Muistisairaan hyvät kuntoutuskäytännöt -webinaari 22.2.2024

Kuvituskuva: Kuoro laulaa yhdessä.

Muistisairaan hyvät kuntoutuskäytännöt -webinaari järjestetään 22.2.2024 klo 12–16.

Webinaarissa asiantuntijat järjestöistä ja hyvinvointialueilta esittelevät erilaisia hyväksi havaittuja toimintamalleja muistisairaiden toimintakyvyn tukemiseksi ja sairauteen sopeutumiseen liittyen. Webinaari on tarkoitettu kaikille muistisairaiden kuntoutuksesta ja toimintakyvyn tukemisesta kiinnostuneille. Webinaariin ei ole ennakkoilmoittautumista eikä sitä tallenneta.

Liity kokoukseen napsauttamalla tästä

OHJELMA:

12–12.10 Käytännön ohjeistus Outi Ronkainen, Muistiliitto

12.10–12.25 Avaussanat toiminnanjohtaja Katariina Suomu, Muistiliitto

12.25–12.50 Ensitietovalmennus järjestöyhteistyössä Pohjois-Pohjanmaalla Muistiluotsi Ulla Kaikkonen, Oulun seudun muistiyhdistys ja suunnittelija/muistikoordinaattori Kirsi Karjalainen-Mustaniemi, Pohde

12.50–13.15 Järjestölähtöinen sopekurssi toiminnanjohtaja Virpi Veijanen,  Päijät-Hämeen muistiyhdistys

13.15–13.25 KESKUSTELUA/ YLEISÖKYSYMYKSET

13.25–13.50 Muistisairaat kuntouttavassa päivätoiminnassa fysioterapeutti​​​​​​Titta Vehmala ja päiväkeskusohjaaja Johanna Taipale, Keski-Suomen hyvinvointialue

13.50–14.15 Omahoitovalmennus-toiminta – voimavaroja ja omahoitotaitoja iäkkäille pariskunnille geronomi AMK, TtM, väitöskirjatutkija, vastaava alueohjaaja, Laura Rautiainen, Omahoitovalmennus-toiminta, Vanhustyön keskusliitto

14.15–14.25 KESKUSTELUA/ YLEISÖKYSYMYKSET

14.25–14.35 TAUKO,10 min

14.35–15.00 Muistipoliklinikan ja kotihoidon asiakkaan kaatumisen ehkäisy  projektityöntekijä Jaana Viskari ja sairaanhoitaja Minttu Nikunen, Etelä-Karjalan Hyvinvointialue

15.00–15.25 Kotona kuntoutuminen - toimintaterapeutin osaaminen vastaava toimintaterapeutti Jenni Heinäharju, Helsingin kaupunki

15.25–15.50 Muistisairaan toimintakyvyn arviointi terveystieteiden tohtori, erikoistutkija Johanna Edgren, THL

15.50–16 KESKUSTELUA /YLEISÖKYSYMYKSET ja tilaisuuden päättäminen

Teams toimii parhaiten Googlen Chrome, tai Microsoftin Edge selaimilla, varmistathan, että sinulla on riittävä nettiyhteys osallistuaksesi. Osallistujien mikrofonit ja kamerat ovat pois käytöstä, chat-kenttää voi käyttää kysymyksiin ja keskusteluun. Jos sinulla on ongelmia Teamsiin liittymisessä, voit olla yhteydessä Tanja Kulmalaan 045 657 8879.

Lisätietoja:

Outi Ronkainen
asiantuntija
outi.ronkainen@muistiliitto.fi
Muistisairaiden kuntoutus, Muistisope-hanke (sopeutumisvalmennuskurssien selvitystyö) ja Attendo-yhteistyö