/se/muistiliitto/hjarnhalsa/hjarnhalsosam/

Hjärnhälsosam!

En ny applikation för smarttelefoner för att friska upp minnet
>> också på finska!

Sköt om ditt minne genom att vara aktiv och lär dig nytt om hjärnhälsa. Alzheimer Centralförbundets Hjärnhälsosam!-applikation för minnet, uppmuntrar dig att ta hand om minnets hälsa – varje dag. Hjärnhälsosam! är menat för alla åldrar för att ta hand om hjärnan. Applikationen fungerar på iOS-apparater, alltså iPhone (4, 4S, 5, 5S, 6, 6+), iPad (2, Air, Mini) och iPod (Touch).

>> Instruktioner för nerladdning av applikationen

Hjärnhälsosam! innehåller information om hjärnhälsan, spel som aktiverar hjärnan samt en minneskonditionskalender, som uppmuntrar dig att sköta om minnets välmående. Den påminner dig att vårda hjärnan varje dag. Genom applikationen kan du läsa Alzheimer Centralförbundets blogg och du hittar behändigt i fickformat din närmaste minnesförening, kamratsstöd och våra Facebook-sidor. Ta åt dig hälsosamma råd och vanor till vardagen och din hjärna mår bra.

Ladda ner din egen applikation från App Store – gratis! Inga kostnader för nerladdning eller användning.

>> Fråga mer!

Hjärnhälsosam!

är Alzheimer Centralförbundets applikation, som är förverkligad av Perry Mitchell och utvecklad i samarbete med Espoon ja Kauniaisten Muistiyhdistys ry. Allt innehåll förutom risktestet är producerat av Alzheimer Centralförbundet. Risktestet är anpassat efter ett risktest som Kivipelto m.fl. (2006) har utvecklat, för att hjälpa en att kartlägga sin egen risk att insjukna i en framskridande minnessjukdom inom de följande 20 åren.

Sidan uppdaterad 30.11.2015

ALZHEIMER CENTRALFÖRBUNDET
Pasilanraitio 9 B
00240 Helsinki, Finland

Telefon 09 6226 200 (mån-tor 10-14)
E-post toimisto(at)muistiliitto.fi

Alzheimer Centralförbundet rf är en patient- och anhörigorganisation som grundades 1988. Alzheimer Centralförbundet skall enligt stadgarna fungera som en folkhälso-, patient- och intressebevakningsorganisation för personer med minnessjukdom och deras anhöriga. Förbundets mål är att främja de allmänna förutsättningarna för livskvalitet och välmående i denna målgrupp.