Kouvolan seudun Muisti ry / Kymenlaakson Muistiluotsi

Hamina

Ryhmät muistisairauteen sairastuneille

Kunnon muisti -ryhmä

Maanantaisin 12.2.-23.4.2018, klo 13–14.30. Huom! 2.4.2018 ei kokoontumista. Ryhmässä herätellään aivoja, tehdään aivotreenitehtäviä ja keskustellaan. Tehtävien kautta pyritään löytämään apuja arkielämän sujuvuuteen. Ilmoittautumiset  Sannalle p. 045 270 4003. Ryhmään mahtuu 8 hlöä.  Kahvila-olohuone Jaspis, Isoympyräkatu 30B, Hamina. RYHMÄ ON TÄYNNÄ, VOIT KYSYÄ PERUUTUSPAIKKOJA.

Ryhmät muistisairauteen sairastuneille ja heidän läheisilleen

Samanaikasesti kokoontuvat erilliset vertaistukiryhmät muistisairauteen sairastuneille ja heidän läheisilleen

Ryhmät kokoontuvat keskiviikkoisin klo 10-11.30, joka toinen viikko yhteensä kahdaksan kertaa. Ryhmien toimintaan voit tulla tutustumaan 14.2. ja 28.2. kerroille, jonka jälkeen ryhmät sulkeituvat. Ryhmät toteutetaan Haminan kaupungin Ikäihmisten neuvolan  ja Kymenlaakson Muistiluotsin yhteistyönä. Ryhmät ovat maksuttomia, eikä ennakkoilmoittautumista tarvita. Muistisairaiden ryhmän tavoitteena on tarjota mahdollisuus mukavaan yhdessäoloon ja -tekemiseen sekä toisten samanlaisessa elämäntilanteessa olevien henkilöoiden kohtaamiseen. Läheisten ryhmän tavoitteena on tarjota mahdollisuus toisten samanlaisessa elämäntilanteessa olevien henkilöiden kohtaamiseen, keskusteluun sekä vertaistukeen. Kumppanuustalo Hilma, Teollisuuskatu 8, Hamina.

Ryhmät läheisille

Haminassa ei tällä hetkellä kokoonnut ryhmää läheisille. Voit osallistua toisilla paikkakunnilla järjestettäviin ryhmiin.

Kaikille avoimet ryhmät

Ahaa! aivotreeniä yhdessä -ryhmä Aivoriihi

maanantaisin 5.2.-5.3.2018 klo 10-11.30. Ryhmässä haastetaan aivoja, tehdään aivotreeni tehtäviä ja keskustellaan. Ryhmää ohjaavat vapaaehtosiset. Ryhmä on kaikille avoin ja mukaan mahtuu 7 henkilöä. Ilmoittautumiset p. 045 270 4003 / Sanna. Ryhmä kokoontuu Kumppanuustalo Hilma, kokoushuone, Teollisuuskatu 8, Hamina. RYHMÄ ON TÄYNNÄ, VOIT KYSYÄ PERUUTUSPAIKKOJA.

Muistiklubit ja muistikahvilat

Kaikille avoimet tilaisuudet. Alustus ja keskustelua aiheeseen liittyen. Tule silloin kun sinulle sopii!

Muistikahvila Hamina

ke 11.4.2018 klo 13.30–15. Aiheena Teknologia kotona asumisen tukemisessa. Alustus Sanna Hellsten, muistiluotsityöntekijä. Kumppanuustalo Hilman sali, Teollisuuskatu 8, Hamina

Aivoterveysluennot ja Muisti-info

Tilaisuudet ovat kaikille avoimia ja maksuttomia.

Aivoterveysluennot

ti 13.2.2018 klo 15–16.30 Muistisairaan ihmisen kohtaaminen TunteVa-toimintamallin keinoin (TunteVa-kouluttaja Hillervo Pohjavirta, Tampereen kaupunkilähetys ry)

ti 13.3.2018 klo 15–16.30 Muisti pettää, olisiko huollon aika? (Muistiluotsityöntekijä Paula Tommola, Kymenlaakson Muistiluotsi)

Kouvolan kansalaisopiston auditorio, Salpausselänkatu 38, 2. krs, 45100 Kouvola. Luentoja voi seurata myös internetin välityksellä osoitteessa http://kouvola.adobeconnect.com/kansalaisopisto

Voit myös tulla seuraamaan luentoa verkkovälitteisesti Haminan kirjastolle: Rautatienkatu 8, Hamina

Muisti-info

Ti 13.3.2018 klo 9-11. Haminan terveyskioskilla, Linnoituksen uimahalli, Puistokatu 1, 2.krs, Hamina

Muisti-KaVeRi -koulutus vapaaehtoisille

Muisti-KaVeRi on muistisairaan henkilön vapaaehtoinen tukihenkilö. Muisti-KaVeRi voi toimia esimerkiksi ulkoilukaverina, kalakaverina, kirpparikaverina, teatterikaverina, tanssikaverina, kauppakaverina tai kaverina yhteisen ajan jakamisessa. Muisti-KaVeRi voi mahdollistaa sairastuneen osallitumisen hänelle tärkeään harrastukseen tai tekemiseen.

9.4., 16.4. ja 17.4.2018, klo 17-19.30 Kumppanuustalo Hilma, Teollisuuskatu 8, Hamina

Koulutus on avoin kaikille Muisti-KaVeRi -toiminnasta kiinnostuneille. Koulutukseen osallistuminen ei velvoita sinua vielä mihinkään, vaan koulutuksen käytyäsi päätät haluatko toimia Muisti-KaVeRina. Koulutuksessa tutustutaan vapaaehtois- ja yhdistystoimintaan, muistisairauksiin, muistisairaan kohtaamiseen, apuvälineisiin ja keskustellaan  vapaaehtoistyössä jaksamisesta. Koulutus on maksuton, ilmoittautumiset 3.4.2018 mennessä Sanna Hellsten p. 045 270 4003 tai sanna.hellsten@kouvolanseudunmuisti.fi