/fi/tuki-ja-palvelut/muistiyhdistys-lahellasi/muistiyhdistykset/kotkan-seudun-muistiyhdistys-ry/tapahtumat/
Kotkan Seudun Muistiyhdistys ry
Poste Restante
48400 KOTKA
info(at)kotkanmuistiyhdistys.fi

Liittymällä jäseneksi tuet samalla arvokasta työtä!

Jäsenetuina jäsenkirje 2x/v, Muisti-lehti 4x/v (arvo 35€), virkistystoimintaa ja retkiä sekä osallistuminen muistityön kehittämiseen.

Jäsenmaksu 20 €/v yksilöjäseniltä ja 20 €/v tai haluamasi summa kannattajajäseniltä.

Liity mukaan tällä lomakkeella tai lähettämällä tietosi soittamalla yhteyspuhelimeemme: 040 834 9896.

Kotkan Seudun Muistiyhdistys ry

Toiminta ja tapahtumat

Yhdistyksemme järjestää säännöllisiä kaikille avoimia tapaamisia joka kuukauden viimeinen keskiviikkoilta (lukuun ottamatta kesäkuukausia) klo 18 alkaen Karhulan seurakuntakeskuksessa, Karhulantie 33, (käynti sisäpihalta). Tilaisuuksissa kuullaan useimmiten tiettyyn aiheeseen tai teemaan liittyvä asiantuntijaluento. Tapaamisista tiedotamme aina edeltävän viikonlopun Kaupunkilehti Ankkurin järjestöpalstalla.

Jäsenillat syksyllä 2017

30.8.2017
Kymijokiristeily, lähtö Sapokasta klo 16 paluu klo 19. Jäsenhinta 10€ ja ei jäsen 25€ Ilmoittautumiset p. 040 8349 896.

27.9.2017
Ergonomia asiaa. Ekami lähihoitaja opiskelijat ja lehtori Janne Hyppönen.

25.10.2017
SYYSKOKOUS. Lisäksi Muisti ja lääkkeet aiheesta kertomassa Jarkko Suvinen, Karhulan Omega Apteekista.

28.11.2017 Huom. Tiistai
Yhdistyksen 25-vuotisjuhla. Toivonsali, Langinkoski. Langinkoskenkirkko, Langinkoskentie 1, Kotka

Tulevia tapahtumia:

Virtaa Vellamosta avoin keskustelu- ja muisteluryhmä, Merikeskus Vellamo, opetustila Kaija, Tornatorintie 99, Kotka. Tiistaisin 12.9., 19.9., 26.9. ja 3.10.2017 klo 10–11.30 Teemoina: Tunnelmia Jäänmurtaja Tarmolla, Lasia kaikille- Karhulan lasin tuotantoa, Pienet laivat, suuret tarinat ja Kasvoja Kymenlaaksosta. Tiedustelut Paula Tommola p. 045 858 2333.

VÄLITÄ! -kävely Katariinan Meripuistossa, Iloinen ja reipashenkinen, avoin tapahtuma, jossa on mahdollisuus: osallistua Rasti -rataan (mm. Muisti-rasti, Kaatumis-rasti, Sydän-rasti, Luu-rasti), saada tietoa, tutustua paikallisiin yhdistyksiin ja toimijoihin, osallistua ARVONTAAN, jossa on useita voittoja! Tervetuloa mukaan! Tiedustelut Paula Tommola p. 045 858 2333

Muisti-messu Kymin kirkossa sunnuntaina 24.9.2017 klo 10. Kymin kirkko, Suntionkatu 18, Kotka. Tilaisuuden jälkeen tarjotaan kirkkokahvit Helilän seurakuntakeskuksessa.
Mahdollisuus saada tietoa muistisairauteen liittyvissä asioissa Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:n jäseniltä ja Kymenlaakson Muistiluotsin muistiluotsityöntekijältä.

Pikkujoulut 13.12.2017 klo 16, Lounashuone Eagle, Kyminlinnantie 6, Kotka. Ilmoittautumiset  jäsenilloissa tai p. 040 834 9896.

Muuta toimintaa:

Ohjattua ryhmäliikuntaa yhdistyksen jäsenille 25€/syksy. 2 ryhmää 6.9.- 29.11.2017 keskiviikkoisin klo 9-9.45 sekä 10–10.45. Fit liikuntakeskus, Karjalantie 2-4, 48600 Kotka. Sitovat ilmoittautumiset p. 040 834 9896.

Keilakerho. 7.9.-30.11.2017 klo 10-11. Kotkan keilahalli, Aittapolku 1, Kotka. Tiedustelut Pekka Anttila p. 040 717 4129

Petankkiryhmä kokoontuu talvikuukausina perjantaisin klo 10 Kotkansaarella, Satamakatu 5. Kesäkuukausina perjantaisin klo 10 Karhulan keskuskentällä. Tiedustelut Pekka Anttila p. 040 717 4129.

Matkat 2017:

Memoera Trainer - Iloa muistisairaan elämää

Solentium Oy on toimittanut Memoera-laitteen Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:lle. Sovi aika ja tule tutustumaan Memoera on laiteeseen Kymenlaakson Muistiuotsin toimistolle. Vesivallinaukio 5 A 8, Karhula p. 045 858 2333.

Memora -laite on Suomessa kehitetty, suomenkielinen ja heti käyttövalmis. Laite sisältää useita viihteellisiä kognitiivisia harjoitteita ja tehtäviä. Laite on todella helppokäyttöinen ja säätää vaikeusastettaan automaattisesti käyttäjän kulloisenkin vireystilan mukaan eikä vaadi teknistä osaamista. Sopivan haastava ja mielekäs ajanviete tuottaa onnistumisen kokemuksia ja hyvää oloa, mikä on hyväksi aivojen hyvinvoinnille ja toimintakyvylle. Memoeraa on testattu satojen muistisairaiden käytössä ja he ovat käyttäneet laitetta mielellään. Memoeran tarkoitus on tarjota mukavaa ja aktiivista tekemistä, joka lisää oman elämänhallinnan tuntua ja kykyä itsenäiseen toimintaan.

Tulevia tapahtumia