Julkaistu 15.5.2023

Etsimme asiantuntijaa Muistiliikkuja-hankkeeseen

Tule kehittämään muistisairautta sairastavien liikuntaa ja edistämään aivoterveyttä innostavaan ja asiantuntevaan työyhteisöömme. Tarjoamme valtakunnallisen näköalapaikan ja ainutlaatuisen mahdollisuuden olla kehittämässä uutta toimintamallia muistisairaiden liikunnan edistämiseksi.

Muistiliikkuja-hankkeen tavoitteena on lisätä muistisairaiden innostusta liikuntaan ja aivoterveyden edistämiseen sekä vahvistaa ikääntyvien liikunnanohjausta tai -neuvontaa tekevien edellytyksiä muistisairaiden liikunnan ohjauksessa ja liikuntaan kannustamisessa.

Hankkeessa tuotettava Muistiliikkuja-toimintamalli (muistisairaan kohtaaminen -video ja materiaali) integroidaan jo olemassa olevaan ikääntyvien liikunnanohjaukseen ja -neuvontaan, jotta ammattilaiset ja vapaaehtoiset osaisivat huomioida muistisairauden erityispiirteet liikunnan ohjauksessa ja -neuvonnassa aiempaa paremmin. Hankkeessa myös levitetään tietoa aivoterveyden edistämisestä liikunnan keinoin. Hanke on valtakunnallinen, ja toimintamallia kehitetään ja jalkautetaan yhteistyössä hankekumppaneiden kanssa.

Etsimme elokuussa 2023 käynnistyvään hankkeeseemme asiantuntijaa. Olet etsimämme henkilö, mikäli tunnistat muistisairaiden liikunnan haasteet ja kehittämiskohteet ja haluat edistää muistisairaiden liikuntaa. Odotamme, että sinulla on hyvät suunnittelu- ja organisointitaidot sekä mainiot viestintä-, vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot. Edellytämme tehtävään soveltuvaa tutkintoa. Liikunta-alan koulutus tai muu vastaava kokemus on eduksi hankkeessa työskennellessä.

Noudatamme sosiaalialan järjestöjen työehtosopimusta. Tehtävä on kokoaikainen. Toimipaikka on vaihtoehtoisesti Helsinki tai Jyväskylä.

Tehtävä on määräaikainen 14.8.2023–31.5.2024. Hankkeessa on mahdollisuus jatkorahoitukseen, mutta toisen hankevuoden (1.6.2024–31.5.2025) toteutumisen edellytyksenä on, että opetus- ja kulttuuriministeriö myöntää hankkeelle jatkorahoituksen keväällä 2024.

Lisätietoja tehtävästä antaa kehittämispäällikkö Minna Teiska ke 17.5. klo 8–10, pe 19.5. klo 9–12 ja ti 23.5. klo 15–17, p. 044 727 7406.

Lähetä hakemuksesi ansioluetteloineen ja palkkatoivomuksineen 29.5.2023 mennessä osoitteeseen minna.teiska@muistiliitto.fi. Käytä otsikkona ”Asiantuntija Muistiliikkuja-hankkeeseen”. Haastattelut toteutetaan 1.-2.6.