Kouvolan seudun Muisti ry / Kymenlaakson Muistiluotsi

Kotka

Ryhmät muistisairautta sairastaville

Kunnon muisti -ryhmä Karhula:

Maanantaisin 1.10. - 3.12.2018 klo 10-11.30. Ryhmässä herätellään aivoja, tehdään aivotreenitehtäviä ja keskustellaan. Tehtävien kautta pyritään löytämään apuja arkielämän sujuvuuteen. Ilmoittautumiset  Sannalle 28.9. mennessä p. 045 270 4003. Ryhmään mahtuu 8 hlöä. Karhulan työväentalo, Vesivallinaukio 5 D, Karhula. RYHMÄ ON TÄYNNÄ, VOIT TIEDUSTELLA PERUUTUSPAIKKOJA.

Toiminnallinen vertaistukiryhmä Karhula:

Tiistaisin 25.9.-27.11.2018 klo 14.30-16.00. Vertaistukiryhmä muistisairauteen sairastuneille henkilöille. Ryhmää ohjaavat Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun geronomiopiskelijat. Ryhmään mahtuu 8 henkilöä. Ilmoittautumiset  Sannalle 18.9. mennessä p. 045 270 4003. Karhulan työväentalo, Vesivallinaukio 5 D, Kotka.

Virkike-ryhmä Kotka (ent. Kunnon Muisti)

Maanantaisin 10.9.-12.11.2018 klo 15.00-16.30. Aivoharjoittelu ja vertasitukiryhmä muistisairauteen sairstuneille henkilöille. Ryhmää ohjaavat Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun geronomiopiskelijat. Ryhmään mahtuu 8 hlöä. Kumppanuustalo Viikari, Mariankatu 24, Kotka. RYHMÄ ON TÄYNNÄ, VOIT TIEDUSTELLA PERUUTUSPAIKKOJA Sannalta p. 045 270 4003.

Kotkan Seudun Muistiyhdistys ry:n järjestämät ryhmät löydät klikkaamalla tästä.

Ryhmät läheisille

Omaisten / läheisten vertaistapaaminen Karhulassa:

Muistisairaan henkilön omaisten / läheisten vertaistapaamiset tiistaisin 25.9.-27.11.2018 klo 14.30-16.00 yhteensä 10 kertaa. Samanaikaisesti sairastuneilla mahdollisuus osallistua toiminnalliseen vertaistukiryhmään. Lisätietoja ja ilmoittautuminen 18.9. mennessä Sanna p. 045 270 4003. Kahvila Serviisi, Vesivallinaukio 3, Kotka.

Kaikille avoimet ryhmät

Aivotreeniryhmä Kotka

Tiistaisin 11.9.2018 klo 10-11.30 alkaen yhteensä kahdeksan kertaa. Ryhmässä haastetaan aivoja monin eri tavoin, tehdään aivotreeni tehtäviä ja keskustellaan. Ryhmä ohjaa vapaaehtoinen koulutettu ryhmänohjaaja. Ryhmä on kaikille avoin ja 10 uutta ensin ilmoittautunutta mahtuu mukaan ryhmään. Ilmoittautumiset 6.9.2018 mennessä. Lisätietoja Sanna p. 045 270 4003. Kumppanuustalo Viikari, Mariankatu 24, Kotka

Vuorikadun vertaistukiryhmä:

Maanantaisin klo 13–14.30. Vertaistukiryhmä muistihäiriöisille henkilöille. Ryhmässä kahvitellaan, keskustellaan ja haastetaan aivoja erilaisia tehtäviä tehden. Ryhmää ohjaa vapaaehtoinen koulutettu ryhmänohjaaja. Maksuton ryhmä kokoontuu Vuorikatu 3, alakerran yhteistila, Kotka. Lisätietoja Sanna p. 045 270 4003.

Muistikahvilat

Kaikille avoimet tilaisuudet. Alustus ja keskustelua aiheeseen liittyen. Tule silloin kun sinulle sopii!

Ajankohdat ja paikat löydät Kouvolan seudun Muisti ry:n/Kymenlaakson Muistiluotsin Ajankohtaista-sivun alaosan kalenterista.

Avoimet yleisöluennot

Luennot 19.9. ja 20.11.2018 katso tarkemmat tiedot Ajankohtaista-sivun alaosan kalenterista. Luentoja voi seurata myös internetin välityksellä osoitteessa http://kouvola.adobeconnect.com/kansalaisopisto.

Muisti-infot

Muistiluotsityöntekijä Kymenlaakson Muistiluotsin toimistolla:

Ke 5.9., 3.10. ja 7.11.2018 klo 9-11 Vesivallinaukio 5 A 8, Kotka.

Muistiluotsityöntekijä  Kotkansaaren terveyskioskilla

To 6.9., 4.10. ja 1.11. 2018 klo 10–11.30 Kirkkokatu 24 (Kotkan pääkirjasto), Kotka.