Kouvolan seudun Muisti ry / Kymenlaakson Muistiluotsi

Kotka

Ryhmät muistisairautta sairastaville

Kunnon muisti -ryhmät

Ryhmässä tehdään aivotreenitehtäviä ja keskustellaan. Tavoitteena on saada vertaisuutta ja apua arkeen. Henkilö, jolla sairaus on alkuvaiheessa, hyötyy eniten ryhmästä. Ryhmään mahtuu 6-8 henkilöä.

• Karhulassa

Maanantaisin 9.9. alkaen klo 10-11.30. Paikka: Karhulan kirjasto, Riihi, Karhulantie 40, Kotka. Ryhmä on täynnä, voit kysellä peruutuspaikkoja Sanna p. 045 270 4003

• Kotkansaarella

Tiistaisin 24.9. alkaen klo 14-15.30. Paikka: Kumppanuustalo Viikari, Mariankatu 24, Kotka.  Ryhmä on täynnä, voit kysellä peruutuspaikkoja Tiina p. 050 518 7630

Toiminnallinen vertaistukiryhmä Karhula:

Tiistaisin 1.10. alkaen  klo 13.30-15.00, Karhulan työväentalo, Vesivallinaukio 5 D, Kotka. Ryhmän tavoitteena on mielekäs tekeminen ja yhdessäolo. Ryhmäkertojen sisällöt suunnitellaan yhdessä ensimmäisellä tapaamiskerralla. Ryhmään mahtuu 6-8 henkilöä. Ryhmä on täynnä, voit kysellä peruutuspaikkoja. Sanna p. 045 270 4003

Toiminnallinen vertaistukiryhmä Kotkansaari

Joka toinen maanantai 23.9. alkaen klo 13.15-14.45, Kumppanuustalo Viikari, Mariankatu 24, Kotka. Ryhmän tavoitteena on vuorovaikutuksen vahvistaminen sekä löytää tapoja nähdä tuttu ihminen muistisairauden takaa. Ryhmään mahtuu 5 paria (muistisairas ja läheinen). Ryhmää ohjaavat Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun vapaaehtoiset geronomiopiskelijat. Ilmoittautuminen 17.9. mennessä Tiina p. 050 518 7630

Kotkan Seudun Muistiyhdistys ry:n järjestämät ryhmät löydät klikkaamalla tästä.

Ryhmät läheisille

Vertaisryhmä muistisairaan läheisille:

Joka toinen tiistai 3.9. alkaen klo 10.30-12, Kotkan pääkirjasto, Einon kammari, Kirkkotau 24, Kotka. Ryhmäkertojen sisällöt suunnitellaan yhdessä ryhmäläisten kanssa. Ryhmä on tarkoitettu heille, joiden puoliso sairastaa muistisairautta. Tavoitteena on saada voimavaroja arkeen vertaiskeskustelulla ja tietoa lisäämällä. Ryhmään mahtuu 8 henkilöä. Ryhmä on täynnä, voit kysellä peruutupaikkoja Tiina p. 050 518 7630

Muistikahvilat

Kaikille avoimet tilaisuudet. Alustus ja keskustelua aiheeseen liittyen. Tule silloin kun sinulle sopii!

Ajankohdat ja paikat löydät Kouvolan seudun Muisti ry:n/Kymenlaakson Muistiluotsin Ajankohtaista-sivun alaosan kalenterista.

Avoimet yleisöluennot

Kouvolan kansalaisopiston auditoriossa, Salpausselänkatu 38, 2. kerros, 45100 Kouvola. Luentoja voi seurata myös etänä osoiteeessa http://kouvola.adobeconnect.com/kansalaisopisto Luennot ovat maksuttomia ja tarkoitettu kaikille kiinnostuneille.

Tiistaina 17.9.2019 klo 18-19.30 Kuinka tunnistaa muistisairaus? Geriatrian erikoislääkäri Marja Manninen-Ollberg

Tiistaina 29.10.2019 klo 15-16.30 Kaatumiset kuriin, Fysioterapeutti Inari Leino

Muisti-infot

Muistiluotsityöntekijä Kymenlaakson Muistiluotsin toimistolla:

Vesivallinaukio 5 A 8, Kotka. Varaa keskusteluaika p. 045 270 4003

Muistiluotsityöntekijä tavattavissa Kotkansaaren Hyvinvointi- ja terveyspiste Loisteella

Tiistaina 17.9.2019 klo 13-14 ja tiistaina 22.10. klo 10-11. Tule juttelemaan muistiin ja aivoterveyteen liittyvistä asioista sekä tutustumaan Kymenlaakson Muistiluotsin toimintaan. Tilaisuus on kaikille avoin. Kirkkokatu 24 (Kotkan kaupunginkirjasto).