Etelä-Karjalan Muisti ry

• Juhlavuoden jäsenhankintakampanja (päiv 1.3.-19)

Etelä-Karjalan Muisti ry tarjoaa Sinulle yhdistyksen jäseneksi liittymisen yhteydessä juhlavuoden tuotteen, joko mustan tai punaisen pipon tai mukin liittymislahjaksi. Jäseneksi voit liittyä tästä tai käväistä meidän toimistolla täyttämässä oranssin liittymislomakkeen. Postitse pystymme lähettämään pipon valitsemassanne värissä. Vuoden jäsenyys maksaa 20€ .

• Vapaaehtoistyön koulutus Imatralla

Vapaaehtoistehtävien myötä saat paljon tietoa muistista ja muistisairauksista, tapaat uusia ihmisiä ja voit tukea muistipulmia kokevia sekä heidän läheisiään toimimalla henkilökohtaisena ystävänä tai muistinvirkistyskerhon ohjaajana. Tälläiseen toimintaan Sinulla on mahdollisuus päästä kouluttautumaan nyt keväällä. Lisätiedot ja ilmoittautuminen vapaaehtoistoiminnan sivulta .

• Uusista tiloista palautetta (päiv. 31.1.-19)

Uudet tilat Valtakadulla ovat olleet jo muutaman viikon ryhmien käytössä  ja matkan varrella olemme huomanneet, että tiloissa kuulemista haittaa äänen kaikuminen. Sisustaminen on vielä hiukan vaiheessa, seuraavaksi saamme ikkunoihin verhot, joiden toivotaan vähentävän hälyä. Muutokset vievät kuitenkin vielä jonkin verran aikaa, joten pyydämme kärsivällisyyttä. Meille saa antaa palautetta, mikä täällä toimii ja mikä ei, jotta pystymme sitten vaikuttamaan asiaan parhaamme mukaan. Tehdään meidän toimistosta yhdessä täydellinen!

• Hyvää alkanutta vuotta 2019! (päiv. 9.1.-19)

Nettisivuja päivitellään tämän viikon aikana ja tulevina viikkoina. Meille on tullut paljon kyselyä, miksi mm. muistikahviloista ei ole tiedotettu tai muista ryhmistä. Meidän alkuvuosi täällä toimistolla on ollut hieman kiireinen suunnittelun ja muuton tuoman lisätyön vuoksi. Toimiston sisustaminen ja laittaminenkin on vielä vaiheessa. Pyrimme kuitenkin siihen, että tietoa aikatauluista alkaa tässä alkumyllerryksen jälkeen taas kantautua kansan tietoon.

Muistikahvilat ovat alkaneetkin jo muutamassa kunnassa, oman paikkakuntasi muistikahvilan löydät tuttuun tapaan Toiminta ja tapahtumat sivulta . Myös muita ryhmiä ilmestyy sinne, kunhan tosiaan aikatauluja alkaa varmistua.

• Joululahjavinkkejä: Juhlavuoden tuotteita myynnissä! (päiv. 25.10.-18)

Meidän toimistolle on ilmaantunut nyt Muistiluotsin muotia. Ensi vuonna 2019 Etelä-Karjalan Muisti ry juhlii 30-v. synttäreitä, joten juhlan kunniaksi teetettiin juhlalogolla "Mie muistan siuta" varustettuja tuotteita. Myynnissä mm. kahta erilaista T-paitaa (hinta 12-18€ kpl), pipoja (12€ kpl), mukeja (10€ kpl). Tule toimistolle kokeilemaan, mikä näistä sopisi just Siulle!

• Somen käyttö lisääntyy (päiv. 26.6.-18)

Sosiaalisen median suosio on kasvussa, joten Etelä-Karjalan Muistiluotsi hyppäsi Instagramiin. Löydät meidät myös nykyisin sieltä. Käyttö on vasta aloitettu, joten materiaalia rupeaa tulemaan enemmän syksyn korvalla. Stay tuned!

• Uusia ryhmiä syksyllä (päiv. 26.6.-18)

Kalenteriin on päivitetty syksyn päivämäärät ja uusia ryhmiä ovat mm. Liiku Kanssain Imatralla ja Tasapaino- ja kehonhuoltoryhmä Lappeenrannassa. Myös toinen liikuntapainotteinen ryhmä on suunnitteilla, joka tehdään yhteistyössä Saimaan ammattiopisto Sampon lähihoitajaopiskelijoiden kanssa.