Kouvolan seudun Muisti ry / Kymenlaakson Muistiluotsi

Kouvola

Koronavirustilanteen vuoksi osallistujamääriä on rajoitettu, jotta voimme mahdollistaa turvavälit. Ryhmiin ja muihin tilaisuuksiin tulee ilmoittautua etukäteen. Seuraamme STM:n, THL:n ja Kymsoten viimeisiä turvallisuusohjeita ja tarvittaessa teemme toimintaan muutoksia tai peruutuksia.

Tulethan paikalle vain terveenä ja muistat käsihygienian.

Kevään 2021 ryhmät alkavat, heti kun koronatilanne sen sallii. Voit jo kysyä lisätietoja ja ilmoittautua ryhmiin. Yhteystiedot löydät kunkin ryhmän kohdalta.

Ryhmät muistisairautta sairastaville

Kunnon muisti -ryhmä Kouvolassa

Ryhmässä tehdään aivotreenitehtäviä ja keskustellaan. Tavoitteena on saada vertaisuutta ja apua arkeen. Henkilö, jolla sairaus on alkuvaiheessa, hyötyy eniten ryhmästä. Ryhmään mahtuu 6-8 henkilöä. Kysy lisää ja ilmoittaudu p. 050 518 7630

Nyt ja silloin - kokemuksista iloa arkeen -ryhmä Kuusankoskella

Kuusankosken opistotalolla, Valtakatu 38

Ryhmä on tarkoitettu sinulle, jolla muistisairaus on varhaisvaiheessa. Pysähdymme muistamaan ja tarinoimaan elettyä elämää ja havainnoimaan iloja. Ryhmässä käytetään Ikäopiston mielen hyvinvoinnin työkaluja. Ryhmää ohjaavat Susanna Tiitinen Kouvolan kansalaisopistolta ja Jenni Pussinen Kymenlaakson Muistiluotsista. Lisätiedot ja ilmoittautumiset p. 045 858 2333

Hyvän mielen -ryhmä Valkealassa

Ryhmän tavoitteena on mielekäs tekeminen ja yhdessäolo. Ryhmäkertojen sisällöt suunnitellaan yhdessä ensimmäisellä tapaamiskerralla. p. 050 518 7630

Muistitupa Kouvolassa

Muistelua, keskustelua ja aivojen aktivointia. Ilmoittautuminen p. 045 858 2333.

Matkamuistelot ryhmä Kouvolassa

Tule mukaan muistelemaan matkoja elämäsi varrelta. Ilmoittautuminen p. 050 518 7630.

Ryhmät läheisille

Mielen hyvinvoinnin ryhmä läheisille Kouvolassa

Ilmoittaudu Jennille p. 045 858 2333.

Muistipirkot Kouvolassa

Yhdistyksen kokoustilassa parittomien viikkojen maanantaisin  klo 14–15.30.

Käsitöiden ja askartelun lomassa juttelua, vertaistukea ja kahvittelua. Olet tervetullut oman käsityön kanssa tai ilman. Ryhmää ohjaavat vapaaehtoiset vertaisohjaajat. Ennakkoilmoittautuminen p. 040 523 9697

Muistisairaan läheiselle Kouvolassa

Vertaistuellinen keskusteluiltapäivä heille, joiden läheinen on siirtynyt pitkäaikaishoitoon. Muistiluotsityöntekijä paikalla. Ennakkoilmoittautuminen p. 040 523 9697.

Muistitietoilta läheisille Kouvolassa

Miten muistisairaus vaikuttaa ihmiseen? Miten muistisairas ihminen kohdataan? Maksuton valmennus on tarkoitettu muistisairaan läheisille. Ilmoittautuminen p. 045 858 2333.

Läheisten ryhmä etäyhteydellä

To 15.4., 22.4. ja 29.4. klo 10-11.30

Ti 4.5., 11.5. ja 18.5. klo 10-11.30

Voimavaroja arkeen vertaiskeskusteluilla. Ilmoittautuminen 12.4. mennessä p. 045 858 2333 tai jenni.pussinen@kouvolanseudunmuisti.fi.

Ryhmät muistiperheille

Avoimet yhteislaulut

Tule mukaan laulamaan vapaaehtoisten johdolla tuttuja lauluja.

Avoin jumpparyhmä Kouvolassa

Yhdistyksen kokoustilassa. Tavoitteena saada liikunnan iloa. Jumppaa ohjaa fysioterapeutti Marita Mannonen. Mukaan tarvitset vaatteet, joissa on mukava jumpata. Ennakkoilmoittautuminen p. 045 858 2333.

Kuntosaliryhmä Kouvolassa

Voima- ja tasapainoharjoittelua. Ryhmän tavoitteena on fyysisen toimintakyvyn ylläpitäminen ja vertaistuen saaminen. Ryhmä on tarkoitettu muistisairautta sairastaville, mutta myös saattajalla on mahdollisuus osallistua kuntoiluun. Ryhmään mahtuu 8-10 henkilöä.

Vertaistapaaminen hahmottamisoireisille

Tapaaminen sinulle, jolle muistisairaus aiheuttaa erityisesti näkemisen ja hahmottamisen oireita. /Azheimerin taudin epätyypillinen posteriorinen muoto, Posteriorinen kortikaalinen atrofia, Bensonin tauti). Läheisesi on tervetullut mukaan tapaamiseen. Ennakkoilmoittautuminen p. 050 518 7630.

Työikäisperheiden ryhmä

Oletko alle 70-vuotias ja sinulla on diagnosoitu etenevä muistisairaus?

Tervetuloa tapaamaan toisia samankaltaisessa elämäntilanteessa olevia. Olet tervetullut yksin tai yhdessä läheisesi kanssa. Maalis- ja toukokuussa yhteisryhmä Päijät-Hämeen työikäisten kanssa.

Ennakkoilmoittautuminen p. 050 518 7630.

Ti 23.2. klo 17.30–19 tapaaminen ulkoilun merkeissä

Ma 15.3. klo 17–18.30 Teams etäyhteydellä

Ti 20.4. klo 17.30–19 tapaaminen ulkoilun merkeissä

Ma 24.5. klo 17–18.30 Teams etäyhteydellä

Kaikille avoimet ryhmät

Tarkoitettu kaikille aivoterveydestään ja hyvinvoinnistaan kiinnostuneille. Tervetuloa!

• Taiji Kouvolassa
  • Aivoille arvostusta Kouvolassa
  • Muistitiistai Voikkaalla
  • Kimmokkeita aivoille ryhmät Inkeroisissa ja Kouvolassa

kokoontumisajankohdat ja paikat löydät Ajankohtaista-sivun alaosan kalenterista.

Muistikahvilat

Kaikille avoimet tilaisuudet. Alustus ja keskustelua aiheeseen liittyen. Tule silloin kun sinulle sopii! Muistikahviloita järjestetään seuraavissa taajamissa: Inkeroinen, Myllykoski, Elimäki, Jaala, Valkeala, Vuohijärvi, Kuusankoski ja Kouvolan keskusta.

Aiheet, ajankohdat,  ja paikat löydät Ajankohtaista-sivun alaosan kalenterista.

Yhteistyömuistikahvilat

Onko teillä hyvä porukka ja haluaisitte kuulla lisää muistiasioista? Voit kysyä maksutonta yhteistyömuistikahvilaa tilaisuuteesi. Aiheina ovat Muisti muuttuu - entäs sitten? tai Muistikummituokio. Kesto 1 h. p. 040 523 9697.

Yhdistyksen toimistolla ja kokoustilassa Kouvolassa kokoontuvien ryhmien osoite: Hallituskatu 7 B, 4. krs, 45100 Kouvola,  p. 040 523 9697