Päiväpaikka Maria

Kuvituskuva: Kaksi naista jumppamattojen kanssa hymyilee.

Savonlinnan Seudun Muistiyhdistys rY päiväpaikka maria

Päiväpaikka Maria

p. (015) 533 401

Päiväpaikka Maria on avoinna ma–to klo 8–16 ja pe klo 8–15.30.

Viikonloppuisin, arkipyhinä, jouluaattona 24.12.  ja juhannusaattona Päiväpaikka Maria on suljettu.

Päiväkuntoutustoiminnan keskeinen tehtävä on tukea muistisairaan kotona asumista mahdollisimman pitkään. Muistisairaan läheisten tukeminen ja heidän kanssaan tehtävä yhteistyö on myös tärkeä osa päiväkuntoutusta.

Tarjoamme:

• kumppanuutta
  • ryhmäkuntoutusta
  • muistikuntoutusta
  • toiminnallisia ryhmiä
  • virkistystoimintaa
  • aamupalan, lounaan ja iltapäiväkahvin

Kuntotutusta yksilö- ja ryhmämuotoisin harjoittein. Aamulla fyysinen harjoittelu, joka sisältää jumppaa, ulkoilua ja monipuolista liikuntaa eri välineiden avulla. Iltapäivällä muistikuntoutusta, joka sisältää muistelua, laulua, musiikkia, kulttuuria ja muistijumppaa. Toiminnallisissa ryhmissä harjoitamme mm. kädentaitoja ja leivomme esimerkiksi kahvileivät. Virkistysmatkoja teemme lähiympäristön retkikohteisiin, ja lisäksi Mariassa käy vierailijoita ja esiintyjiä.

Suunnittelemme yhdessä asiakkaiden kanssa päivän kulkua, ottamalla huomioon asiakaiden toiveet, tarpeet, mieltymykset ja voimavarat.

1.1.2016 lähtien Itä-Savon sairaanhoitopiiri SOSTERI osoittaa ja määrittelee ne asiakkaat Päiväpaikka Mariaan, joille muistikuntoutusta hankitaan Sosterin tukemana. Päivämaksu on tammikuusta 2022 alkaen 26 €. Halutessaan asiakas voi hänen omasta pyynnöstään vaihtaa omaishoidon tuen lakisääteisen vapaapäivän päivätoimintapäivään, jolloin asiakkaalta peritään asiakasmaksuna omaishoidon lakisääteisen vapaapäivän omavastuuosuus 11,40 €.

Asiakkaaksi hakeutumiseen riittää puhelinsoitto, jolloin sovimme tutustumiskäynnin ja päivätoiminnan aloittamisen ajankohdan.

Savonlinnan kaupunki myöntää linja-automaksun mukaisen kuljetuspalvelun, jolloin liikkuminen on vaivatonta ja turvallista.

Tervetuloa!