Kouvolan seudun Muisti ry / Kymenlaakson Muistiluotsi

Kouvola

Yhdistyksen toimistolla ja kokoustilassa Kouvolassa kokoontuvien ryhmien osoite: Hallituskatu 7 B, 4. krs, 45100 Kouvola,  p. 040 523 9697

Avoimet ovet - peliperjantai 8.3.2019 klo 13.00 - 15.00

Kouvolan seudun Muisti ry:n toimistolla:

Vaali aivojasi - aivot ja muisti kaipaavat mielihyvää

Tule avoimiin oviin keskustelemaan, kuulemaan ja kokeilemaan millaisia keinoja voit löytää aivoterveytesi edistämiseen.

Ryhmät muistisairautta sairastaville

Turina-ukot

Parittomien viikkojen maanantaisin 14.1.-20.5.2019 klo 14-16 yhdistyksen toimistolla. (kokoontuminen samanaikaisesti Muistipirkkojen kanssa).  Ryhmässä turinoidaan miesten kesken esim. elämänkokemuksista ja harrastuksista. Tähän ryhmään ei tarvitse ilmoittautua, tervetuloa silloin, kun sinulle sopii.

Kunnon muisti -ryhmä Kouvola

Keskiviikkoisin 13.2.-17.4.2019 klo 14.30-16 Kouvolan seudun Muisti ry:n kokoustilassa. Lisätietoja ja ilmoittautuminen  ryhmään 8.2.2019 mennessä Tiina p. 050 518 7630.

Ryhmässä herätellään aivoja, tehdään aivotreenitehtäviä ja keskustellaan. Tehtävien kautta pyritään löytämään apuja arkielämän sujuvuuteen. Tehtävät ovat monipuolisia ja kaikille sopivia. Ryhmään mahtuu 6-8 henkilöä. Ryhmää ohjaa muistiluotsityöntekijä yhdessä vapaaehtoisen kanssa.

Kunnon muisti -ryhmä Kuusankoski

Torstaisin 28.3.-23.5.2019 klo 13-14 Kuusankosken kirjaston Viitala-huoneessa, Kymenlaaksonkatu 1. Lisätietoja ja ilmoittautuminen ryhmään 25.3.2019 mennessä Tiina p. 050 518 7630.

Ryhmässä herätellään aivoja, tehdään aivotreenitehtäviä ja keskustellaan. Tehtävien kautta pyritään löytämään apuja arkielämän sujuvuuteen. Tehtävät ovat monipuolisia ja kaikille sopivia. Ryhmään mahtuu 6 henkilöä. Ryhmää ohjaa muistiluotsityöntekijä.

Kuntosaliryhmä Kouvolassa

Tiistaisin 5.2.-16.4.2019 klo 16 - 17, Huom! 5.3. ei ryhmää.  Paikka: Ikäaseman kuntosali, Hansakeskus, 2. krs Torikatu 3. Voima- ja tasapainoharjoittelua ohjaa fysioterapeutti, geronomi (AMK) Päivi Inkilä. Tavoitteena on toimintakyvyn ylläpitäminen ja vertaistuen saaminen. Myös saattaja voi osallistua kuntoiluun. Ryhmään mahtuu 8-10 hlöä. Ilmoittautumiset 30.1.2019 mennessä Jenni p. 045 858 2333.

Ryhmät muistisairautta sairastaville ja heidän läheisilleen

Näihin ryhmiin ei tarvitse ilmoittautua, tervetuloa silloin kun sinulle sopii. Lisätietoja p. 040 523 9697.

Avoimet yhteislaulut

Torstaisin 7.2., 7.3., 4.4. ja 2.5.2019 klo 14-15 Kouvolan seudun Muisti ry:n kokoustilassa. Lauletaan yhdessä tuttuja lauluja muistinvirkistämiseksi. Yhteislauluhetki aloitetaan kahvitarjoilulla. Ryhmää ohjaavat vapaaehtoiset.

Avoin jumpparyhmä

Keskiviikkoisin 30.1.-24.4.2019 klo 13-13.45 kokoustilassa. Tavoitteena on saada liikunnan iloa. Ryhmää ohjaa fysioterapeutti Marita Mannonen. Mukaan tarvitset vaatetuksen, jossa on mukava jumpata.

Turinatupa Kouvola

Tiistaisin 5.2., 5.3., 2.4. ja 7.5.2019 klo 14-15.30 Kouvolan seudun Muisti ry:n kokoustilassa.

Turinatupa Kuusankoski

Torstaisin 14.2., 21.3. ja 11.4.2019 klo 14.30-16 Kuusankosken kirjaston Viitalahuone, 2. krs. Kymenlaaksonkatu 1.

Turinatupaan voi tulla keskustelemaan ja tapaamaan toisia samankaltaisessa elämäntilanteessa oelveia. Tavoitteena on saada aikaan voimaantumista arjen erilaisiin tilanteisiin vertaisuuden kautta. Muistiluotsityöntekijä paikalla.

Vertaistapaaminen Kouvola

Tostaina 21.2.2019 klo 13-14.30 Kouvolan seudun Muisti ry:n kokoustilassa. Tapaaminen henkilöille, joille muistisairaus aiheuttaa erityisesti näkemisen ja hahmottamisen vaikeuksia (Alzheimerin taudin epätyypillinen posteriorinen muoto, Posteriorinen kortikaalinen atrofia, Bensonin tauti) . Muistiluotsityöntekijä paikalla. Lisätietoja p. 050 518 7630.

Suljettu ryhmä muistisairautta sairastaville ja heidän läheisilleen

Tunne läheisesi -ryhmä

Torstaisin 28.3., 11.4., 25.4., 9.5. ja 23.5.2019 klo 13-14.30 Kouvolan seudun Muisti ry:n kokoustilassa. Tavoitteena on vuorovaikutuksen vahvistaminen sekä löytää tapoja nähdä tuttu ihminen muistisairauden takaa. Ryhmään mahtuu 4 paria. Ryhmää ohjaavat Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun geronomiopiskelijat. Ilmoittautuminen 21.2.2019 mennessä p. 045 858 2333.

Ryhmät läheisille

Näihin ryhmiin ei tarvitse ilmoittautua, tervetuloa silloin, kun sinulle sopii! Lisätietoja p. 040 523 9697.

Muistipirkot

Parittomien viikkojen maanantaisin 14.1.-20.5.2019 klo 14-16 Kouvolan seudun Muisti ry:n kokoustilassa. Käsitöiden ja askartelun lomassa juttelua, vertaistukea ja kahvittelua. Olet tervetullut oman käsityön kanssa tai ilman. Ryhmää ohjaavat vapaaehtoiset vertaisohjaajat.

Muistisairaan läheiselle

Maanantaisin 4.2., 4.3. ja 1.4.2019 klo 14.30-16 Kouvolan seudun Muisti ry:n kokoustilassa. Vertaistuellinen keskusteluiltapäivä heille, joiden puoliso on siirtynyt pitkäaikaishoitoon. Muistiluotsityöntekijä paikalla.

Suljettu ryhmä läheisille

Myötämieltä arkeen -Tiedollinen vertaistukiryhmä läheisille

Keskiviikkoisin 27.2.-17.4.2019 klo 14.30-16.00 Kouvolan seudun Muisti ry:n toimistolla. Ryhmää ohjaa muistiluotsityöntekijä. Lisätietoja ja ilmoittautumiset 20.2.2019 mennessä Jenni p. 045 858 2333. Ryhmässä keskustelllaan mielen hyvinvointiin liittyvistä asioista sekä tutustutaan TunteVa-toimintamalliin. Tavoitteena on yhteisen keskustelun ja kokemusten jakamisen kautta avartaa näkökulmia sekä etsiä voimavaroja arkeen. Ryhmä on suljettua ryhmätoimintaa, joka tarkoittaa sitä, että samat ryhmäläiset sitoutuvat kokoontumaan mahdollisuuksien mukaan kaikille ryhmäkerroille. Uusia ryhmäläisiä ei oteta mukaan kesken toiminnan.

Kaikille avoimet ryhmät

Tarkoitettu kaikille aivoterveydestään ja hyvinvoinnistaan kiinnostuneille.

Aivoriihi Valkeala

Perjantaisin 1.3.-26.4.2019 klo 14-15.30 Valkealan kirjaston kerhohuoneella, Kustaa III tie 12. Ryhmässä haastetaan aivoja monin eri tavoin, tehdään aivotreenitehtäviä ja keskustellaan. Ryhmää ohjaa vapaaehtoinen koulutettu ryhmänohjaaja. Osallistuminen vaatii ennakkoilmoittautumisen, ryhmään mahtuu 8 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittaudu 25.2.2019 mennessä Tiinalle p. 050 518 7630.

Muut avoimet ryhmät

Ryhmiin ei tarvitse ilmoittautua, tervetuloa silloin, kun sinulle sopii! Ryhmien kokoontumisajankohdat ja paikat löydät Ajankohtaista-sivun alaosan kalenterista.

Muistikahvilat

Kaikille avoimet tilaisuudet. Alustus ja keskustelua aiheeseen liittyen. Tule silloin kun sinulle sopii! Muistikahviloita järjestetään seuraavissa taajamissa: Inkeroinen, Myllykoski, Elimäki, Jaala, Valkeala, Vuohijärvi, Kuusankoski ja Kouvolan keskusta.

Aiheet, ajankohdat,  ja paikat löydät Ajankohtaista-sivun alaosan kalenterista.

Avoimet yleisöluennot

Luennot 12.3. ja 9.4.2019 katso tarkemmat tiedot Ajankohtaista-sivun alaosan kalenterista. Luentoja voi seurata myös internetin välityksellä osoitteessa http://kouvola.adobeconnect.com/kansalaisopisto.

Muisti-infot

Vaali-aivojasi -muisti-info ma 11.3.2019 klo 13-15. Tule juttelemaan muistiasioista Hyvinvointipisteelle kauppakeskus Valtariin, Kouvolankatu 15, Kouvola.