/fi/vaikutamme/yhteistyo/

Yhteistyökumppanit

Muistiliitolla on vankat yhteydet muihin järjestöihin, alan toimijoihin ja lainsäätäjiin ja liitto ottaa säännöllisesti kantaa muistisairaiden ihmisten ja läheisten asemaa ja oikeuksia koskeviin kysymyksiin. Liitto toimii yhteistyössä monien alan järjestöjen kanssa, mikä mahdollistaa laaja-alaisen valtakunnallisen vaikuttamisen.

Muistiliitto ry on jäsenenä mm. seuraavissa järjestöissä ja verkostoissa:

Kansainvälinen yhteistyö

Muistiliitto toimii osana muistisairauksien parissa työskentelevien tahojen verkostoja Euroopassa ja muualla maailmassa. Yhteistyö ja vaikuttamistyö muistisairaiden ihmisten ja heidän läheistensä oikeuksien puolesta on tiivistä. Kansainvälisten kontaktien ja lukuisten yhteistyöprojektien tuloksena liitto välittää hyviä kokemuksia ja uusia tutkimustuloksia suomalaiseen muistityöhön.

Muistiliitolla on kattojärjestönsä niin Euroopassa kuin kansainvälisestikin. Alzheimer Europe -organisaation jäsenyys antaa Muistiliitolle mahdollisuuden vaikuttaa Euroopan Unionin lainsäädäntöön muistisairaiden ihmisten ja heidän läheistensä kohdalla. Alzheimer's Disease International -kattojärjestön kautta varmistetaan Muistiliiton toiminnan kehittyminen hyödyntämällä muissa maissa tehtyä uusinta tutkimusta ja kokeiltuja hoitokäytäntöjä.

Lisätietoja Muistiliiton tekemästä vaikuttamistyöstä yhdessä kansainvälisten kattojärjestöjensä kanssa täällä.

Myös pohjoismaisella yhteistyöllä on pitkät ja vakiintuneet perinteet. Lue lisää pohjoismaisesta muistityöstä:

Lisätietoja:

Eila Okkonen
puh. 09 6226 2010, 040 455 1329
eila.okkonen(at)muistiliitto.fi Muistiliiton kehittäminen, toiminta ja hallinto sekä yhteiskuntasuhteet. Muisti-lehden päätoimittaja.

Sivu päivitetty 31.5.2017