Kouvolan seudun Muisti ry / Kymenlaakson Muistiluotsi

Hamina

Ryhmät muistisairauteen sairastuneille

Kunnon muisti -ryhmä

Maanantaisin 12.2.-23.4.2018, klo 13–14.30. Huom! 2.4.2018 ei kokoontumista. Ryhmässä herätellään aivoja, tehdään aivotreenitehtäviä ja keskustellaan. Tehtävien kautta pyritään löytämään apuja arkielämän sujuvuuteen. Ilmoittautumiset  Sannalle p. 045 270 4003. Ryhmään mahtuu 8 hlöä.  Kahvila-olohuone Jaspis, Isoympyräkatu 30B, Hamina. RYHMÄ ON TÄYNNÄ, VOIT KYSYÄ PERUUTUSPAIKKOJA.

Tule tekemään teatteria

Haluatko mukaan Kymenlaakson Muistiluotsin ja Haminan teatterin yhteistuotantoon? Haminassa alkaa muistisairauteen sairastuneille henkilöille teatteriryhmä. Jos tunnet paloa teatterin lavalle ja haluta päästä toteuttamaan itseäsi, olet tervetullut vaikuttamaan esityksen lopulliseen muotoon. Ryhmä kokoontuu maanantaisin 7.5. alkaen klo 15.00 Haminan teatterilla, kesällä harjoitellaan myös tiistaisin samaan aikaan. Heinäkuussa lomaillaan, jonka jälkeen harjoitukset jatkuvat ensi-iltaan 17.9. asti. Ensi-illan lisäksi toteutetaan myös toinen näytös. Ryhmän ohjauksesta vastaavat geronomiopiskelijat Maarit Muuri ja Katja Kivelä. Ilmoitautuminen mukaan ryhmään p. 045 270 4003. Ryhmään mahtuu 8 hlöä.

Ryhmät muistisairauteen sairastuneille ja heidän läheisilleen

Samanaikasesti kokoontuvat erilliset vertaistukiryhmät muistisairauteen sairastuneille ja heidän läheisilleen

Ryhmät kokoontuvat keskiviikkoisin 11.4., 25.4., 9.5. ja 23.5.2018 klo 10-11.30. Ryhmät toteutetaan Haminan kaupungin Ikäihmisten neuvolan  ja Kymenlaakson Muistiluotsin yhteistyönä. Ryhmät ovat maksuttomia, eikä ennakkoilmoittautumista tarvita. Muistisairaiden ryhmän tavoitteena on tarjota mahdollisuus mukavaan yhdessäoloon ja -tekemiseen sekä toisten samanlaisessa elämäntilanteessa olevien henkilöoiden kohtaamiseen. Läheisten ryhmän tavoitteena on tarjota mahdollisuus toisten samanlaisessa elämäntilanteessa olevien henkilöiden kohtaamiseen, keskusteluun sekä vertaistukeen. Kumppanuustalo Hilma, Teollisuuskatu 8, Hamina.

Ryhmät läheisille

Haminassa ei tällä hetkellä kokoonnut ryhmää läheisille. Voit osallistua toisilla paikkakunnilla järjestettäviin ryhmiin.

Kaikille avoimet ryhmät

Haminassa ei tällä hetkellä kokoonnut kaikille avoimia ryhmiä. Voit osallistua toisilla paikkakunnilla järjestettäviin ryhmiin.

Muistiklubit ja muistikahvilat

Kaikille avoimet tilaisuudet. Alustus ja keskustelua aiheeseen liittyen. Tule silloin kun sinulle sopii!

Muistikahvila Hamina

ke 11.4.2018 klo 13.30–15. Aiheena Teknologia kotona asumisen tukemisessa. Alustus Sanna Hellsten, muistiluotsityöntekijä. Kumppanuustalo Hilman sali, Teollisuuskatu 8, Hamina

Aivoterveysluennot ja Muisti-info

Tilaisuudet jatkuvat syksyllä.

Muisti-KaVeRi -koulutus vapaaehtoisille

Muisti-KaVeRi on muistisairaan henkilön vapaaehtoinen tukihenkilö. Muisti-KaVeRi voi toimia esimerkiksi ulkoilukaverina, kalakaverina, kirpparikaverina, teatterikaverina, tanssikaverina, kauppakaverina tai kaverina yhteisen ajan jakamisessa. Muisti-KaVeRi voi mahdollistaa sairastuneen osallitumisen hänelle tärkeään harrastukseen tai tekemiseen.

9.4., 16.4. ja 17.4.2018, klo 17-19.30 Kumppanuustalo Hilma, Teollisuuskatu 8, Hamina

Koulutus on avoin kaikille Muisti-KaVeRi -toiminnasta kiinnostuneille. Koulutukseen osallistuminen ei velvoita sinua vielä mihinkään, vaan koulutuksen käytyäsi päätät haluatko toimia Muisti-KaVeRina. Koulutuksessa tutustutaan vapaaehtois- ja yhdistystoimintaan, muistisairauksiin, muistisairaan kohtaamiseen, apuvälineisiin ja keskustellaan  vapaaehtoistyössä jaksamisesta. Koulutus on maksuton, ilmoittautumiset 3.4.2018 mennessä Sanna Hellsten p. 045 270 4003 tai sanna.hellsten@kouvolanseudunmuisti.fi