Kouvolan seudun Muisti ry / Kymenlaakson Muistiluotsi

Kouvola

Yhdistyksen toimistolla ja kokoustilassa Kouvolassa kokoontuvien ryhmien osoite: Hallituskatu 7 B, 4. krs, 45100 Kouvola

Ryhmät muistisairautta sairastaville

Turina-ukot

Parittomien viikkojen maanantaisin 10.9. - 19.11.2018 klo 14-16 yhdistyksen toimistolla. (kokoontuminen samanaikaisesti Muistipirkkojen kanssa).  Ryhmässä turinoidaan miesten kesken esim. elämänkokemuksista ja harrastuksista. Tähän ryhmään ei tarvitse ilmoittautua, tervetuloa silloin, kun sinulle sopii.

Kunnon muisti -ryhmä

Keskiviikkoisin 12.9. alkaen klo 14.30-16 yhdistyksen kokoustilassa. Lisätietoja ja ilmoittautuminen  ryhmään 10.9. mennessä Tiina p. 050 518 7630

Ryhmässä herätellään aivoja, tehdään aivotreenitehtäviä ja keskustellaan. Tehtävien kautta pyritään löytämään apuja arkielämän sujuvuuteen. Tehtävät ovat monipuolisia ja kaikille sopivia. Ryhmään mahtuu 6-8 henkilöä. Ryhmää ohjaa muistiluotsityöntekijä yhdessä vapaaehtoisen kanssa.

Kuntosaliryhmä Kouvolassa

Tiistaisin 25.9.-27.11.2018 klo 16 - 17.  Paikka: Ikäaseman kuntosali, Hansakeskus, 2. krs Torikatu 3. Voima- ja tasapainoharjoittelua ohjaa fysioterapeutti, geronomi (AMK) Päivi Inkilä. Tavoitteena on toimintakyvyn ylläpitäminen ja vertaistuen saaminen. Myös saattaja voi osallistua kuntoiluun. Ryhmään mahtuu 8-10 hlöä. Ilmoittautumiset 21.9. mennessä Tiinalle p. 050 518 7630. Paikka: Ikäaseman kuntosali, Hansakeskus, 2. krs Torikatu 3.

Toiminnallinen vertaistukiryhmä

Perjantaisin 28.9. - 30.11. klo 13-14.30. Tavoite ja sisältö tarkentuvat myöhemmin. Ilmoittautumiset ryhmään 26.9. mennessä Tiinalle p. 050 518 7630

Ryhmät muistisairautta sairastaville ja heidän läheisilleen

Näihin ryhmiin ei tarvitse ilmoittautua, tervetuloa silloin kun sinulle sopii. Lisätietoja p. 040 523 9697.

Avoimet yhteislaulut

Torstaisin 6.9., 4.10., 1.11. ja 13.12. klo 14-15 kokoustilassa. Lauletaan yhdesä tuttuja lauluja muistinvirkistämiseksi. Yhteislauluhetki aloitetaan kahvitarjoilulla. Ryhmää ohjaavat vapaaehtoiset.

Avoin jumpparyhmä

Keskiviikkoisin 5.9. - 14.11.2018 klo 13-13.45 kokoustilassa. Tavoitteena on saada liikunnan iloa. Ryhmää ohjaa fysioterapeutti Marita Mannonen. Mukaan tarvitset vaatetuksen, jossa on mukava jumpata.

Turinatupa Kouvola

Tiistaisin 11.9., 2.10. ja 6.11.2018 klo 15-16.30 kokoustilassa.

Turinatupa Kuusankoski

Torstaisin 13.9., 18.10. ja 15.11.2018 klo 14.30-16 Kuusankosken kirjaston Viitalahuone, 2. krs. Kymenlaaksonkatu 1.

Turinatupaan voi tulla keskustelemaan ja tapaamaan toisia samankaltaisessa elämäntilanteessa oelveia. Tavoitteena on saada aikaan voimaantumista arjen erilaisiin tilanteisiin vertaisuuden kautta. Muistiluotsityöntekijä paikalla.

Ryhmät läheisille

Näihin ryhmiin ei tarvitse ilmoittautua, tervetuloa silloin, kun sinulle sopii! Lisätietoja p. 040 523 9697.

Muistipirkot

Parittomien viikkojen maanantaisin 10.9. - 19.11.2018 klo 14-16 yhdistyksen kokoustilassa. Käsitöiden ja askartelun lomassa juttelua, vertaistukea ja kahvittelua. Olet tervetullut oman käsityön kanssa tai ilman. Ryhmää ohjaavat vapaaehtoiset vertaisohjaajat.

Muistisairaan läheiselle

Maanantaisin 3.9., 1.10., 12.11. ja 10.12. klo 14.30-16 yhdistyksen toimistolla. Vertaistuellinen keskusteluiltapäivä heille, joiden puoliso on siirtynyt pitkäaikaishoitoon. Muistiluotsityöntekijä paikalla.

Kaikille avoimet ryhmät

Tarkoitettu kaikille aivoterveydestään ja hyvinvoinnistaan kiinnostuneille.

Aivoriihi Valkeala

Tiistaisin 4.9.-16.9. klo 15-16.30 Valkealan kirjastolla. Ryhmässä haastetaan aivoja monin eri tavoin, tehdään aivotreenitehtäviä ja keskustellaan. Ryhmää ohjaa vapaaehtoinen koulutettu ryhmänohjaaja. Osallistuminen vaatii ennakkoilmoittautumisen, ryhmään mahtuu 8 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittaudu 3.9. mennessä Tiinalle p. 050 518 7630

Muut avoimet ryhmät

Ryhmiin ei tarvitse ilmoittautua, tervetuloa silloin, kun sinulle sopii! Ryhmien kokoontumisajankohdat ja paikat löydät Ajankohtaista-sivun alaosan kalenterista.

Muistikahvilat

Kaikille avoimet tilaisuudet. Alustus ja keskustelua aiheeseen liittyen. Tule silloin kun sinulle sopii! Muistikahviloita järjestetään seuraavissa taajamissa: Inkeroinen, Myllykoski, Elimäki, Jaala, Valkeala, Vuohijärvi, Kuusankoski ja Kouvolan keskusta.

Aiheet, ajankohdat,  ja paikat löydät Ajankohtaista-sivun alaosan kalenterista.

Avoimet yleisöluennot

Luennot 19.9. ja 20.11.2018 katso tarkemmat tiedot Ajankohtaista-sivun alaosan kalenterista. Luentoja voi seurata myös internetin välityksellä osoitteessa http://kouvola.adobeconnect.com/kansalaisopisto.

Muisti-infot

Vaali-aivojasi -muisti-info ma 17.9. klo 13-15. Tule juttelemaan muistiasioista Hyvinvointipisteelle kauppakeskus Valtariin, Kouvolankatu 15, Kouvola