/se/hem/utvecklingsprojekt-och-ovrig-verksamhet/

Utvecklingsprojekt och övrig verksamhet

Alzheimer Centralförbundets utvecklingsprojekt är projekt som är planerade för nationella behov och vilka stöder våra medlemsföreningars verksamhetsförutsättningar. Projekten är mellan tre och fem år långa, och Penningautomatföreningen (RAY) står för finansieringen av dem.

Inom ramen för utvecklingsprojekten och i den övriga verksamheten samlas information, produceras material och skapas verksamhetsmodeller och -rekommendationer till stöd för en bra vardag för minnesjuka personer och deras närstående. Inom Alzheimer Centralförbundet utförs även arbete som är relaterat till främjande av hälsa.

En viktig uppgift för Alzheimer Centralförbundet är att stärka hela organisationens utvecklingsverksamhet genom att stöda nätverksbyggande och genom att arrangera olika skolningstillfällen. Utvecklingsarbetet utförs i samarbetet med offentliga och privata aktörer samt andra organisationer.

>> Läs Alzheimer Centralförbundets strategi 2017–2020

Sidan uppdaterad 11.10.2017

ALZHEIMER CENTRALFÖRBUNDET
Pasilanraitio 9 B
00240 Helsinki, Finland

Telefon 09 6226 200 (mån-tor 10-14)
E-post toimisto(at)muistiliitto.fi

Alzheimer Centralförbundet rf är en patient- och anhörigorganisation som grundades 1988. Alzheimer Centralförbundet skall enligt stadgarna fungera som en folkhälso-, patient- och intressebevakningsorganisation för personer med minnessjukdom och deras anhöriga. Förbundets mål är att främja de allmänna förutsättningarna för livskvalitet och välmående i denna målgrupp.