Julkaistu 19.9.2016

Ifolor lahjoittaa 10 000 valokuvaa muistiyhdistyksille

Ifolor lahjoittaa 10 000 valokuvaa muistiyhdistyksille

Ifolor lahjoittaa Muistiviikon kunniaksi 10 000 valokuvaa muistiyhdistyksille. Ifolorin Muistiviikolla käynnistyvä #muistatko-kampanja kiinnittää huomion valokuvien voimaan ja muistojen taltioimisen tärkeyteen.

Suomen Dementiayhdistyksen muistiasiantuntijan Mirja Hynnisen mukaan valokuvalla on valtava teho niin muistisairaiden terapiavälineenä kuin identiteettityökaluna tavallisille ihmisille.

"Valokuvat ovat tehokkaita muistiherätteitä samaan tapaan kuin tuoksut, sillä ne aiheuttavat usein välittömän kehollisen reaktion. Muistisairas ei välttämättä pysty sanallistamaan kokemusta, mutta valokuvia katsellessa huulille nousee usein hymy", Hynninen kertoo.

"Halusimme tehdä lahjoituksen, jossa tuotteemme tuovat iloa ja parantavat arjen hyvinvointia. Toivomme, että lahjoitus auttaa sekä muistisairaita, heidän läheisiään että teitä, jotka teette työtä muistisairauksien parissa", Ifolorin sisältöpäällikkö Päivi Pietarinen sanoo.

"Muistiliitto kiittää muistiyhdistystensä puolesta lämpimästi lahjoituksesta. Muistelu ja muistojen tallentaminen on tärkeää jokaiselle meistä, ja muistisairaille ihmisille sillä on ihan erityinen merkitys", kiittää Muistiliiton toiminnanjohtaja Eila Okkonen.

Lisätietoa #muistatko-kampanjasta osoitteessa: www.ifolor.fi/muistatko.