Etelä-Karjalan Muisti ry

Ajankohtaista

• Sääntömääräinen kevätkokous 7.5. klo 17:00 Snellmaninkatu 10, 53100 Lpr (päiv. 19.4.-18)

• Uusi jäsenedun antaja Elovirkku (päiv. 17.4.-18)

Elovirkku auttaa asiakkaitaan kuntoutumaan arjen keinoin. Kuntouttava kotipalvelu voi sisältää ulkoilua, kotiaskareissa avustamista, ohjausta apuvälineiden käytössä ja erilaisia fyysisen, psyykkisen, sosiaalisen ja muistikuntoutuksen menetelmiä. Tarkoituksenamme on helpottaa kotona pärjäämistä ja tehdä asiakkaidemme arkipäivästä mukavampia. Kotikäynneisä voi saada myös kotitalousvähennyksen.

Etelä-Karjalan Muisti ry:n jäsenille -5% alennus käyntihinnoista (norm. ohjauskäynti 38,50€/h ja  25€/30min.) Jäsenetu on voimassa toistaiseksi. Edun saa käyttöönsä todistamalla jäsenyyden sopimusta tehdessä.

Palvelemme ma-pe 9-18, www.elovirkku.com

puh. 040 351 8062, elovirkku@elovirkku.com

• Yhteislauluryhmä jatkaa syksyllä! (päiv. 9.4.-18)

Alusta asti runsaasti osallistujia kerännyt Laula Kanssain -yhteislauluryhmä jatkaa kokoontumisia syksyllä. Alustavia päiviä on laulunvetäjien kanssa sovittu, löydät ne tiedotteesta 2/18, joka postitetaan jäsenille huhtikuun puolivälissä ja myöhemmin myös täältä toimintakalenterista.

• Haluatko julkaista omia kirjoituksiasi tai tekemiäsi töitä tiedotteissamme? (päiv. 9.4.-18)

Tiedotteisiimme on nyt raivattu tilaa lukijoidemme postille. Mikäli haluat julkaista omia töitäsi muiden iloksi seuraavassa tiedotteessa 3/18, voit lähettää ne 31.7.2018 mennessä Etelä-Karjalan Muisti ry, Snellmaninkatu 10, 53100 Lappeenranta tai sähköpostilla laura.neuvonen@ekmuisti.fi

• Pääsiäisviikon poikkeukset (päiv. 23.3. -18)

Muistiluotsityöntekijät ovat työreissussa ke-to 28.3 ja 29.3. Pitkäperjantain ja maanantain pyhän, toisen pääsiäispäivän, jälkeen meidät löytää tuttuun tapaan toimistoltamme. Kevätauringon täyteistä pääsiäistä jokaiselle!

• Kuuluuko lähipiiriisi etenevää muistisairautta sairastava henkilö? (päiv. 6.3.-18)

Itä-Suomen yliopistossa sosiaalipsykologiaa opiskeleva Anna Kaisa Miettinen tekee pro-gradu-tutkielmaa aiheesta "muistisairaus omaisen kokemana". Hän kerää tutkimuksiaan varten kirjoituksia omaisten kokemuksista.

"Pyydän Sinua kirjoittamaan elämästäsi muistisairaan omaisena. Voit pohtia esimerkiksi sitä, millainen käännekohta muistisairaus on ollut ja miten läheisen muistisairaus on vaikuttanut Sinun elämääsi. Kirjoituksesi voi olla vapaamuotoinen eikä kieliopista tarvitse välittää. Tekstin pituudella ei ole ala-tai ylärajaa ja voit kirjoittaa täysin nimettömänä. Toivoisin, että kirjoituksesi sisältää kuitenkin tiedon iästäsi, sukupuolestasi, suhteestasi muistisairaaseen henkilöön (esim. perhesuhde, sukulaissuhde, ystävyyssuhde), kuinka kauan olet ollut/olit muistisairaan omainen."

Kirjoitukset voi lähettää huhtikuun loppuun mennessä joko sähköisesti e-lomakkeen kautta osoitteessa https://elomake.uef.fi/lomakkeet/19224/lomake.html tai postitse Anna Kaisa Miettinen, Ajurinkatu 20 B 24, 70110 Kuopio.

• Muistiluotsin uusi työntekijä (päiv.8.2.-18)

Toimistolla pörrää nyt neljän ihmisen sijaan viisi muistiluotsityöntekijää. Emilia Nakari aloitti tammikuun lopulla ja tulee täyttämään Liisa Myllysen saappaat maaliskuun puolella. Tule reippaasti tervehtimään, jotta uudet kasvot tulevat tutuiksi :)

• Laula Kanssain- yhteislauluryhmä aloittanut (päiv.8.2.-18)

Etelä-Karjalan Muisti ry:n tiloissa lauleltiin ensimmäisen kerran 6.2.-18 Haluaisitko myös sinä saada äänesi kuuluviin? Tule laulamaan ryhmään joka toinen tiistai. Käy katsomassa ajankohdat tarkemmin Toiminta ja tapahtumat sivulta.

• Uusi ryhmä Äijäklubi (päiv.8.2.-18)

Kohtaamispaikka muististaan kiinnostuneelle miehelle, joka haluaa jakaa ajatuksiaan muiden miesten kanssa. Toiminta suunnitellaan ryhmäläisten kanssa yhdessä. Katso Toiminta ja tapahtumat kalenterista kokoontumisajat.

Äijäporukasta lisätietoja puh. 040 5872 451