Julkaistu 8.12.2015

Hjärnhälsosam! En smarttelefonsapplikation som är hälsosam för hjärnan

Aivoterveydeksi! nyt myös ruotsiksi

Maaliskuussa lanseerattu Aivoterveydeksi!-muistinvirkistyssovellus on saatavilla nyt myös ruotsiksi nimellä Hjärnhälsosam! Kyseessä on Suomen ensimmäinen aivoterveyssovellus, joka hellii kaikenikäisiä ja nyt myös ruotsinkielisiä aivoja. Suosittua sovellusta on ladattu jo yli 5 000 kertaa.

Aivoterveydeksi!-sovelluksessa on parhaat vinkit aivoterveelliseen arkeen kätevästi taskukoossa. Se sisältää aivoterveystietoa, aivoja aktivoivia pelejä sekä muistin hyvinvoinnista huolehtimiseen kannustavan muistikuntokalenterin. Sovellus kertoo myös muistin toiminnasta ja muistisairauksien ennaltaehkäisystä sekä tukee pienentämään sairastumisriskiä aivoterveellisin valinnoin.

Aivoterveydeksi!-sovellus on saatavilla iOS-laitteille. Se on Muistiliiton, Espoon ja Kauniaisten Muistiyhdistyksen sekä web-kehittäjä Perry Mitchellin kanssa yhteistyössä suunnittelema ja toteuttama.

Jos olet aiemmin ladannut Aivoterveydeksi!-sovelluksen, toimii ruotsinkielinen sovellus automaattisesti, kun laitteen toimintakieleksi valitaan ruotsi.

Hjärnhälsosam! En smarttelefonsapplikation som är hälsosam för hjärnan

Hjärnhälsosam! är Finlands första hjärnhälsoapplikation, som passar till alla åldrar. Applikationen lanserades på finska i mars med namnet Aivoterveydeksi!, och den har laddats ner redan mer än 5000 gånger.

I Hjärnhälsosam!-applikationen finns de bästa tipsen för en hälsosam vardag för din hjärna behändigt i fickformat. Den innehåller information om hjärnhälsa, spel som aktiverar hjärnan samt en minneskonditionskalender som uppmuntrar dig att ta hand om minnet. Applikationen berättar även om minnets funktion och förebyggandet av minnessjukdomar samt stöder dig att minska risken att insjukna i en minnessjukdom genom val som är hälsosamma för din hjärna.

Hjärnhälsosam!-applikationen finns tillgänglig för iOS-apparater. Den är planerad och förverkligad i samarbete av Alzheimer Centralförbundet, Esbo och Grankulla Minnesförening och webutvecklare Perry Mitchell.

Ifall du tidigare laddat ner Aivoterveydeksi!-applikationen, fungerar den svenskspråkiga applikationen automatiskt, när apparatens språk ställs in till svenska.

• minneshandledare Ida Bruun / Esbo och Grankulla Minnesförening (Espoon ja Kauniaisten Muistiyhdistys ry), tfn 040 170 6771