Etelä-Karjalan Muisti ry

31.8. Uusi toiminnasta vastaava

Muistiluotsin uudeksi toiminnasta vastaavaksi on valittu Maija Lasanen. Maija aloittaa tehtävässään 1.9.2020.

11.8.2020 Muistiluotsi hakee toiminnasta vastaavaa

Toiminnasta vastaavalta edellytetään kykyä johtamiseen ja itsenäiseen työskentelyyn. Valitun henkilön tulee olla oma-aloitteinen, sekä omata hyvät verkosto- ja vuorovaikutustaidot. Tehtävässä vaaditaan osaamista rahoittajayhteistyön ja taloushallinnon perusteiden osalta. Eduksi katsotaan kolmannen sektorin tunteminen, sekä osaaminen tai koulutus muistisairauksiin liittyen. Katso koko työpaikkailmoitus ja hakumenettely oheisesta linkistä:

10.8.2020 Muistiluotsi mukana kesätorikiertueella

Etelä-Karjalan Omaishoitajat ry:n kesätorikiertue vierailee elokuun aikana kaikissa Etelä-Karjalan kunnissa. Muistiluotsin työntekijöitä on tavattavissa useimmilla paikkakunnilla. Tule vaihtamaan kuulumisia ja tutustumaan yhteistyökumppaneihimme. Kesätorikiertueen aikataulun löydät tämän linkin takaa https://www.facebook.com/ekomaishoitajat/photos/a.1141822552504746/3389294624424183/?type=3&theater

22.5.2020 Tiedote kesäajan toiminnoista

Muistiluotsikeskus Etelä-Karjala jatkaa neuvonta- ja ohjaustyötään läpi kesän!

Tavoitat meidät muistiasioissa arkisin puhelimitse ja sähköpostitse, sovitusti myös muiden etäyhteyksien kautta.

Ajankohtaiset uutiset ja tiedotteet löydät myös sosiaalisen median kanavistamme Instagramista ja Facebookista

3.4.2020 Karanteenikirjeet luettavissa verkossa

Koostimme yhteen tietoa ja mukavaa tekemistä koronan aiheuttaman karanteenin ajaksi. Mukaan on poimittu niin liikunta-ohjeita kuin aivojumppatehtäviäkin. Kirje ilmestyy sekä paperisena, että sähköisenä versiona kahden viikon välein - katso kaikki Karanteenikirjeet tästä!

26.3.2020 Asiointiapua oman kuntasi alueella

Kunnat, yritykset, kolmannen sektorin toimijat, sekä vapaaehtoiset järjestävät apua yli 70-vuotiaiden ja muiden riskiryhmiin kuuluvien kauppa-, asiointi ja ateriapalvelujen toteutumiseen. Kokosimme yhteen linkit kaikkien Etelä-Karjalan kuntien asiointiavun infoihin ja yhteystietoihin. Löydät linkit täältä

18.3.2020 Päivitys aiemmin ilmoitettuun

päivityksenä aiemmin antamaamme tietoon; olemme päättäneet perua kaikki Etelä-Karjalan Muisti ry:n ja Muistiluotsikeskuksen ryhmät ja tapahtumat koko kevätkauden 2020 osalta. Päätös pohjautuu niin yleisiin suosituksiin, kuin yhteistyökumppaneidemme linjauksiin koronavirusepidemian leviämisen hillitsemiseksi ja riskiryhmään kuuluvien suojelemiseksi.

Muistiluotsityöntekijät jatkavat työskentelyä poikkeustilanteesta huolimatta, toimistomme on toistaiseksi suljettu, mutta meidät tavoittaa puhelimitse, sekä sähköpostilla. Työntekijöiden puhelinnumerot ja s-postiosoitteet löydät yhteystiedot -sivulta.

13.3.2020 Etelä-Karjalan Muistiluotsin toimet korona-viruksen leviämisen estämiseksi

Kattojärjestömme Muistiliitto suosittelee, että kaikki tapahtumat ja myös ryhmätoiminnot perutaan seuraavan kahden viikon ajalta. Käytännössä tämä tarkoittaa, että perumme kaikki ryhmämme ja tilaisuutemme Etelä-Karjalan alueella. Perumiset koskevat niin vertaisryhmiä, Muistikahviloita, yleisötilaisuuksia, kuin vapaaehtoisten ohjaamia ryhmiäkin, sekä kaikkia muita järjestämiämme tapahtumia.

Suosituksemme perustuu maan hallituksen eilen antamaan suositukseen rajoittaa ei-välttämätöntä toimintaa, kuten lähikontakteja harrastetoiminnassa ja muulla vapaa-ajalla erityisesti riskiryhmien suojelemiseksi. Muistiyhdistyksemme toiminnassa valtaosa osallistujista on ikäihmisiä ja heistä osa monisairaita, eli riskiryhmään kuuluvia.

Seuraamme tilanteen kehittymistä ja tiedotamme asiasta lisää, kun tiedotettavaa osaltamme on.

Mikäli Sinulla on aiheeseen liittyen kysyttävää, voit olla yhteydessä puhelimitse toimistomme numeroon 0400 456 088, tai toiminnasta vastaava Sari Koskelaan, p. 040 587 2451

Sähköpostitse voit lähestyä meitä osoitteisiin toimisto@ekmuisti.fi tai suoraan työntekijöiden sähköposteihin etunimi.sukunimi@ekmuisti.fi

Kevätkauden 2020 toiminta käynnistyi viikolla 5

Tarkasta yksityiskohdat uudesta toimintakalenteristamme. Yhdistyksen jäsenenä saat sen jäsenkirjeen mukana kotiisi tammikuun aikana, lisäksi ryhmien ja tapahtumien tiedot löytyvät verkkosivujemme toimintakalenterin päivittyessä. Seuraa myös ilmoitteluamme paikallislehdestäsi!