Etelä-Karjalan Muisti ry

Mikä on Muistikahvila?

Muistikahvila on kaikille avoin tilaisuus, jossa muistiaiheista kiinnostuneet saavat tietoa muistisairauksista sekä vinkkejä, kuinka muistia voisi parantaa. Kahviloissa pyritään saamaan aikaan keskustelu kahvilassa kävijöiden välille. Keskusteleminen auttaa avaamaan itseään askarruttavia kysymyksiä ja samalla saa vertaistukea toisista kahvilassa kävijöistä.

Kahvilassa vallitsee rento tunnelma, jossa sosiaalinen kanssakäyminen on yksi pääideoista. Myös kirjallisia tehtäviä ratkotaan yhdessä tai ohjelmaan on saatettu sisällyttää kevyttä taukojumppaa. Kahvilaan ei tarvitse erikseen ilmoittautua tai voit poiketa vain tutustumassa. Olemme pyrkineet siihen, että kahvilaan tulo olisi hyvin matalan kynnyksen paikka. Olemme järjestäneet kevään 2018 kahviloihin joka kuukaudelle eri teemat ja keskustelua toivomme syntyvän aiheen sisältä pääosin. Tarjolla kahvia, teetä ja pientä aivoterveellistä purtavaa. Paikalla muistiluotsityöntekijä Etelä-Karjalan Muistiluotsista. Tervetuloa!

Muistikahvila järjestetään kerran kuussa joka kunnassa Etelä-Karjalan alueella.

Teemat keväälle:

Tammikuu: Aivoterveellinen ravitsemus