/fi/tuki-ja-palvelut/muistiyhdistys-lahellasi/muistiyhdistykset/kouvolan-seudun-muistiyhdistys-ry/ajankohtaista/
Kouvolan seudun Muisti ry
Hallituskatu 7 B
45100 KOUVOLA
toimisto(at)kouvolanseudunmuisti.fi

Liity jäseneksi!

Jäsenetuina jäsenkirje 4x/v, Muisti-lehti 4x/v (arvo 35€) sekä virkistystoimintaa, retkiä ja seminaareja jäsenhintaan.

Jäsenmaksut v. 2015: yksilöjäseniltä 20€/v ja kannattajajäsenilta 55€/v tai haluamasi summa.

Jäseneksi voi liittyä verkossa, sähköpostitse tai soittamalla (p. 040 523 9697).

Kouvolan seudun Muisti ry

Ajankohtaista

Hallitus etsii kahta varajäsentä hallitukseen. Ota rohkeasti yhteyttä, jos vapaaehtoistoiminta yhdistyksessämme kiinnostaa!

Lisätietoja: hallituksen puheenjohtaja Tiina Köninki p. 040 528 0548 tai                             toimisto p. 040 523 9697.

YHDISTYKSEN SYYSKOKOUS 29.11.2017 klo 18

Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous järjestetään keskiviikkona 29.11.2017 klo 18 yhdistyksen kokoustilassa osoitteessa Hallituskatu 7 B, 4.kerros, Kouvola. Saavuthan paikalle ajoissa, ennen syyskokousta yllätysohjelmaa ja kahvitarjoilu klo 17.

Tervetuloa kaikki jäsenet!

Lisätietoja: hallituksen puheenjohtaja Tiina Köninki p. 040 528 0548 tai                               toimisto p. 040 523 9697

Kymenlaakson Muistiaktiivi -toiminta

Maakunnallisia muistisairaiden ja läheisten työryhmiä, Muistiaktiiveja, on perustettu ja perustetaan ympäri Suomen. Tavoitteena on lisätä arvokasta kokemusasiantuntijuutta jokaiseen maakuntaan.

Kymenlaakson Muistiaktiivien toiminta alkoi perustamiskokouksella elokuun lopulla 2017. Ryhmä perustettiin 7 jäsenen voimin, mukaan saa tulla syksyn edetessä. Muistiaktiivien on tarkoitus olla mukana kehittämässä Kymenlaakson Muistiluotsin toimintaa sekä edistää muistisairaiden ihmisten ja heidän läheistensä asemaa Kymenlaaksossa.

Lisätietoja Kymenlaakson Muistiluotsi toiminnasta vastaava Tarja Levonen p. 040 523 9697 tai tarja.levonen(at)kouvolanseudunmuisti.fi

Elokuvat ja muistikahvila syksyllä 2017

Studio 123, Kymenlaaksonkatu 1, 45700 Kuusankoski ja kahvit Kahvila Valkama

19.10. klo 13.00 Hampstead

Tositarinaan perustuva Hampstead on hurmaava, hauska ja elämänmyönteinen tarina siitä, miten rakkaus voi löytyä aivan odottamattomasta paikasta… ja missä iässä tahansa.

23.11. klo 13.00 Napapiirin sankarit 3

Kotimaisen komediasarjan kolmas osa. Ensin piti löytää digiboksi, sitten lapsi, ja nyt Jannen pitäisi löytää itsensä.

Näissä elokuvanäytöksissä muistiystävällisyys on huomioitu ja ne soveltuvat etenkin muistisairauteen sairastuneille ja läheisille. Elokuvan aikana musiikki ja äänet on vaimennettu pauhaavasta normaaliksi. Salissa on osa valaistuksesta päällä ja salissa voi halutessaan liikkua vapaasti. Saliin on esteetön pääsy. Muistiluotsityöntekijä on mukana näytöksessä.

Muistiystävällisen elokuvalipun hinta on 7 €, saattajalle maksuton sisäänpääsy.

Elokuvan jälkeen on Muistikahvila Kuusankoskitalon Kahvila Valkamassa. Siellä on mahdollisuus keskusteluun Muistiluotsityöntekijän kanssa. Elokuvalipulla kahvi ja pulla 2,90 €.

Avoin kaikille, tervetuloa!

Järjestää yhteistyössä Kymenlaakson Muistiluotsi, Studio123 ja Kahvila Valkama

Muistiystävällinen Kymenlaakso –seminaari torstaina 26.10.2017 klo 12.00-15.30
Haminan pääkirjaston Kaspersali, Rautatienkatu 8, 49400 Hamina

Lisätietoja ja ilmoittautumiset 19.10.2017 mennessä puh. 040 523 9697 tai

tarja.levonen(at)kouvolanseudunmuisti.fi kahvitarjoilua varten. Seminaari on maksuton.

Kiinnostaako vapaaehtoistoiminta?

Kiinnostaako vapaaehtoistoiminta? Kymenlaakson Muistiluotsi hakee toimintaansa mukaan vapaaehtoistyöstä kiinnostuneita henkilöitä. Voit toimia esimerkiksi MUISTI-KaVeRina.

Seuraavat Muisti-KaVeRi -koulutukset Kouvolassa ja Kotkassa loka-marraskuussa 2017. Kysy lisää Sanna p. 045 270 4003.

Ota yhteyttä, saat lisätietoa tulevista koulutuksista ja voit kertoa omia ideoitasi vapaaehtoistoiminnan kehittämiseen. Yhteydenotot ja lisätietoja: Sanna Hellsten p. 045 270 4003 tai Tarja Levonen p. 040 523 9697.

Vuoden 2016 terveysliikuttaja -palkinto

Kymenlaakson Liikunta ry (KymLi) palkitsi perjantaina 27.1.2017 järjestetyssä Kymenlaakson Urheilugaalassa viime vuonna ansioituneita kymenlaaksolaisia urheilijoita, joukkueita, seuroja ja urheilu- ja liikuntaihmisiä. Vuoden terveysliikuttajana palkittiin Kouvolan seudun Muisti ry.

Perusteluissa mainittiin mm. seuraavaa: Yhdistyksen toiminta muistisairauksien ennaltaehkäisyssä sekä muistisairaiden ja heidän omaistensa tukemisessa on laaja-alaista. Yhdistys on huomioinut hienosti liikunnan merkityksen muistisairauksien ennaltaehkäisyssä ja hoitokeinona. Liikunta on vahvasti näkyvissä yhdistyksen toiminnassa. Viikoittain kokoontuu muun muassa avoin jumpparyhmä ja taiji.

Tästä linkistä pääset katsomaan Urheilugaalan valokuvia:

Tulevia tapahtumia