Etelä-Karjalan Muisti ry

• Senioritansseihin ehtii vielä ilmoittautua (päiv. 16.2.-18)

Ryhmään osallistuminen vaatii vain avoimen mielen ja vaatetuksen, jossa on helppo liikkua, tanssijataustaa et tarvitse. Tanssit alkavat tiistaina 13.3., kokoontumisia kevään aikana yhteensä 5 kertaa. Ilmoittaudu mukaan laura.neuvonen@ekmuisti.fi tai 0400 456 088.

• Muistiluotsin uusi työntekijä (päiv.8.2.-18)

Toimistolla pörrää nyt neljän ihmisen sijaan viisi muistiluotsityöntekijää. Emilia Nakari aloitti tammikuun lopulla ja tulee täyttämään Liisa Myllysen saappaat maaliskuun puolella. Tule reippaasti tervehtimään, jotta uudet kasvot tulevat tutuiksi :)

• Laula Kanssain- yhteislauluryhmä aloittanut (päiv.8.2.-18)

Etelä-Karjalan Muisti ry:n tiloissa lauleltiin ensimmäisen kerran 6.2.-18 Haluaisitko myös sinä saada äänesi kuuluviin? Tule laulamaan ryhmään joka toinen tiistai. Käy katsomassa ajankohdat tarkemmin Toiminta ja tapahtumat sivulta.

• Uusi ryhmä Äijäklubi (päiv.8.2.-18)

Kohtaamispaikka muististaan kiinnostuneelle miehelle, joka haluaa jakaa ajatuksiaan muiden miesten kanssa. Toiminta suunnitellaan ryhmäläisten kanssa yhdessä. Katso Toiminta ja tapahtumat kalenterista kokoontumisajat.

Äijäporukasta lisätietoja puh. 040 5872 451

• Etelä-Karjalan Neurologisten vammaisjärjestöjen verkostolle esteettömyyskunniamaininta

Lappeenrannassa Etelä-Karjalan Neurologisten vammaisjärjestöjen (NV) verkosto palkittiin kansainvälisenä vammaisten päivänä (3.12) vuoden 2016 esteettömyyskunniamaininnalla. Lappeenrannan kaupungin vammaisneuvosto on jakanut kunniamainintoja esteettömyydestä jo vuodesta 2007.

Esteettömyydellä tarkoitetaan sitä, että esimerkiksi ympäristö, palvelut ja tuotteet suunnitellaan kaikkien saavutettaviksi eikä niiden käyttäminen riipu henkilön toimintakyvystä. Esteettömyys edistää ihmisoikeuksien toteutumista, parantaa ihmisten yhdenvertaisia mahdollisuuksia liikkua turvallisesti ja toimia yhteiskunnassa sekä vähentää osaltaan syrjintää ja syrjäytymistä.

Kunniamaininnan perusteluissa mainittiin seuraavaa: Verkosto on ottanut toiminnassaan huomioon, että esteettömyys on tärkeää kaikille. Se on järjestänyt useana vuonna AMazing Race - tapahtumia, joissa on kiinnitetty huomiota liikkumiseen kaupungissa ja julkisissa paikoissa. Tapahtumiin on kutsuttu päättäjiä, eri luottamushenkilöitä ja virkamiehiä toteamaan, kuinka esteetöntä liikkuminen kaupungissa on.

Etelä-Karjalan Neurologisten vammaisjärjestöjen  verkosto:

Etelä-Karjalan Neurologisten vammaisjärjestöjen verkostoon kuuluu seitsemän paikallista yhdistystä, jotka toimivat yhdessä erilaisten vammaisten hyväksi järjestämällä tapahtumia ja tilaisuuksia. Verkostoon kuuluvat tällä hetkellä seuraavat yhdistykset ja niiden edustajat:

• Dystonia yhdistys Kaakkois-Suomi, Taisto Aalinniemi
  • Etelä-Karjalan Muisti ry, Nyky Vanhanen
  • Etelä-Karjalan Neuroyhdistys ry, Anna Puolitaival
  • Etelä-Saimaan CP-yhdistys ry, Olavi Härkönen
  • Kaakkois-Suomen Lihastautiyhdistys ry, Maire Antinniemi
  • Kaakkois-Suomen Epilepsiayhdistys ry, Minna Haakana
  • Kehitysvammaisten tukiyhdistys ry, Eija Ihalainen

Lisätietoja:

• Alkuperäinen tiedote: Lappeenrannan kaupunki 03.12.2016 klo 15:30: Lappeenrannassa Etelä-Karjalan Neurologisten Vammaisjärjestöjen verkosto palkittiin vuoden 2016 esteettömyyskunniamaininnalla
  • Asukasyhteyshenkilö, vanhus- ja vammaisneuvoston sihteeri, esteettömyystyöryhmän puheenjohtaja Pia Haakana p. 040 5494 740