä kasvoikin lähes 900 jäsenellä!

Vuoden 2014 palkintosijoille ylsivät:

Kampanja-aika oli 1.2.–31.12.2014. Jäsenmäärän muutosta seurattiin suhteessa 31.12.2013 jäsenmäärään. Vuoden parhaat jäsenhankkijat palkittiin yhdistysjohdon päivillä 7.2.2015. Palkintoja arvottiin myös kaikkien kampanja-aikana jäseneksi liittyneiden kesken.