Kouvolan seudun Muisti ry / Kymenlaakson Muistiluotsi

KAIKKI RYHMÄT OVAT TOISTAISEKSI TAUOLLA

Ryhmät muistisairautta sairastaville

Turina-ukot

Parittomien viikkojen maanantaisin 13.1.–18.5. klo 14-15.30 yhdistyksen toimistolla. Ryhmässä turinoidaan miesten kesken esim. elämänkokemuksista ja harrastuksista. Tähän ryhmään ei tarvitse ilmoittautua, tervetuloa silloin, kun sinulle sopii. Samanaikaisesti kokoontuu läheisten ryhmä Muistipirkot.

Kunnon muisti -ryhmä

Ryhmässä tehdään aivotreenitehtäviä ja keskustellaan. Tavoitteena on saada vertaisuutta ja apua arkeen. Henkilö, jolla sairaus on alkuvaiheessa, hyötyy eniten ryhmästä. Ryhmään mahtuu 6-8 henkilöä.

• Kouvolassa

Tiistaisin 14.4. alkaen klo 14-15.30 yhdistyksen toimistolla.

Ilmoittautuminen 27.3. mennessä Tiina p. 050 518 7630

Hyvän mielen ryhmät

• Kouvolassa
  • Kuusankoskella

Torstaisin 13.2. alkaen, joka kolmas torstai, klo 13-14.30. Samaan aikaan kokoontuu läheisten ryhmä. Paikkana KSAO Soteklinikka Hellin tilat, Valtakatu 36 L 3.

Ilmoittautuminen 6.2. mennessä Tiina p. 050 518 7630

Ryhmät muistisairautta sairastaville ja heidän läheisilleen

Avoimet yhteislaulut

Torstaisin 6.2., 5.3., 2.4. ja 7.5. klo 14-15 yhdistyksen kokoustilassa. Lauletaan yhdessä tuttuja lauluja muistinvirkistämiseksi. Yhteislauluhetki aloitetaan kahvitarjoilulla. Ryhmää ohjaavat vapaaehtoiset. Ei tarvitse ilmoittautua, tervetuloa silloin kun sinulle sopii.

Avoin jumpparyhmä

Keskiviikkoisin 29.1.–15.4. klo 13- 13.45 yhdistyksen kokoustilassa. Tavoitteena saada liikunnan iloa. Jumppaa ohjaa fysioterapeutti Marita Mannonen. Mukaan tarvitset vaatteet, joissa on mukava jumpata. Ei tarvitse ilmoittautua, tervetuloa silloin kun sinulle sopii.

Tarinatuokio

Maanantaisin 20.1., 17.2. 16.3. 27.4. ja 25.5. klo 13–14.30 yhdistyksen kokoustilassa. Tarinatuokiossa kuunnellaan ääneen luettua tekstiä. Lukuhetken jälkeen keskustellaan mieleen nousseista aiheista ja tunnelmista. Ryhmää ohjaa vapaaehtoinen. Ei tarvitse ilmoittautua, tervetuloa silloin kun sinulle sopii.

Turinatupa

Turinatupaan voi tulla keskustelemaan ja tapaamaan toisia samankaltaisessa elämäntilanteessa olevia. Tavoitteena on saada aikaan voimaantumista arjen erilaisiin tilanteisiin vertaisuuden kautta. Muistiluotsityöntekijä paikalla. Ei tarvitse ilmoittautua, tervetuloa silloin kun sinulle sopii.

• Jaalassa tiistaisin 10.3. ja 7.4. klo 14-15.30 Jaalan kirjastolla, Jaalantie 36.
  • Myllykoskella maanantaisin 9.3. ja 27.4. klo 14-15.30 Mypa-talolla, Koulutie 1.

Kuntosaliryhmät

Voima- ja tasapainoharjoittelua. Ryhmän tavoitteena on fyysisen toimintakyvyn ylläpitäminen ja vertaistuen saaminen. Ryhmä on tarkoitettu muistisairautta sairastaville, mutta myös saattajalla on mahdollisuus osallistua kuntoiluun. Ryhmään mahtuu 8-10 henkilöä.

• Kouvolassa maanantaisin 20.1. alkaen klo 16.15–17.15 Ikäaseman kuntosalilla, Hansakeskus, 2. kerros, Torikatu 3. Ohjaajana geronomi (AMK), fysioterapeutti Päivi Inkilä. Ilmoittautumiset 15.1. mennessä Jenni p. 045 858 2333.

Ryhmät läheisille

Muistipirkot

Parittomien viikkojen maanantaisin 13.1.–18.5. klo 14-16 yhdistyksen kokoustilassa. Käsitöiden ja askartelun lomassa juttelua, vertaistukea ja kahvittelua. Olet tervetullut oman käsityön kanssa tai ilman. Ryhmää ohjaavat vapaaehtoiset vertaisohjaajat. Ei tarvitse ilmoittautua, tervetuloa silloin, kun sinulle sopii! Samanaikaisesti kokoontuu muistisairaiden miesten oma ryhmä, Turina-ukot.

Muistisairaan läheiselle

Maanantaisin 20.1., 3.2., 2.3. ja tiistaina 14.4. sekä maanantaina 11.5. klo 15–16.30 yhdistyksen kokoustilassa. Vertaistuellinen keskusteluiltapäivä heille, joiden puoliso on siirtynyt pitkäaikaishoitoon. Muistiluotsityöntekijä paikalla. Ei tarvitse ilmoittautua, tervetuloa silloin, kun sinulle sopii!

Hyvän mielen -ryhmä muistisairaiden puolisoille

Tavoitteena on yhteisen keskustelun ja kokemusten jakamisen kautta avartaa näkökulmia sekä etsiä voimavaroja arkeen. Ryhmään mahtuu 8 henkilöä ja ryhmä toteutuu, jos osallistujia on vähintään 5.

• Kuusankoskella torstaisin 13.2. alkaen, joka kolmas torstai, klo 13–14.30. Samaan aikaan kokoontuu muistisairaiden ryhmä. Paikkana KSAO Soteklinikka Hellin tilat, Valtakatu 36 L 3. Ilmoittautuminen 6.2. mennessä Jenni p. 045 858 2333.

Kaikille avoimet ryhmät

Tarkoitettu kaikille aivoterveydestään ja hyvinvoinnistaan kiinnostuneille. Näihin ryhmiin ei tarvitse ilmoittautua, tervetuloa silloin, kun sinulle sopii!

• Taiji Kouvolassa
  • Aivoille arvostusta Kouvolassa
  • Muistitiistai Voikkaalla

kokoontumisajankohdat ja paikat löydät Ajankohtaista-sivun alaosan kalenterista.

Muistikahvilat

Kaikille avoimet tilaisuudet. Alustus ja keskustelua aiheeseen liittyen. Tule silloin kun sinulle sopii! Muistikahviloita järjestetään seuraavissa taajamissa: Inkeroinen, Myllykoski, Elimäki, Jaala, Valkeala, Vuohijärvi, Kuusankoski ja Kouvolan keskusta.

Aiheet, ajankohdat,  ja paikat löydät Ajankohtaista-sivun alaosan kalenterista.

Yhdistyksen toimistolla ja kokoustilassa Kouvolassa kokoontuvien ryhmien osoite: Hallituskatu 7 B, 4. krs, 45100 Kouvola,  p. 040 523 9697