Kouvolan seudun Muisti ry / Kymenlaakson Muistiluotsi

KAIKKI RYHMÄT OVAT TOISTAISEKSI TAUOLLA

Ryhmät muistisairautta sairastaville

Kunnon muisti -ryhmät

Ryhmässä tehdään aivotreenitehtäviä ja keskustellaan. Tavoitteena on saada vertaisuutta ja apua arkeen. Henkilö, jolla sairaus on alkuvaiheessa, hyötyy eniten ryhmästä. Ryhmään mahtuu 6-8 henkilöä.

• Karhulassa

Maanantaisin 27.4.–29.6. klo 13.30–15 Paikka: Karhulan kirjasto, Riihi, Karhulantie 40. Etusijalla henkilöt, jotka eivät aiemmin ole osallistuneet vertaistukiryhmiin.

• Kotkansaarella

Maanantaisin 27.4.–29.6. klo 10-11.30. Paikka: Kumppanuustalo Viikari, Mariankatu 24, Kotka.  Ilmoittautumiset Sanna p. 045 270 4003. Etusijalla henkilöt, jotka eivät aiemmin ole osallistuneet vertaistukiryhmiin.

Kotkan Seudun Muistiyhdistys ry:n järjestämät ryhmät löydät klikkaamalla tästä.

Ryhmät läheisille

Vertaisryhmä puolisoille - parisuhteen muutokset puolison sairastuttua

Kotkan pääkirjaston tiloissa, joka toinen tiistai 31.3.–9.6. klo 13–14.30. Keskusteluryhmässä jaetaan kokemuksia ja ajatuksia, joita kumppanin sairastuminen herättää liittyen parisuhteeseen, yhteiseen menneisyyteen ja tulevaisuuteen. Ryhmässä pohditaan myös omia voimavaroja ja keinoja jaksaa arjessa yhdessä ja yksin. Ryhmänohjaajana toimii ratkaisukeskeinen terapeutti ja seksuaalineuvoja Eevamaria Halttunen. Ryhmään mahtuu 10 puolisoa ja ryhmä toteutuu, jos vähintään 4 ilmoittautuu. Lisätiedot ja ilmoittautumiset Tiina p. 050 518 7630.

Muistiperheille

Turinatupa

Keskiviikkoisin 19.2., 18.3. ja 29.4. klo 14-15.30 Kotkan pääkirjasto, Einon kammari, Kirkkokatu 24.

Voit tulla keskustelemaan ja tapaamaan toisia samankaltaisessa elämäntilanteessa olevia. Tavoitteena saada aikaan voimaantumista arjen erilaisiin tilanteisiin vertaisuuden kautta. Paikalla on muistiluotsityöntekijä. Tule silloin kun sinulle sopii, ei ennakkoilmoittautumista.

HUOM! 29.4. Turinatupa on kirjaston Kotka-kokoelma -tilassa.

Muistikahvilat

Kaikille avoimet tilaisuudet. Alustus ja keskustelua aiheeseen liittyen. Tule silloin kun sinulle sopii!

Ajankohdat ja paikat löydät Kouvolan seudun Muisti ry:n/Kymenlaakson Muistiluotsin Ajankohtaista-sivun alaosan kalenterista.

Muisti-infot

Tule keskustelemaan muistiin, muistisairauksiin ja / tai aivoterveyteen liittyvistä asioista muistiluotsityöntekijän kanssa. Ohjaus ja neuvonta on maksutonta, eikä vaadi jäsenyyttä. Jokainen tarvitsee silloin tällöin tukea, apua tai vain kuuntelevan ihmisen, jolle voi jakaa huoliaan.

Muistiluotsityöntekijä Kymenlaakson Muistiluotsin toimistolla:

Vesivallinaukio 5 A 8, Kotka. Varaa keskusteluaika p. 045 270 4003

Muistiluotsityöntekijä tavattavissa Kotkansaaren Hyvinvointi- ja terveyspiste Loisteella

Kirkkokatu 24 (Kotkan kaupunginkirjasto)

Maanantaina 13.1.2020 klo 9.30-10.30

Muistiluotsityöntekijä tavattavissa Karhulan Hyvinvointi- ja terveyspiste Luotsissa

Karhulantie 30 (siäänkäynti yläpihan kautta)

Maanataina 9.3.2020 klo 9.30-10.30 Vaali aivojasi tietoisku

Keskiviikkona 6.5.2020 klo 9.30-10.30