Julkaistu 30.6.2020

Muistisairaiden ja läheisten tuki kesällä

Muistiliiton Muistineuvo- ja Vertaislinja-tukipuhelimet ovat avoinna koko kesän. Muistiliiton toimiston keskus suljettu 1.7.–3.8. Verkkokaupan lähetykset postitetaan seuraavan kerran 4. elokuuta.

Muistineuvo-tukipuhelin tarjoaa muistisairauksiin liittyvää ohjausta ja neuvontaa suomeksi laajennetulla aukiololla maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin (klo 12–17), sekä keskiviikkoisin ja perjantaisin (klo 12–15) numerossa 09 876 6550 (0,08€/min.+pvm). Puheluihin vastaavat muistityön ammattilaiset.

Vertaislinja-tukipuhelin tarjoaa kuuntelevan korvan omaishoitajan arjen tilanteisiin vuoden jokaisena iltana (klo 17–21) numerossa 0800 9 6000 (maksuton). Puheluihin vastaavat kokeneet ja koulutetut omaishoitajat.

Tukinetin Muisti ja muistisairaudet -keskustelualueella voi keskustella muistihäiriöistä ja muistisairauksista sekä turvallisesti jakaa kokemuksia elämästä muistisairauden kanssa. Keskustelupalsta löytyy osoitteessa www.tukinet.net > muisti.